Lapset pois kassojen päädyistä leikkimästä! Kiitos. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm... mä olen joskus kysynyt saako lapsen laittaa sinne takatasolle auttamaan pakkaamisessa ja vastaukseksi olen saanut, että kyllä. Meillä on siis kaikki lapset saaneet halutessaan auttaa pakkaamisessa sieltä tasolta käsin. Aikuisen valvonnassa ja vasta sitten kun ne omat ostokset tulevat sinne. Huolehdin kyllä aina, etteivät leiki siellä liukuhihnalla tai sillä jakajalla eivätkä pakkaa muita kuin omia ostoksia. Koskaan ei ole tullut mitään ylimääräisiä ostoksia mukaan.

Mulle ei ole tullut mieleenkään siis, ettei sinne takatasolle saa kiivetä. Ehkäpä asia on muuttunut niistä ajoista kun lupia kyselin...

Näin myös meillä ja olen ollut myös tarkkana, että pysyvät siinä omalla puolellamme, jotta toiselta puolen hihnaa ovat päässeet pakkaamaan omiaan. Nyt vain toi kuopus on esikoisen kanssa samaa kaliperia eli vilkasvilpertti ja saan kyllä pelätä, että milloinkas hänen sormensa sinne väliin jää kun kurkoittelee omaa pillimehuaan yms.

Ne tasot siellä päädyssä ovat ostoskasseja, ei ipanoita varten. Eivät tosiaankaan ole mitään tukevimpia, ja jos jatkuvasti mukuloita siinä päällä on, varmasti kiinnityssysteemit kärsivät ja joku kerta taso sitten pettää lapsen alta. Olen oikeasti aika hämmentynyt, miten moni pitää ihan suotavana istuttaa lapsia sinne tasolle!

• Tykkää
Reactions: Wolt
[QUOTE="vieras";26691845] TAAS muistutuksen teille äideille!

Eli lapset eivät saa olla siinä kassan päädyssä leikkimässä!

Eilen huomautin taas niin monelle äidille asiasta

Tämä on äidin tehtävä.

kun ei äidit usko kun niitä neuvon!

[/QUOTE]

no voi vitura kun laps juuri lähti isänsä kanssa kauppaan.
Pieleen meni siis jo lähtökohtaisesti?
Taas luistaa tämä äiti tehtävästään.

Viimeksi muokattu:
no voi vitura kun laps juuri lähti isänsä kanssa kauppaan.
Pieleen meni siis jo lähtökohtaisesti? Toivottavasti ei mene kassatädin päivä tästä pilalle.

Miksi ihmeessä kassatädit eivät koskaan sano mitään, etteikö siinä saisi istua, jos sen takia päivä pilalle menee? Meillä on jo 14 vuotta joku lapsista aina siinä istunut, joskus kaksikin lasta kerrallaan, eikä kukaan ole sanonut mitään.

Miksi ihmeessä kassatädit eivät koskaan sano mitään, etteikö siinä saisi istua, jos sen takia päivä pilalle menee? Meillä on jo 14 vuotta joku lapsista aina siinä istunut, joskus kaksikin lasta kerrallaan, eikä kukaan ole sanonut mitään.

Tätä minäkin jäin miettimään. Omani (alle kouluikäisiä) kysyvät aina, että saako mennä eli en päästä kassan päätyyn ennen kuin sinne alkaa tulemaan meidän ostoksiamme. Kun annan luvan kiipeävät rinnatusten polvilleen ja alkavat laittamaan ostoksia kauppakasseihin. Mikäli viereisellä paikalla on joku, sanon että vain toinen voi mennä ja sitten jossain vaiheessa pakkaamista vaihdetaan pakkaajaa. Monesti lapsia opastaessani vieressä pakannut on todennut, että häntä ei häiritse vaikka molemmat olisivat pakkaamassa. Koskaan ei ole tullut negatiivista kommenttia muilta asiakkailta tai kassalta. Avatkaa nyt hyvät kassat suunne, jos tasoilla ei saa lapsia olla.

