Lapset kärsivät erosta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras

Jos lapsilla ei ole hyvä olla riitaisassa perheessä, niin vielä enemmän he kärsivät eroissa, joissa vanhemmat haukkuvat toisiaan lapsille.

Hyvä esimerkki on muka aikuinen kaverini, joka kertoo tasaisin väliajoin lapsilleen, kuinka heidän isänsä ei halua olla tekemisissä lapsiensa kanssa tai ettei isä ole taaskaan maksanut elatusmaksuja. Äidin pitää päästä baariin hoitamaan suhdetoimintaansa joka toinen viikonloppu ja miehet vaihtuvat tasaisesti. Lapset pyörivät jaloissa äidin mielestä.

Ei ole lapsien ongelma, jos vanhemmat eivät osaa hoitaa asioitaan aikuismaisesti. Kaverin teini-ikäinen lapsi on ollut suljetulla osastolla itsemurha-aikeiden ja viiltelyn takia ja pojalla on diagnosoitu ylivillakutta, levottomuutta...

Tommosessa tilanteessa tosiaan lapset jää aika heikoille... :( Lapset tarvis tukea erotilanteessa mutta sun kaveris ei kuulosta sille että sitä lapsilleen antaa :/

Mutta noin muuten sun yleistys ärsyttää. Mun tyttö ihan taatusti kärsi erosta, tarvitsi paljon tukea ja oireili monin tavoin. Mutta, tyttö kärsi ihan taatusti enemmän isänsä juomisesta, muiden päihteiden käytöstä, siitä että isä oli pois viikkoja ja mä stressaantuneena, itkuisena ja väsyneenä yritin hoitaa tyttöä ja vastasyntynyttä.

Varmasti kärsii ja uskoisin että jokainen vanhempi parhaansa mukaan yrittää välttää sitä että haukkuisi toista vanhempaa, mutta joskus ei vaan pysty muuhun... Vaikka tietääkin sen olevan niin väärin ja siitä tulee entistä pahempi olo itselleen.... Ero on rankkaa kaikille eikä siinä aina pysty toimimaan niin kuten pitäisi ja olisi oikein....

Tuollaisessa tilanteessa ihan takuuvarmasti kyllä. Mutta itse olen sitä mieltä että ihan yhtä lailla ja vielä enemmänkin lapset kärsivät myös vanhempien huonosta suhteesta ja kodin huonosta ilmapiiristä.

Sitä en väitä etteivätkö lapset joka tapauksessa erosta kärsisi, mutta olen ihan vakuuttunut että meidänkin tilanteessa ero oli koko meidän perheelle paras ratkaisu. Tosin me ollaan hyvissä väleissä lasten isän kanssa, esikoinen viettää nyt paljon enemmän aikaa isänsä kanssa kuin milloinkaan ennen. Exän kanssa erotilanteessa puhuttiin nämäkin asiat läpi ja yksi tärkeimmistä asioista oli se, että vaikka keskenään meille tulisi mitä ristiriitoja jatkossa lapsia ei asioihin sotketa.

Kyllähän ne lapset varmasti kärsii erossa mutta kärsivät ne myös vanhempien riitaisasta parisuhteesta. Itse olen pyrkinyt siihen että vaikka ex-mies on mikä on en hänestä ole lapsille pahaa sanaa sanonut enkä arvostellut lasten kuullen hänen toimintaansa.

Mä en usko että "jokainen vanhempi yrittää välttää ettei haukkuisi toista vanhempaa". On oikeasti kypsymättömiä ja typeriä vanhempia, jotka haluavat vain päästellä höyryjä välittämättä ovatko lapset paikalla vaiko eivät. Tuo murrosikäisen itsensä viiltely on vakava merkki siitä että perheessä on suuria ongelmia, en tiedä olisiko jo lastensuojelutapaus. Nämä kliseet "jokainen äiti on paras äiti lapselleen" yms. ovat todella naurettavia, koska eihän se todellisuudessa pidä paikkaansa!

Mieheni erosta on kulunut ..ööö.. 6-7 vuotta. Yhä edelleenkin lasten äiti, lähihuoltaja, jaksaa haukkua lapsille heidän isää.
Isä tapaa lapsia, hän maksaa elatusmaksut sovitusti. Hän ostaisi lapsille, maksaisi harrastuksia, tapaisia useamminkin, mutta äidille tämä ei kelpaa.

Äiti kyllä jaksaa muistuttaa: eipä isänne teitä huolinut silloin ja tuolloin kun pyysin ja tämänkin viikonlopun halusi lyhyemmäksi

Mutta jättää kertomatta, ettei itse suostu siihen, että lapset olsii pidennetyn viikonlopun, että äiti ei suostunut isän ehdottamiin vaihtoviikonloppuihin ja -päiviin ...

ESIM:
isä pyytää lapsia isänpäiväksi luokseen, sunnuntaina. Äiti vastaa että ei käy, lauantaina saat, pidä isänpäiväsi silloin.
Kinaamisen jälkeen isä saa lapset sunnuntaina. isän "vaade" sunnuntaille oli siksi, että hän halusi mennä lasten kanssa isänpäivätapahtumaan.

Seuraavana vuonna isä pyytää lapsia isänpv -viikonloppuna lauantaille syystä, että sunnuntaille on muuta menoa suunniteltu.
Äiti suostuu mutta kertoo lapsilleen: ei se isänne teitä huoli edes isänpäiväksi.

Perusteluja isä ei äidille kerro, mutta ei äitikään kerro perusteluja miksi haluaa jotain vaihtoa, eikä isää kiinnosta, hän suostuu jos ei ole muuta menoa päälle tai esim. työvuoro.

Yhteistyössä