Lapset samaan huoneeseen nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulma

Vieras
Mietin tässä, miten te muut olette laittaneet pienemmän lapsen isosisaruksen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan? Siis lähinnä missä iässä, miten sujui jne.

Meillä esikoinen nukkunut 6kk lähtien omassa huoneessa (nyt 3v) ja nyt kuopuksella jääneet yöheräilyt pois ja olisi kiva saada isännän kanssa oma makuuhuone takaisin :) Mutta pelottaa tuo pienempi laittaa nukkumaan esikon huoneeseen, lapset kun heräävät aina ennen minua ja pelottaa että isompi tekee jotain pienemmälle tms.

Miten muilla? Kokemuksia kiitos :)

meillä lapset 2, 7 ja 9 ja yhdessä nukkuvat. alle 1 v:nä menneet pienemmät samaan huoneeseen eikä ollut mitään ongelmia, joskus saattaa pienin huudollaan vähän muita valvottaa.
lapsilla turvallinen olo, kun on nukkumaseuraa.

ja ei tule vastausta täältäkään, mutta kokemuksia kaipaan. Mulla lapset 10 kk ja 2,5 vee. Mua ei huolestuta se, että tekee toisella pahaa, mutta pelkään, että nukkumaan meno mene ihan ranttaliksi. Esikoinen nukahtaa itsekseen ja vauva tarvii vielä vähän avustusta. Miten mahtaa käydä, jos ne yllyttää siellä toisiaan olemaan nukkumatta. Lisäksi vauva nukahtaa noin tuntia ennen, joten sitten ei olis leikkihuoneeseen menemistä enää illalla..

Lapset nukkuu samassa huoneessa 5v ja 1,5v .
Riippuu vähän isommasta lapsesta toimiiko ja miten hän suhtautuu ja "sietää" pienempäänsä. Voi olla että tuntee että pienempi tulee hänen "reviirilleen". Meillä kylläkin loppuivat isomman yölliset vaeltelut meidän sänkyyn kuin seinään kun pienempi siirtyi nukkumaan lasten makkariin.

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Meillä nukkuu muksut samassa huoneessa ja tosi hyvin on menny!!! esikoinen on 2v 8kk ja kuopus on 4,5 kk...

Ohhoh! Hieno juttu! Minua vaan niin kovasti pelottaa että heräävät siellä omia aikojaan enkä kuule, ja pienemmällä on sitten suu täynnä leluja tms. isomman toimesta :( Tai sörkkii silmät päästä. Tiedä sitten.. Täytyy ehkä kokeilla ja herätyskellolla ittensä herättää ennen lapsia :D

Yhteistyössä