Lapsettomushoidot synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Annastiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Annastiina"

Vieras
Kuinka pian synnytyksestä voidaan lapsettomuushoidot aloittaa uudelleen? Tarkemmin siis kuinka pian voidaan pakastealkio siirtää synnytyksen jälkeen? Tuleeko kuukautisten olla jo alkanut ja imetyksen loppunut?
Soitin omalle klinikalle ja hoitaja ei osannut sanoa juuri mitään. Oli ihan vieras hoitaja, ei ollut tuttu lapsettomuushoitojen ajalta...

Minulle hoitaja sanoi ivf:n yhteydessä noin, eli imetyksen päättymisen jälkeen voi varailla aikaa..
En kuunnellut tarpeeksi tarkasti, koska usko raskaaksi tuloon oli nolla.

Kiitos vastauksista. Imetys lisää keskenmenon riskiä ja niitä kun itsellä on jo 3 takana niin on se varmaan viisainta, että imetys on loppunut ennen hoitoja. Pitää nyt vaan malttaa odottaa, imetystä en ala lopettamaan ennen aikoja uusien hoitojen takia.
Kauhea pelko vaan on, että jos taas menee 7 vuotta niin ei tässä olisi oikein aikaa odotella... :(

Itse juuri mietin samaa. Minulla on synnytyksestä 6 viikkoa ja jo kuumeisesti mietin seuraavaa hoitoa. Että milloin voitaisiin aloittaa ja mistä rahat... Ensimmäisen kerran mietin asiaa jo viikko synnytyksen jälkeen. On se kumma että ei ne lapsettomuus ajatukset ja pelkot mene pois vaikka saakin sen oman nyytin.
Meillä tehtiin tätä esikoista 5 vuotta ja sellaiseen odotuksee ei kyllä ole enää varaa. Onko kellään tietoa paljonko tulee kujula yhdestä IVF hoidota yksityisellä?

Itse juuri mietin samaa. Minulla on synnytyksestä 6 viikkoa ja jo kuumeisesti mietin seuraavaa hoitoa. Että milloin voitaisiin aloittaa ja mistä rahat... Ensimmäisen kerran mietin asiaa jo viikko synnytyksen jälkeen. On se kumma että ei ne lapsettomuus ajatukset ja pelkot mene pois vaikka saakin sen oman nyytin.
Meillä tehtiin tätä esikoista 5 vuotta ja sellaiseen odotuksee ei kyllä ole enää varaa. Onko kellään tietoa paljonko tulee kujula yhdestä IVF hoidota yksityisellä?

Meillä on kaksi lasta, molemmaty hoidoilla ja yksityisellä ollaan aina käyty eli nyt emme enää julkiselle pääsisikään. Ensimmäistä yritettiin 7 vuotta (onneksi olin nuori kun aloitettiin...) ja tätä toista 5 vuotta.
Hoidon hinta riippuu paljolti onko lyhyt vai pitkä kaava ja mitä lääkkeitä käytetään. Meillä tehtiin viimeksi lyhyt kaava, ivf (punktio+siirto ja tarvittavat ultrat ennen punktiota) maksoi 1450€, alkioiden pakastus 360€, ja lääkkeet joista täyttyikin kelan maksukatto ekasta lääke-erästä.

Meille sanottiin Väestöliitosta, että imetyksen lopettamisen jälkeen kahdet kuukautiset ennen kuin voi tehdä siirtoa tai aloittaa uutta hoitoa. Meille tehtiin yksityisellä ICSI hoito, ja se maksoi suunnilleen 2000 euroa. IVF hoito voi olla hieman edullisempi. Onnea teille tuleviin hoitoihin :)

[QUOTE="Tuuti";22653737]Meille sanottiin Väestöliitosta, että imetyksen lopettamisen jälkeen kahdet kuukautiset ennen kuin voi tehdä siirtoa tai aloittaa uutta hoitoa. Meille tehtiin yksityisellä ICSI hoito, ja se maksoi suunnilleen 2000 euroa. IVF hoito voi olla hieman edullisempi. Onnea teille tuleviin hoitoihin :)[/QUOTE]

Siis tosi jännää kun mekin ollaan käyty Väestöliitolla ja mulle sanottiin, että voi imettää ja menkatkin saadaan käynnistettyä lääkkeillä siis jos haluaa edetä nopeammin. Toki sanottiin myös, että imetys heikentää onnistumisprosenttia ja tosiaan lisää keskenmenon riskiä. Mutta siis tästä imetyksen loputtua kahdet menkat jutusta ei sanottu mitään.

Kiitos hintatiedoista :-) Meillä on kaikki hoidot tehty aina lyhyellä kaavalla. Pitkää ei edes harkita kun mulla on monirakkulaisuutta ja tuo munasolujen määrä saattaa räjähtää käsiin ja tulee helposti hyperi.
Missä olette hoidoissa käynyt, ajattelin osaatteko suositella tampereelta klinikkaa? Me toisiaan saatiin tämä esikoinen viimeisellä hoidolla julkisella puolella joten enää eimeitä sinne huoli kun kaikki hoidot on "käytetty".

Kiitos hintatiedoista :-) Meillä on kaikki hoidot tehty aina lyhyellä kaavalla. Pitkää ei edes harkita kun mulla on monirakkulaisuutta ja tuo munasolujen määrä saattaa räjähtää käsiin ja tulee helposti hyperi.
Missä olette hoidoissa käynyt, ajattelin osaatteko suositella tampereelta klinikkaa? Me toisiaan saatiin tämä esikoinen viimeisellä hoidolla julkisella puolella joten enää eimeitä sinne huoli kun kaikki hoidot on "käytetty".

No siis mulla on PCOD ja siis siksi juuri pitkä kaava, koska munasoluista saadaan silloin parempi laatuisia. Toki folleja voi myös tulla valtavat määrät, mutta sitä kontrolloidaan mm. lääkemäärillä. Mulle tuli hyperi jo viimeisestä inssistä jossa ehdittiin tekemään inssi ja sitten ultrattiin ja huomattiin että folleja olikin 11kpl. Viimeisessä ultrassa ennen inssiä oli vein ne 2 johtofollia ja lääkäri lisäsi vähän lääkeannosta. Niistä sitten imettiin 9kpk pois ja kaksi jätettiin. Molemmat hedelmöittyi ja kiinnittyi, mutta raskaus meni kesken. Mulla on siis ollut ongelmana, että omaa hormonitoimintaa on niin paljon, että ennen lääkkeiden alkua niin keho valitsee jo johtofollin. Sitten se kasvaa muita nopeemmin eikä ne muut kasva tasaisesti. Pitkällä kaavalla saadaan oma hormonitoiminta alas ja sitten munasoluje kasvu olisi tasaisempaa ja munasolujen laatu parempi. Saitteko mitään pakkaseen?

Yhteistyössä