Lapset vain valvottuihin tapaamisiin etävanhemman kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehelle yli viiden vuoden linnareissu lastensa hyväksikäytöstä
06.11.2009 14:54

Päijäthämäläinen mies on tuomittu yli viideksi vuodeksi vankilaan omien lastensa hyväksikäytöstä.

Viiden ja puolen vuoden tuomio tuli Lahden käräjäoikeudessa kahdesta törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja kahdesta sukupuoliyhteydestä lähisukulaisen kanssa.

Miehen tyttäret olivat hyväksikäytön aikaan alle 10-vuotiaita. Rikokset tapahtuivat isän ja lasten viikonlopputapaamisten yhteydessä miehen asunnolla. Käräjäoikeuden mukaan hyväksikäyttö käsitti koskettelua ja yhdyntöjä.

Hyväksikäyttö jatkui vuodesta 2005 viime vuoteen. Mies on ollut vangittuna viime keväästä.Miehen pitää lisäksi maksaa kummallekin uhrille yli 30000 euroa korvauksia kivusta ja särystä sekä kärsimyksistä.

Oikeudenkäynti ja sen aineisto on määrätty salaiseksi. Oikeus antoi asiasta kuitenkin julkisen selosteen perjantaina.

STT

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kamala tapaus. :(

Mutta oletko tosiaan sitä mieltä, että tuon takia kaikki etävanhemmat saisivat tavata lapsiaan vain valvotusti? :o

Ainakin sillä estettäisiin tälläiset murheelliset tapaukset.

Entäs jos annettas lähivanhemmankin tavata lapsiaan vaan valvotusti, niin estettäs ne lähivanhemman tekemät hyväksikäytöt?

Tai entä jos ei nyt yleensäkään anneta yhtään kenenkään oleskella valvomatta yhdenkään lapsen lähellä? Vähintään kahden aikuisen sääntö?

Erityisesti yh:t mua surettaa, niitä ei valvo kukaan, voi voi.

Mutta oletko tosiaan sitä mieltä, että tuon takia kaikki etävanhemmat saisivat tavata lapsiaan vain valvotusti? :o

:headwall: Tämä koskee sitten varmaan myös etä-äitejä? Entäs lähivanhemmat, kuka heitä valvoo? Kaikenlaista kauheaa voi tapahtua kodin seinien sisäpuolella, vaikka lasten vanhemmat olisivat yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:

Entäs jos annettas lähivanhemmankin tavata lapsiaan vaan valvotusti, niin estettäs ne lähivanhemman tekemät hyväksikäytöt?

Tai entä jos ei nyt yleensäkään anneta yhtään kenenkään oleskella valvomatta yhdenkään lapsen lähellä? Vähintään kahden aikuisen sääntö?

Erityisesti yh:t mua surettaa, niitä ei valvo kukaan, voi voi.

Kameravalvonta tulee ulottaa koteihin. :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:

Mä en kyllä ymmärrä ollenkaan miksi tuollaisen isän pitäisi ollenkaan tavata lapsiaan?!??! :o :o

Mä kyllä ymmärsin, että ap:n mielestä KAIKKIEN etävanhempien pitäisi tavata lapsiaan vain valvotusti. Tietenkään kyseisellä miehellä ei ole enää ikinä oikeutta tavata lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Tämän otsikon täytyy olla vitsi. Niin kertakaikkisen typerä se on.

Et siis ole lasten hyvinvoinnin puolella? :o

Sekö on mielestäsi lasten hyvinvoinnin ajattelua, että kaikille Suomen etävanhemmille määrättäisiin valvotut tapaamiset?

Tämä kyseinen isä ei ansaitse edes valvottuja tapaamisia, tietenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Minusta lapsia ei saisi pakottaa edes valvottuihin tapaamisiin tuommoisen "isän" kanssa :kieh: Munat pois ja hirteen :kieh:

Mun mielestä ap ei tarkoittanut kyseisen tapauksen miestä vaan jokaista etävanhempaa. Sillä hänen mukaansa "estettäisiin tällaiset murheelliset tapaukset".

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:

Mä en kyllä ymmärrä ollenkaan miksi tuollaisen isän pitäisi ollenkaan tavata lapsiaan?!??! :o :o

Mä kyllä ymmärsin, että ap:n mielestä KAIKKIEN etävanhempien pitäisi tavata lapsiaan vain valvotusti. Tietenkään kyseisellä miehellä ei ole enää ikinä oikeutta tavata lapsiaan.

Onhan noita hyväksikäyttöjä varmaan ihan lähivanhempienkin toimesta, mites sitten näiden tapausten laita??

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Tämän otsikon täytyy olla vitsi. Niin kertakaikkisen typerä se on.

Et siis ole lasten hyvinvoinnin puolella? :o

No olen, mutta toi nyt on aivan naurettava ajatus, että KAIKKIEN etävanhempien tulisi tavata lapsiaan ainoastaan valvotusti. Onko se sinusta tosiaankin hyvä ja käytäntöön sovellettavissa oleva ajatus?

Tästä aloituksen tapauksesta voin olla ehdottomasti sitä mieltä, että isän ei tule tavata lapsia sen enempää valvotusti kuin muutenkaan. Mutta kaikkiin etävanhempiin tuota ei voida soveltaa, niin kuin otsikko antaa ymmärtää.

Ja mua sitten VITUTTAA tuo sanonta: sukupuoliyhteydestä lähisukulaisen kanssa. Voi nyt perkele, se on RAISKAUS. Herranjumala, alle 10-vuotias.

Eikö tuota termiä nyt voida muuttaa, tuntuu aivan liian lievältä.

Insestiä, pedofiliaa, ruumiillista ja henkistä väkivaltaa ja hyväksikäyttöä on ollut aina. Tärkeintä on, että ihmiset tietävät sen olemassaolosta ja kertovat lapsilleen, mitkä ovat lapsen oikeudet. Kuka tahansa voi tehdä lapsellesi pahaa, jopa sinä itse (etkä aina tajua sitä) -siksi jo hyvin pienelle puhutaan, mihin ja MITEN saa lapseen koskea kunnioittaen ja jos muunlaista tapahtuu, lapsen pitää kertoa siitä vaikka neuvolassa. Ja lapsi kertoo kyllä, kun ei syyllistävällä kasvatuksella opeteta olemaan liian lojaali (lapsi on sitä joka tapauksessa) -media muuten kirjoittaa näistä jutuista aika pienellä ja "lieviä" sanoja käyttäen -lapsi ei ole sukupuoliyhteydessä vaan minustakin hänet pakotetaan kipua tuottavaan yhdyntään -raiskataan.
Kansalta medialle ja eduskunnalle noottia -alaikäiseen sekaantumisesta ja hyväksikäytöstä todella kovat rangaistukset -siitä EI parane.

Yhteistyössä