Hae Anna.fi-sivustolta

Lapsettomat ystävät

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä tottumukset uusiksi?, 20.07.2011.

1. Ikää alkaa jo minulla olla ja niinpä ystäväpiirinkin lisääntysen aikaikkuna - ainakin naisilla - alkaa umpeutua. Joukossa tietysti paljon jo vanhemmiksi ehtineitä, mutta valitettavan paljon niitäkin, joilla lapsi ilmeisesti jää unelmaksi.

Oma ystäväpiiri nyt ei riitä kunnon otannaksi, mutta olen ollut tekevinäni seuraavan havainnon: minun tuttavissani lapsettomat polttavat enemmän, naisten vyötärö on pötkömpi ja kasvikset maistuvat vähemmän.

Miksi valitetaan lapsettomuudesta jos ei viitsitä lopettaa edes tupakanpolttoa? Miksi hoitoja tehdään ihmisille joita ei kiinnosta oma painoindeksi tai ruokavalio?

2. Oh hoh Vierailija

Aikamoista yleistystä. En kyllä voi sanoa huomanneeni samaa, varsinkaan hoitoja läpikäyvillä ihmisillä.

3. maaria Vierailija

Se ei varmaankaan mene ihan noin päin. Raskausaika ja elämä lapsen kanssa antavat ennemminkin hyvän sauman omienkin tottumusten tarkasteluun.

Eli kun se lapsi on tuloillaan, tupakointi (ainakin toivottavasti!) jää pois. Ja kun lapsi aloittelee kiinteitä ne kasvikset vaan jotenkin kummasti tupsahtavat toistenkin lautasille. Lisäksi mukaan tulevat hyötyliikunta (lapsen nukutuslenkit) ja ulkoilu, sitä lasta kun nyt vaan pitää säännöllisesti altistaa raikkaalle ulkoilmalle. Baareissa notkuminenkin ja muu ryyppäily tuppaavat jäämään, sitä kun osaa arvostaa hyvin nukuttua yötä ja krapulatonta aamua.

Toisin sanoen, epäterveelliseen elämään on paljon vähemmän aikaa! ;)

4. hyvä provo Vierailija

Eiköhän se ole toisinpäin? Otetaan mittanauhat ja lähdetään tuonne kaduille mittaamaan, eiköhän ne isoimmat lukemat löydy sieltä synnyttäneiden uumilta?

5. hanna 9 Vierailija

Kyllä ainakin minun tuttavapiirissäni ne paksuksi pamahtaneet ämmät on niitä puoliläskejä tuulipuvussa kulkevia tukka pystyssä ilman meikkiä olevia jotka katsovat pitkään ja vihaisesti minua lapsetonta muodikkaasti pukeutuvaa kokoa 32 olevaa ex-ystäväänsä jolla on vielä vilkas seuraelämä.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri