Hae Anna.fi-sivustolta

Lapsettomuushoitolääkkeiden sivuvaikutukset

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Tuulikki 1, 16.11.2007.

1. Tuulikki 1 Vierailija

Elikkäs, mitä lääkkeitä lapsettomuuteen käytät tällä hetkellä ja mitä sivuvaikutuksia ne sinulle ovat tuonneet (painon nousu, mielialavaihtelut, kivut yms. yms.) ja kiinnostaisi tietää myös edellisten lääkeiden sivuvaikutukset, mitä olet lapsettomuushoidoissa käyttänyt.

Itse olen pari kierto käyttänyt clomeja ja 3 kiertoa Terolutteja. Terolutit toivat mulle n. 2kg lisää painoa ja Clomit toivat n. kilon lisää painoa ja hurjat mieliala-vaihtelut. Muutoinkin kun mielialani saattaa vaihdellá rajusti, ilman mitään lääkkeitäkään, niin Clomien aikaan mieliala oli kyllä varsinaisessa vuoristoradassa! Ja samoin noihin aikoihin kärsin erittäin kivuliaisista menkkakivuista, joiden takia jouduin tiettynä aikana kuukaudesta olemaan töistänikin pois ja myöskin raudanpuute anemia mulla todettiin, kun Clomit aikaansaivat minulla niin runsaat kuukautiset.

2. BBG Vierailija

3. lihonut Vierailija

Sama juttu: terolutit toi painoa 2 kiloa ja ivf hoito pahimmillaan 4 kiloa ylimääräistä, tosin nyt osa nesteturvotuksesta kadonnut. Kivuliaat kuukautiset kaiken päälle. Suihkeista ja piikeistä (IVF-hoito) ei muuta oiretta, kuin itkuherkkyyttä ja turvotusta.

4. :,: Vierailija

BBG on ilmeisen tietämätön lapsettomuushoidoista: jos miehellä ei ole spermassa siittiöitä tai jos siittiöitä on vähän ja nekin hitaita liikkumaan, sillä spermalla ei tee yhtikäs mitään! Pelkkä sperma ei siis ketään suoraan autuaaksi tee! Missäs olet ollut bilsan tunnilla, spermako se hedelmöittää munasolun, hah! Kivoja nää provot, mä ainakin myönnän provosoituvani näistä, mutta oikeesti ne kyllä enemmäin vain vituttaa ja surettaa, että onko noin pässejä tyyppejä tosiaan, mitä ihmettä ne näillä palstoilla roikkuvat! Miksei tänne saa sitä toimintoa, jolla voisi ilmoittaa asiattomista viesteistä!!!!!

Asiaan, vastaan Tuulikki1:lle:
    mä olen käyttänyt Clomeja > ei sivuvaikutuksia. Gonal-F, Menopur, Orgalutran, Cetrotide, Lugesteron > ainoa häiritsevä sivuvaikutus naaman näppylät. Jos sinulla on noilla "kevyillä" lääkehoidoilla tullut jo rankahkot sivuvaikutukset, niin mitähän sitten, jos joudut rankempiin hormonihoitoihin? Toivottavasti et sinne asti joudu kuitenkaan vaan onnistut kevyillä hoidoilla ennemmin! Tsemppiä sulle!

5. xyz123 Vierailija

OT: Asiattomasta viestistä voi ilmoittaa kirjautumalla sisään. Ilmoitin tuon BBG:n viestin asiattomaksi, katsotaan riittääkö perustelu ylläpidolle, ja poistavatko he sen.

