Meillä ei oo gaviscon aiheuttanu ummetusta tms. Ohjeena oli antaa puoli tuntia syönnin jälkeen, mutta koska tyttö yleensä menee unille syönnin jälkeen, niin ollaan annettu melkein heti syönnin jälkeen. Hyvä että teillä löytyi apu zantacista. Eipä se ole itelläkään kiva kärsiä närästyksestä, saati näillä pienillä sitten kun pitäis lähes koko ajan olla makuuasennossa :/
En muista tarkkaan, kauanko "normikorvikkeita" kokeiltiin, yli viikko kuitenkin. Kokeiltiin itseasiassa vaan Nan ja semper ja sit siirryttiin hypoallergiseen. Meillä ei esikoisellekaan sopinut noi valmiiks nestemäiset, joten hänkin aikanaan imetyksen ohessa sai jauheesta tehtävää, se oli tosin tuttelin omneo-jauhetta, jota ei käsittääkseni enää tehdä.
Mahavaivat ilmenivät hirveinä pieruina

Tyttö on kyllä ollut aina kova piereskelemään (ja toki hyvä että ilma tulee ulos), mutta se lisäänty vaan. Kakka ei tullut, kuumemittarilla piti auttaa kakkaamaan monta kertaa ja se oli ihan myrkynvihreetä ja aika kovaa. Tyttö myös sai varsinkin iltaisin kauheita kipuitku kohtauksia jotka ihan selkeesti johtui mahasta.
Annan comfortin ihan perus ainun tai nubyn pullosta sillä perinteisellä tutilla. Siinä on tarpeeks iso reikä. Meillä oli myös aventin pullot käytössä aikasemmin, mutta niistä ei tullu edes 3 tutista läpi comfort, kun ne reiät on yhtä pieniä kuin ykkösessä, niitä on vaan 3. Myös jotain muita pulloja/tutteja meillä oli, mut noi perustutit on olleet parhaat. Meillähän ei sinällään ollu enää väliä, millasesta tutista tyttö maitonsa imee, kun imetys loppui jo :'( Ei siis pelkoa että imuote hirveesti huononis, vaikka en tiedä onko silläkään merkitystä enää jos on jo kunnolla oppinut rinnasta syömään.
Comfort tehdään keitettyyn veteen niin kauan kunnes lapsi saa lisäruokaa. Mä oon tehny niin että aamulla keitän veden ja laitan kannuun jäähtymään ja siitä otetaan päivän maitovedet, joskus laitan kannun jääkaappiin kun vesi on jäähtynyt. Aika hyvin jauhe liukenee myös huoneenlämpöiseen veteen, paitsi joskus jostain syystä pullon pintaan jää näkyviin sellaisia "hiutaleita" ettei olis kunnolla liuennut, mutta joskus niin on käynyt myös lämpimän veden kanssa. hyvin on silti maistunut tytölle. Aika helppo ton jauheenkin kanssa on pelata. Mä tilasin jo esikoisen aikaan jostain nettikaupasta sellasen maitojauheen säilytysjutun, johon saa laitettua 4 annoksen jauheet omiin kippoihinsa, niin saa reissuun mukaan. Sitten vaan tuttipulloihin keitettyä (lämmintä) vettä sopivat määrät ja pullot mukaan hoitolaukun termostaskuihin. Sitten kun maitoo kaivataan, niin on kätevä lisätä jauhe vaan pulloon ja ravistaa.
Meillä on sunnuntaina vihdoinkin ristiäiset, mies on onneks ollu lomalla tän viikon niin oon saanu leivottua yms. siivoukset olis vielä edessä :kieh:
Olis tosiaan kiva kuulla muidenkin kuulumisia :attn: :attn: :attn:
minttu ja elsi 3kk1pvä