Mikä ihme pipo teitä kiristää? Tässäkin ketjussa on ollut vain pari myönteistä juttua lasten toimimisesta. Tuo aloittajan kommentti on asiallinen: eihän ketään halua tahallaan/vahingossa loukata niin, että sormet jää väliin.

Mutta miksi ihmeessä lasten touhuaminen siellä kassan päädyssä ärsyttää muuten niin monia? Muutamakin tässä ketjussa todistelee, että "meidän lapset ei siellä leiki". Elämäähän se on! :) Annetaan lasten olla lapsia, touhuta ja vähän ääntäkin pitää!

En ole koskaan edes tullut ajatelleeksi, että lapsi saa kiivetä siihen tasolle pakkaamaan :o. Oonko tyhmä tai jotain? Ne on vaikuttaneet niin heppoisilta, etten ole uskaltanut päästää. Ja kun ei nykyään ostoskärryissäkään saa seistä, niin miksi sitten pakkaustasolla saa olla kuraiset kengät jalassa sotkemassa?

En taida jatkossakaan päästää lasta tasolle kiipeämään. Jostain syystä hän kyllä jaksaa odottaa, että ostokset on pakattu... Kumma lapsi, vissiin jotain vikaa...

[QUOTE="Neiti";26693914]En ole koskaan edes tullut ajatelleeksi, että lapsi saa kiivetä siihen tasolle pakkaamaan :o. Oonko tyhmä tai jotain? Ne on vaikuttaneet niin heppoisilta, etten ole uskaltanut päästää. Ja kun ei nykyään ostoskärryissäkään saa seistä, niin miksi sitten pakkaustasolla saa olla kuraiset kengät jalassa sotkemassa?

En taida jatkossakaan päästää lasta tasolle kiipeämään. Jostain syystä hän kyllä jaksaa odottaa, että ostokset on pakattu... Kumma lapsi, vissiin jotain vikaa...[/QUOTE]
Älä huoli, tuskin lapsessa on mitään vikaa. Ei vaan ehkä ole kiinnostunut pakkaamisesta toisin kuin osa lapsista.

Omat lapseni eivät koskaan laita kenkiä pakkaustasolle, polvillaan siinä auttavat. Sitä en ymmärrä, että kukana on millään vuosikymmenellä antanut lasten seistä ostoskärryissä.

Ei niistä lapsista niin ole ollut haittaa, mutta kouluttakaa niitä äijiänne hieman. He eivät sitten osaa ottaa muita huomioon lainkaan. Meillä tehdään kerralla ostoksia niin, että on nelisen isoa kassia täynnä tavaraa (yhteen kassiin mahtuu esim. 10 maitoa). Kiva siinä on pakkailla kun ne typerät äijät jättävät kassinsa siihen päätyyn viereisenkin paikalle, kun pakkaavat toista kassiaan, vahingossakaan eivät osaa sitä pakattua nostaa ostoskärryihin. Yleensä ne kärrytkin on jätetty niin, ettei kassalta tahdo päästä edes pakkaamaan. Tukkii joko hälytinportin tai sitten on työnnetty toisen pakkauspaikalle poikittain.

[QUOTE="vieras";26691845]Eilisestä työpäivästä kettuuntuneena annan TAAS muistutuksen teille äideille!

Eli lapset eivät saa olla siinä kassan päädyssä leikkimässä!
Jos ne jokatapauksessa sinne livahtavat kassan huomaamatta, pidäthän huolen ettei pieni leiki kassahihnalla/välikapulalla!

Eilen huomautin taas niin monelle äidille asiasta,ne pienet sormet menee niin vilkkaasti sinne ja siellä on monta koloa joihin sormi jää väliin!

Tämä vaikeuttaa ja hidastaa kassan työtä kun joudun varomaan lapsen sormia, usein ei välikapulaa saa siirrettyä kun siellä on käpälät tiellä!
Tämä on äidin tehtävä.

En minä halua että lapselle käy vahinko,mutta se on vain ajan kysymys kun ei äidit usko kun niitä neuvon!

Kiitos.[/QUOTE]

Ihanaa, että on sentään olemassa myyjiä, joita kiinnostaa puuttua lasten hölmöilyyn. Omamme eivät leiki kassoilla, mutta usein olen joutunut toisen lapsen käskemään pois lastausalueelta kun sen likaiset monot ovat olleet ostoskasseissani. YÄK!