6. Hansuliini81 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on takana vasta yks clomikierto, mutta ajattelinpa kuitenkin vastata.
    Mulle tuli ensimmäisenä päivänä vatsakipuja(menkkakipuja muistuttavaa),jotka oli kivuliaita, mutta meni suht nopeesti ohi. Toisena päivänä alko kuumat aallot(yölläkin heräs kun alko hikoiluttaa niin valtavasti), joista sit kärsin vielä muutamana päivänä clomi kuurin jälkeenkin. Väsymystä oli myös ja hermot piukalla. Toivotaan että tämän kaiken "kärsimyksen"tuloksena on jotain positiivista:)

7. Joanna* Vierailija

Mulla takana monta monituista Clomi-kiertoa, 4xIUI, 1xIVF, 3xPas ja 1xICSI. IVF:n ja ICSI:n jälkimaininkeina oon saanut tällaisen nykyajan teineille tyypillisen pömppömahan, kun ennen mulla ei ollu mahaa lainkaan. Kiloissa ei varmaankaan oo tullu juurikaan lisää...

8. jepu* Vierailija

Komppaan Joannaa. Takana pari inssiä ovulaation induktiolla (clomit+menopur+pregnyl) ja kaksi ivf:ää ja pysyvin oire on tuo pömppömaha, joka ei ole hoitojen välillä mihinkään haihtunut. Toki kilojakin on tullut n. kuusi lisää:(

9. nikke2 Vierailija

takana 5xivf ja lukuisia pas:seja. kiloja tullut lisää noin 10. uskon, että hormonihoidot ovat suurin syy mutta kilojen lisääntymiseen mutta toki epäonnistuneiden hoitojen seurauksena on tullut masennusta jne enkä ole jaksanut huolehtia itsestäni samalla tavalla kuin aiemmin. lohdutukseksi olen myös suonut itselleni epäterveellisemmän ruokavalion ja kyllä täytyy myöntää, että alkoholin käyttö on lisääntynyt myöskin jonkin verran...

10. Tuulikki 1 Vierailija

Juu, mulla tosiaan tuli jo noissa lievemmissäkin hormonihoidoissa noinkin voimakkaat sivuvaikutukset, kuin mitä jo kerroinkin.

Itselläni on ollut aina hieman pömppömahaa, vaikka normaalipainoinen (normaalipainon alarajoissa) olenkin. Tosin, viime aikoina olen miettinyt, johtuisiko tuo pömppömahaisuuteni ihan siitä, kun pistän insuliinin vatsaan, eikä tule pistettyy tarpeeksi laajalle alueelle, eli olisiko tuo pömppömahaisuuteni turvotusta insuliinipiikeistä. Noh, tiedä häntä.

Niin teiniltä, kuin se ehkä kuulostaakin, itseäni "pelottaa" eniten nuo kilot. Olen ollut teini-iän jälkeen tarkka ja jopa todella tarkka kropastani ja ulkonäöstäni ja jopa nuo 2 kiloa mitä hormonihoidoilla mulle tuli, olivat hirveitä... vaikka siis normaalipainoinen olenkin ollut koko ajan ja muiden ihmisten mielestä mulla saisi tuota paina olla enemmänkin.

No, sitten tietty joillekin voi tulla mieleen, että miksi haluan raskaaksi ja saada lapsen, jos ulkonäkö on mulle niin tärkeää ja miten pystyn olemaan, kun raskauden aikana sitä painoa kuitenkin tulee. Syy on se, että jos olisin raskaana, niin sitä ajattelisi siinä vaiheessa niin, että on tulossa jotain todella hyvää elämään ja sisälläni kasvaa jo elämää niin en usko, että enää tuossa vaiheessa kilot niinkään haittaisivat, jos raskaaksi tulisin, mutta jo kiloja tulee hormonien tai liiallisen syömisen takia, niin se on jo asia erikseen.

Mutta eihän tuokaan tietenkään mukavaa olisi, jos/kun mielialat heitteleisivät, kun ne tuntuu jo muutoinkin heittelevän niin voimakkaasti/paljon...

