Lapset ja lahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terhikki

Aktiivinen jäsen
27.12.2004
2 662
0
36
Oletko vienyt päivänsankari-lapselle sellaista lahjaa josta ei ole tykätty? :whistle:

Mä olen tämän pariin kertaan todennut, vaikka onneksi useimmiten lahjat olleet mieluisia. Sikäli hankalaa kun omat tytöt on aina innoissaan kaikesta (tai osaavat ainakin kohteliaasti esittää :saint: ), jopa silloin kun pari kertaa osunut tavara tai kirja joka heillä jo on... tuntuu siis turhan pahalta kun vie synttärisankarille lahjan ja toinen tokaisee 'ihan tylsä' :whistle:

Juu meillä tosiaan kanssa joka kerta muistutan vaikka tiedänkin että noi osaa jopa olla kohteliaita.

Ymmärrän vielä parivuotiaalta että sitä ensireaktiota ei osata kätkeä, mutta viimeksikin sankari oli 5v herra :/ . Ehkä se lahja tosiaan oli tylsä; farkkutakki, palapeli ja lasten purkkapussi. Ei aina voi miellyttää, ja ei tosiaan lapsilta aina voi vaatiakaan.

..mietin silti mitä enää viitsii seuraavaksi ko. sankarille viedä, kuullut sama reaktiota muiltakin saamistaan lahjoista.

Juuri viikonloppuna vein kummitytölle lahjan josta lapsi sanoi heti, ettei tykkää. Olin lapsen vanhempien kanssa sopinut mitä vien. Ei tullut kyllä kovin mukava olo ja jos oma lapseni tekisi sillai, saisi kyllä selkäänsä niin että tuntuu.
Se on käsittämättömän törkeetä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri viikonloppuna vein kummitytölle lahjan josta lapsi sanoi heti, ettei tykkää. Olin lapsen vanhempien kanssa sopinut mitä vien. Ei tullut kyllä kovin mukava olo ja jos oma lapseni tekisi sillai, saisi kyllä selkäänsä niin että tuntuu.

Ei sitä lasta tartte pahoinpitelemään alkaa. Kunhan kertoo ettei noin ole sopiva kommentoida ja ohjaa ja korjaa niin että osaa seuraavalla kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei sitä lasta tartte pahoinpitelemään alkaa. Kunhan kertoo ettei noin ole sopiva kommentoida ja ohjaa ja korjaa niin että osaa seuraavalla kerralla.

Aivan... ja ehkä pahinta noissa on se ettei tosiaan vanhemmat edes oikaise lasta mitenkään vaan naureskelevat toisen reaktiolle. Kuitenkin kaikki kun enemmän tai vähemmän miettivät mitä toiselle lahjaksi voisi ostaa, niin kaikki se valuu hetkessä hukkaan jos vastaanotto on tuo.

Ollaan me jokunen huti ostettu lahjaksi. Ne on nakattu nurkkaan, eikä niistä ole kiitelty. Kirja on ollut monesti tämmöinen lahja... Ja minä kun tykkään ostaa kirjoja lahjaksi. :xmas: Omani olen opettanut kiittämään kaikesta, mitä saavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Ollaan me jokunen huti ostettu lahjaksi. Ne on nakattu nurkkaan, eikä niistä ole kiitelty. Kirja on ollut monesti tämmöinen lahja... Ja minä kun tykkään ostaa kirjoja lahjaksi. :xmas: Omani olen opettanut kiittämään kaikesta, mitä saavat.

Itsekin tykkään kirjoja antaa, ja tosiaan omat ipanat on kirjoistakin innoissaan. No aina ei voi onnistua :/

Yhteistyössä