Lapsettomuushoidot ja ylipaino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mialiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mialiina

Jäsen
10.04.2012
32
0
6
Hei!
Onko lapsettomuushoitoihin olemassa jotain painorajaa? bmi on tällä hetkellä 33, ja suunta alaspäin.. mutta onko toivoa hoidoista, vai tyssääkö se ylipainoon? toinen lapsi olisi haaveissa, eka tärppäsi luomuna vuoden yrityksen jälkeen, saman painoinen olin kuin nyt. Nyt mennyt jo 1,5v. Gynellä oon käynyt ja kaikki pitäisi olla minussa "kunnossa", miestä ei ole tutkittu.

Minulla on Bmi 40 ja olen kyllä saanut hoitoja, vaikka olen joka ikinen kerta käydessäni saanut ripityksen painon pudottamisesta. Olen reilu 2 vuotta sitten pudottanutkin n. 30 kiloa, mutta silloin sanoivat ,että ovulaatiosi oli parempi kun olit lihavampi kuin nyt hoikemmassa kunnossa. Että ota nyt sitten selvä että kumpaa mun pitäis olla. Lapsettomuus hoitoja takana kaiken kaikkiaan 4 vuotta. Vikaa on molemmissa.

Kun sain lähetteen julkiselle hoitoihin mun bmi oli 33-34. Silloin gyne sanoi että kannattaa aloittaa laihduttaan, että jos saisi edes jokusen kilon putoamaan niin eivät sitten 'valita' painosta hoitoja suunnitellessa. Meillä venyi (omasta tahdosta) hoitojen aloitus vuodella lähetteestä. Siihen mennessä pudotin painoa siten että bmi oli 30 tienoissa. Kertaakaan ei ole sanallakaan viitattu mun painoon hoitojen onnistumisen tai toteuttamisen suhteen.

Tosin mulla on muuten pari selkeää syytä lapsettomuuteen ja miehessä yksi. Joten ehkä painoa ei pidetä niin pahana. Olen myös raskautunut 2 kertaa, mutta ikävä kyllä ne ovat menneet kesken.

Meillä on lasta yritetty kohta noin 2v. Vuoden yrittämisen jälkeen marssin lääkäriin ja aloitettiin tutkimukset. Lääkäri totesi että pco löytyy ja diipa daapa.. No sittenpä ruvettiinkin kattomaan näitä paino kippuroita ja käppyröitä lääkäri mulle toteaa silmin kirkkain että non 13kg kun saat pois niin ollaan uudelleen yhteydessä että kääkkeet voidaan aloittaa. Tiedän että vauva kuume on kova että kiitos näkemiin. En tiedä oliko nuoressä iäsäni jotain miksi en lääkkeitä antanut olin sillon 21v.

Yhteistyössä