Lapset meinasi päästä hengestään äsken suojatiellä :( MISTÄ noita kuskeja tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meggy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikset kattellu ympärillesi, sokeasti luotit siihen, että ohikiitänyt naiskuski älyäisi päästää teidät kävelemään editseen

Yleensä noissa tapauksissa se on keski-ikäinen mies kalliissa autossa. On katsos niiiin kiire.

Monta kertaa tuota tapahtuu kaupungissa ja toisinaan joku pelle yrittää pelotella suojatiellä olevaa jarruttamalla vasta viimetipassa. Moukkia.

Yleensä noissa tapauksissa se on keski-ikäinen mies kalliissa autossa. On katsos niiiin kiire.

Monta kertaa tuota tapahtuu kaupungissa ja toisinaan joku pelle yrittää pelotella suojatiellä olevaa jarruttamalla vasta viimetipassa. Moukkia.

Jep, tiedän tyypin...mutta uskomattominta oli kun olimme toukokuussa lasten kanssa Lontoossa..siellä kuskit pysähtyivät AINA ( ja siis ihan oikeesti joka ikinen kerta kun tietä ylitimme ) ja antoivat mennä..ja siis oikeasti PYSÄHTYIVÄT, kuten ennen STOP-merkkiä tavataan pysähtyä. Täällähän vaan usein kuskit hiljentävät vauhtia, eivät kokonaan stoppaa.

Itse en luota paskan vertaa siihen että suojatien voi turvallisin mielin ylittää jos joku siihen eteen pysähtyy.. se on oltava satavarma ettei sieltä joku tollo tule päälle..niitä riittää, etenkin tässä nykyisessä kotikaupungissani asenteet jalankulkijoihin ja pyöräilijöihin ovat todella välinpitämättömät. Itse kyllä päästän rollaattorimummot sun muut hitaan ihan vaan takanatulijan kiusaksi suojatien yli;) siis en kylläkään jos vieressä menee toinen kaista samaan suuntaan, silloin ei uskalla..

Jep, tiedän tyypin...mutta uskomattominta oli kun olimme toukokuussa lasten kanssa Lontoossa..siellä kuskit pysähtyivät AINA ( ja siis ihan oikeesti joka ikinen kerta kun tietä ylitimme ) ja antoivat mennä..ja siis oikeasti PYSÄHTYIVÄT, kuten ennen STOP-merkkiä tavataan pysähtyä. Täällähän vaan usein kuskit hiljentävät vauhtia, eivät kokonaan stoppaa.

Muuten, Tallinnassa on aivan ihanaa liikkua jalan nykyisin, autot pysähtyvät AINA kun näkevät jalankulkijan suojatien vieressä:) ..siitä kun sais suomeenkin mallia!

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Itse suhtaudun aina varauksella kun ylitän tietä: oli se sitten suojatie, jossa on jalankulkijoille valot tai ei. Kummassakin tilanteessa on meinannu autoilija ajaa mun yli. Kuski voi olla aineissa tai kännissä, just kortin saanut, tai puolisokea vanhus- sitä ei koskaan tiedä.

Yhteistyössä