Ennen kassa valitti AINA kun lapset jäi norkoilemaan kassan päätyyn ja kiipeili siinä. Keksin et lapset vie kärrit pois, ni eivät jää pyörimään siihen. Kassaa ahdistaa nyt kun lapset työntää kärrejä keskenään (ettei vaan karkaa tai törmää johonkin).. Prismassa on kiva käydä kun siellä on leikkipaikka, minne pykäseevät kun jään maksamaan. Siellä tosin on omat kauhistelijat: Päästikö se lapset yksin tänne leikkipaikalle!!!! :O

Olen KERRAN tämän 18 vuotisen kassatätiurani aikana sanonut että ethän kiipeä siihen tasolle kun toinen asiaksa vielä pakkaa niin siitähän tämän Kura-Pettewin äiti riemastui ja raivonpuna tummeni sitämukaa kun haukkui minun kasvatustaitoja ja kun kerroin etten ikävä kyllä ole äiti vielä niin huusi että HYVÄ TOIVOTTAVASTI TUOLLAINEN K***PÄÄ EI LAPSIA KOSKAAN SAAKKAAN!!!
Ja tämä kasvatusalan ammattilainen on opettaja ala-asteella!!! Näin ne hyvät tavat opetetaan ;)

Samaa mieltä aloittajan kanssa!

Ja samoja kokemuksia mullakin mitä muut ovat kirjoittaneet. Kerran jouduin repimään ostokseni erään penskan käsistä. Useamman kerran on ollut vaikeuksia mahtua pakkaamaan, kun joku jonon hännillä ollut vanhempi on lähettänyt lapsensa sinne päätyyn istumaan vaikka heidän ostoksensa eivät ole vielä hihnallakaan. Ärsyttäviä ovat myös ostoksia kommentoivat penskat. Joskus tulee ostettua yhtä sun toista herkkua esim viikonlopuksi, siinä sitten joku pentu tuijottaa niitä kuolatapit suusta valuen ja volisten "äiti miks me ei ostettu jäätelöä" tai "miks noi ostaa tommosia". No voi v*ttu, siks.

Minä kiellän ja kiellän napakasti lapsien riehumista kaikissa kaupan jutuissa, samoin julkisissa liikennevälineissä ja uskokaa tai älkää joku vanha ämmä hyökkäs haukkumaan mua kun komensin lastani asiassa, missä olisi voinut loukkaantua hyvinkin vakavasti ja mikä oli sellaista toimintaa, minkä takia omassa työssäni joudun puuttumaan toisten ihmisten tekemisiin. Olin menettää yöuneni ennen kun kävin asiaa läpite.

Valitettavasti on niin, että se onneton kassa on kusessa jos ne pennun sormet sinne hihnojen väliin joutuu. Kyllä se pomo tulee sanomaan, et miks vitussa et kieltäny yms. ja mutsithan oh ihan raivona kun heijen pirkkopetteriin sattuu.

On tosiaan eriasia onko lapsi auttamassa vai riekkumassa kassalla ollessa, omat kovan kurin kanssa osaa yleensä käyttäytyä, joskus pitää yhä muistuttaa ja muistamista tukee yleensä palkitseminen kun homma on hoidettu mallikkaasti ilman huomautuksia tai kohtauksia.

Opetin 1v lapsenkin tässä juuri siihen, ettei kaupassa voi syödä. Huusi joka kerta pari viikkoa kuin syöttöporsas huonossa teurastuksessa, kun provosoiden otin tiskistä banaanit ja pidin ne näkyvillä, himoittavana koko kauppa reissun ja annoin syödä vasta pihalla. Ei oo enään moksiskaan ja osaa odottaa sapuskansa vaikka olisikin nälkäinen jo ajallisesti. Ainoastaan nokkamukista vettä saa kaupoissa enään, ei tuu missään vaiheessa sitä kauppakiukkua kun on aika mennä tarhaan ja 100% varmasti tulee paljon nälkäsiä pakkokäydäkaupassa reissuja.

Yhteistyössä