Lapsettoman ja "lapsellisen" pariskunnan yhteisristeilyn ongelmat

  • Viestiketjun aloittaja mitenhän tästäkin selviää
  • Ensimmäinen viesti
Huomasin
Ja joku valoaivo ehdotti että tämän lapsettoman pariskunnan olisi se tarvinnut vielä maksaa! :eek:
Miksiköhän ;-) Eikö asia mene ennemmin niin, että JOS mukaan lähtevän pariskunnan oletetaan istuvan lapsen ja tämän äidin kanssa hytissä, niin sitten "lapsellisten" pitäisi maksaa tämän seuraneidin/herran risteily.

Eri juttu olisi tietysti, jos jompi kumpi lähtisi tietoisesti sinne hyttiin istumaan illan ajaksi. Esimerkiksi minä olisin tällainen, sillä minulle laiva on väline, jolla on joskus pakko kulkea paikasta toiseen. Syöminen ja mahdollisesti tax freessä käynti riittää ohjelmaksi minulle. Mutta minäpä en lähdekään laivalle "vapaaehtoisesti" hauskaa pitämään, mutta ap:llahan ideana oli juuri se hauskanpito.
 
Viimeksi muokattu:
laivalle
Miksiköhän ;-) Eikö asia mene ennemmin niin, että JOS mukaan lähtevän pariskunnan oletetaan istuvan lapsen ja tämän äidin kanssa hytissä, niin sitten "lapsellisten" pitäisi maksaa tämän seuraneidin/herran risteily.

Eri juttu olisi tietysti, jos jompi kumpi lähtisi tietoisesti sinne hyttiin istumaan illan ajaksi. Esimerkiksi minä olisin tällainen, sillä minulle laiva on väline, jolla on joskus pakko kulkea paikasta toiseen. Syöminen ja mahdollisesti tax freessä käynti riittää ohjelmaksi minulle. Mutta minäpä en lähdekään laivalle "vapaaehtoisesti" hauskaa pitämään, mutta ap:llahan ideana oli juuri se hauskanpito.

Tässä ketjussa ap:n seurue nimenomaan lähti hauskaa pitämään, sehän noiden miniristeilyjen tarkoitus onkin, kun ei mennä "mihinkään" :) Aika erikoinen on ihminen jos sellaiselle lähtee vain hyttiin murjottamaan :) En viitannut tällä suhun siis.

Jos täytyy mennä työ tms keikalle Tukholmaan, menen aina siivillä, en kerta kaikkiaan jaksa istua selvin päin katselemassa laivalla toisten säätämistä (hauskanpitoa), mutta jos itsekin relaan, silloin voin mennä hyvällä porukalla laivalle, takuuvarma paikka missä on aina kivaa.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin
Jos täytyy mennä työ tms keikalle Tukholmaan, menen aina siivillä, en kerta kaikkiaan jaksa istua selvin päin katselemassa laivalla toisten säätämistä (hauskanpitoa), mutta jos itsekin relaan, silloin voin mennä hyvällä porukalla laivalle, takuuvarma paikka missä on aina kivaa.
Voi kun olisikin tuollainen vaihtoehto, mutta meillä saa käyttää vain junaa/laivaa. Olemme yrittäneet sanoa, että tulisihan siinä säästöä päivärahoissa, kun matka kestäisi hetkemmän, mutta kun ei niin ei.

Toinen "pakollinen" laivalla olo on sitten se, että mennään auton kanssa ja jatketaan satamasta jonnekin, esim. Tallinnasta Saarenmaalle tai muualle Eurooppaan.

Jeps, tämä meni asian ohi, mutta se sallittakoon, sillä ap:nkin risteily on jo ollutt ja mennyttä.
 
Viimeksi muokattu:
laivalle
Voi kun olisikin tuollainen vaihtoehto, mutta meillä saa käyttää vain junaa/laivaa. Olemme yrittäneet sanoa, että tulisihan siinä säästöä päivärahoissa, kun matka kestäisi hetkemmän, mutta kun ei niin ei.

Toinen "pakollinen" laivalla olo on sitten se, että mennään auton kanssa ja jatketaan satamasta jonnekin, esim. Tallinnasta Saarenmaalle tai muualle Eurooppaan.

Jeps, tämä meni asian ohi, mutta se sallittakoon, sillä ap:nkin risteily on jo ollutt ja mennyttä.

Mulla on työkeikoillani se vaihtoehto minkä itse maksan omasta lompsastani, olen siis yksityisyrittäjä :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin
Voi kun olisikin tuollainen vaihtoehto, mutta meillä saa käyttää vain junaa/laivaa. Olemme yrittäneet sanoa, että tulisihan siinä säästöä päivärahoissa, kun matka kestäisi hetkemmän, mutta kun ei niin ei.
QUOTE]


OT mutta miten Suomesta mennään Stokikseen junalla?
Ei mitenkään, mutta siis Suomen sisäisillä matkoilla käytämme junaa. Nopeampaa ja mukavampaa olisi lentää Helsingistä esim. Ouluun tai Kajaaniin kuin puksutella junalla.
 
Viimeksi muokattu:
siististi cool
Viimeksi muokattu:
Stondikseen junalla
Ei mitenkään, mutta siis Suomen sisäisillä matkoilla käytämme junaa. Nopeampaa ja mukavampaa olisi lentää Helsingistä esim. Ouluun tai Kajaaniin kuin puksutella junalla.
Pääseehän suomesta stokikseen junalla jos ottaa taksin yhdelle välille. Laita firman aloitelaatikkoon vaan vinkki että lopetatte sen laivamatkailun!
 
Viimeksi muokattu:
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen risteilijä;11158972:
Minua ainakin kiinnostaa! Mitä kuuluu ap?

Yhdessä olemme mieheni kanssa edelleen, risteilyitäkin :D ja pidempiäkin matkoja on tehty. Vauvakuumetta ei ole näkynyt, en tiedä onko liikaa varoittavia huonoja esimerkkejä ympäristössä? No tsoukki tsoukki, mutta ei ole lisäännytty vielä ainakaan.

Kaveripariskunta on yhdessä nähtävästi rahan takia ja miehellä alkoholiongelma on pahentunut. Näemme harvoin, eivät ole ihan meidän tapaisia ihmisiä.
Aiemmin homma toimi heidän kanssaan, ei enää.
 
lapseton34v
Haluan tuoda sen näkemyksen esille, että kun meitä lapsettomia joskus syytetään lapsellisuudesta, vastuunottamattomuudesta sun muusta, niin tuollaiset vastuutaottamattomat isukit (miksei myös äidit, mutta yleensä isejä) vasta ovatkin sellaisia joita tulisi näpäyttää.
Mennä rellestetään kuin maailma loppuisi huomenna ja unohdetaan vastuut.

Voi olla etten ikinä lisäänny mutta se on mielestäni vastuun kantoa jos ymmärtää sen ettei itsestä siihen ole eikä siihen kenties ole rahkeita eikä haluja. Se on parempi ymmärtää tässä vaiheessa, eikä vasta sitten kun on jo käärö käsivarsilla.

Olen hoitanut työni, perheeni, terveyteni, ystävyyssuhteeni, raha-asiani ym kunnolla, eli en menisi ihan itseäi nyt lyttäämään jos moinen itsensä kehuminen sallitaan. Tuli vain tuossa eräs viikonloppu kaveriporukalla puheeksi tämä ja siksi avauduin tähän nyt :) Mutta lapsenkasvatus ja lasten saanti täysjärkisiksi ja sympaattiksiksi ihmisiksi tässä maailmassa ei varmasti ole mikään helppo nakki! Ja siihen kun sekoitetaan vielä uusioperhekuviot niin hatun noston saatte.

Hyviä risteilyitä kaikille! Olispa aikuisten pallomeriä :D
 

Yhteistyössä