Lapset lapsenvahteina- pojalla suojelusenkeli mukana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Poika 1v tuli äsken l-portaat alas, siis tippui ne. Luultavasti on laskeutunut ainakin puoleen väliin ja siitä sitten pudonnut, koska muuten olisi varmasti käynyt pahemmin :(

Oli 11-vuotiaan veljensä kanssa yläkerrassa sen aikaa kun tein ruokaa, on ollut ennenkin, mutta nyt oli huoneen ovi jostain syystä auki ja on siitä karannut.

Ei tarvitse meillä enää lasten olla lapsenvahtina tämän jälkeen :(

Varmaan sattuu tuommoista monessakin perheessä. Oletteko miettineet turvaporttia rappusten ylä-ja vaikka alapäähänkin. Kun vuoteinen on ylhäällä sisarustensa kanssa sinä tarkistat, että säppi on kiinni. Toinen vaihtoehto on opettaa pieni kulkemaan portaat alas ja ylös -tämä jälkimmäinen tepsi meillä. Itse en osaisi vaatia vielä 11-vuotiaalta hyvin pitkiä aikoja keskittymistä pieneen lapseen, joka todennäköisesti on alati liikkeessä. Ehkä hän voisi katsoa pikkuveljeään alakerrassa tms. yhdessä kanssasi.

Hui tuollaiset kyllä säikäyttää... :hug:
Meillä tuo 1v kulkee portaat ylös ja alas itse, eikä ole eka kerran jälkeen niistä tipahtanut (silloin pääsi livahtamaan huomaamatta ja tipahti, sen jälkeen opetettiin se kulkemaan noita molempia portaita ).

Alkuperäinen kirjoittaja Tomaattikeitto:
Varmaan sattuu tuommoista monessakin perheessä. Oletteko miettineet turvaporttia rappusten ylä-ja vaikka alapäähänkin. Kun vuoteinen on ylhäällä sisarustensa kanssa sinä tarkistat, että säppi on kiinni. Toinen vaihtoehto on opettaa pieni kulkemaan portaat alas ja ylös -tämä jälkimmäinen tepsi meillä. Itse en osaisi vaatia vielä 11-vuotiaalta hyvin pitkiä aikoja keskittymistä pieneen lapseen, joka todennäköisesti on alati liikkeessä. Ehkä hän voisi katsoa pikkuveljeään alakerrassa tms. yhdessä kanssasi.

Meillä on turvaportti alhaalla, ylöskin on olemassa, mutta kun siellä poika on tosi vähän ja makkareissa ollessa ovet on kiinni niin ei olla laitettu paikalleen, mutta nyt pitää harkita asiaa.

Itse tuo isoveli halusi mieluummin yläkerrassa vahtia, mutta se on nyt ohi ja ehdin varmasti laittaa ruuan ja tehdä ihan kaiken niin, että olen itse läsnä tuon pienen luona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä on turvaportti alhaalla, ylöskin on olemassa, mutta kun siellä poika on tosi vähän ja makkareissa ollessa ovet on kiinni niin ei olla laitettu paikalleen, mutta nyt pitää harkita asiaa.

Itse tuo isoveli halusi mieluummin yläkerrassa vahtia, mutta se on nyt ohi ja ehdin varmasti laittaa ruuan ja tehdä ihan kaiken niin, että olen itse läsnä tuon pienen luona.
ok... Kuulostaa sille, että isoveljellä saattaa nyt olla tooosi paha mieli tuosta vahtimisesta :/
Kannattaa varmasti laittaa se turvaportti paikalleen. Sillä kielletyt asiathan luonnollisesti kiehtoo lasta ja aivan varmasti se yrittää noihin portaisiin uudestaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ok... Kuulostaa sille, että isoveljellä saattaa nyt olla tooosi paha mieli tuosta vahtimisesta :/
Kannattaa varmasti laittaa se turvaportti paikalleen. Sillä kielletyt asiathan luonnollisesti kiehtoo lasta ja aivan varmasti se yrittää noihin portaisiin uudestaan!

Meillä kaikilla on aika paha mieli :( Poika on aika hyvä laskeutumaankin, mutta ei nyt sentään yksinään vielä tarvitse osata, joten se lienee turvaportin asennuksen aika.

Yhteistyössä