Lapseton pariskunta: Viking vai Silja Line?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitollinen sukulainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitollinen sukulainen

Vieras
Olen aikeissa hankkia eräälle sukulaiselle risteilylahjakortin kiitokseksi suuresta työstä, jonka hän on pyyteettömästi mun puolestani hoitanut, kun olen itse ollut eri paikkakunnalla kiinni töissä. Tarkoitus olisi hommata suht hyvätasoinen hytti, ja risteily saisi olla enemmän aikuisten makuun kuin lapsiperheille suunnattu... (En tiedä lähtisivätkö mieluummin Tukholmaan vai Tallinnaan, joetn jätän molemmat optiot auki, jos se on lahjakortin kanssa mahdollista.)

Joten kumpi ompi parempi, Viking vai Silja? Siis lapsettomalle n. 50-v. pariskunnalle. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Siljalla on varmaan enemmän lapsiperheitä mutta ne ovat myös vähän "parempia" laivoja. Vikingillä on enemmän biletysmeininki =)

Mä taas aattelen just toisinpäin. Siljalla paremmat yökerhot ym ja muutenkin enemmän aikuisten laiva, vikingillä taas paljon ohjelmaa lapsille, ja muutenkin paljon lapsiperheitä. Ja siljalla parempia ne korkeetasosemmat hytit. Joten itse valitsisin aikuisille paatiksi Siljan, lapsiperheille Vikingin!

Mä luulisin myös, että tässä tapauksessa Silja. :)

Mutta miän kommentin kanssa olen vähän eri mieltä. Viking on nykyään parempi laiva lapsille, ainakin Turusta on säännölliset lastenristeilyt ja muutenkin kivemmat tilat. MIkähän Siljan laiva se oli, mikä viime vuonna vasta tuli remontista... lasten leikkihuone on tosi pieni, sijaitsee kävelykädun varrella jonkun baarin vieressä!

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä taas aattelen just toisinpäin. Siljalla paremmat yökerhot ym ja muutenkin enemmän aikuisten laiva, vikingillä taas paljon ohjelmaa lapsille, ja muutenkin paljon lapsiperheitä. Ja siljalla parempia ne korkeetasosemmat hytit. Joten itse valitsisin aikuisille paatiksi Siljan, lapsiperheille Vikingin!

Siitä on kyllä aikaa kun miä olen risteillyt :D Mutta ilmeisesti Siljan laivat ovat vieläkin vähän parempia =)

Kiitos vastauksista! Ilmeisesti se on sitten Silja. Taidan käväistä vielä yhtiöiden nettisivuilla kurkkimassa, onko siellä esim. kuvia hyteistä.

Mielipiteitä otetaan edelleen mielellään vastaan :)

Onpas erikoista! Nettisivuilta näkyy seuraavaa (sivu ei anna "vieraiden" laittaa linkkejä mutta nämä on kopioitu suoraan):

Viking Line - Wine & Dine: Hintaan sisältyy herkutteluristeily valitussa hyttiluokassa + ateriat (esim. LUX-hytissä 196 E)
Silja Line - Wine & Dine: Nautiskelupaketin voi yhdistää kaikkiin normaali- ja erikoishintaisiin risteilymatkoihin. Huom. Hytin hinta ei sisälly ateriapakettiin! (esim. 125 ? kun varattuna DeLuxe, Commodore tai Suite- hytti)

...Siis voiko olla totta, että Vikingillä saa sekä hytin että nautiskelupaketin vähän alle 200 E, mutta Siljalla molemmat maksavat erikseen ja pelkät ruuat siis jo 125 E??? :-O

Voi harmi. :( Hyvää tahtoisin antaa, mutta on niin paljon rahanmenoja että alkaa jo tulla budjettiraja vastaan.

Ehkä sitten hommaan kuitenkin Vikingiltä joko LXA- tai LUX-hytin Wine & Dine -paketteineen. Ehkä sekin onnistuu ilahduttamaan - saaja kun ei vielä aavista saavansa multa mitään "kiitos"-sanaa arvokkaampaa (sitä sanaa on kyllä jo viljelty uutterasti).

Täytyy vieklä tehdä vähän laskelmia, onnistuisiko tuo Silja sittenkin... kai lahjakortissa on sentään se mahdollisuus, että saaja voi itse valita ajankohdan ainakin muutamasta vaihtoehdosta.

Yhteistyössä