11. Lillamy79 Vierailija

Mä oon "vasta" Terolut-kuurilla, ja sekin on jo hirveä! 1 tabl / pvä oli ok, mutta ei tullut kuukautisiakaan. Nyt 2 tabl / pvä kuuri ohi, kuukautisia odottelen mutta olo on ollut viimeiset 10 pvä aivan karmea! Oon ihan turvoksissa, rinnat todella arat. Aluksi ajattelin, että kaamosmasennus tms on iskenyt mutta kai nuo tabletit on sitten mielialaankin vaikuttaneet.
    Ilmeisesti en ole tarpeeksi vauvakuumeinen (vaikka kyllä olen!) mutta jos tällaiset "kevyet" pillerit vaikuttaa muhun jo noin vahvasti, en varmasti halua edes kokeilla mitään vahvempaa!! Sitä paitsi, kun on masentunut ja turvonnut, seksi on viimeinen asia mikä kiinnostaa...ja sehän ei vauvan tuloa edistä.
    En tiedä mitä tehdä, katsotaan nyt ensiksi miten tämä Tero-kuuri vaikuttaa.

12. betty... Vierailija

Mulla takana kans 3 iui ja 3ivf ja 2 passia ja tosiaan yhdyn joannaan siinä että ivf:stä tullu pömppis jota ei ennen ollut (eikä johdu syömisestä)
    Sitä oon miettinyt että mahtaako lähteä pois ikinä? Meillä siis viiminen ivf oli toukokuussa (eikä enempää hoitoja tule)

13. Tuulikki 1 Vierailija

Pi´ti kaiva tämä vanh viestiketjuni uudelleen esille ja kysyä, onko muilla naisilla, jotka clomifeneja olette käyttäneet, tullut clomihoitojen aikana yököttävää/oksettavaa oloa?

Tuossa kun viestiketjun alkupäässä kerroin omista clomien haittavaikutuksista, niin olin miltei unohtanut tämän yökötyksen ja kuvotuksen. Nyt mulla on ensimmäinen clomikuuri, mistä olen myös seurannassa (hoitona siis 1tbl/vrk kp 3-7)ja nyt eilen, kp 19 alkoivat ne kuvotukset taas kerran... Ja jatkuvat siis tänäänkin. Tässä kierrossa en bongannut ovista itseltäni.

Olin jo miltei tyystin unohtanut tämän kuvotuksen sibuvaikutuksena clomeista, kun sitten tänään aloin muistella, että olisin joskus aikaisemminkin kokenut samanlaien olotilan ja silloinhan se pamahtikin mieleeni, että keväällä käyttäessäni clomeja, oli samanlaiset olotilat ja samoin kesllä, vaikka en silloin enää clomeja käyttänyt, oli myös todella voimakkaita yökötys olotiloja.

Joten kiinnostaisikin tietää, onko muilla clomeja käyttävillä samoja ongelmia ollut clomien kanssa vai onko tämä jo epänormaalia tai jotain?

14. Sally Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tuulikki, mulla clomeista tuli nimenomaan kuvottava olo. Luulin monesti, että oksennan tai olen saanut jonkin ruokamyrkytyksen. Koskaan en kuitenkaan onneksi sentään oksentanut, mutta kuvotus oli epämielyttävää. Mulla ei ole oikeestaan ollut Clomeista mitään muita pahempia sivuoireita mitä nyt vähän turvotusta ja arkuutta rinnoissa. Niin ja yksi juttu oli se, että Clomit ohensivat kohtuni limakalvoa. Tämä ohut limakalvo sitten tietty vaikeuttaa raskautumista. Nurinkurista :(

Nyt olemme siirtyneet Gonal ja Ovidrel-pistoksiin, joista niistäkään ei ole onneksi tullut mitään kummallista oiretta. Tietty turvottaa, mutta eikös se kuulu asiaan?

15. Tuulikki 1 Vierailija

Huomenia vain. =)

Ajattelin vielä kysyä, että miten te, joilla Clomit tai Terolutit ovat tuonneet painoa lisää, niin onko sitten esim. Clomien jälkeiset lapsettomuushoitolääkkeet vielä tuonneet painoa lisää vai onko paino pysynyt samana tai jopa laskenut?

Itsellänihän jo Terolutit alkoivat kerryttää heti painoa ja clomit sitten jatkoivat sitä painon kerrytystä. Ja nytkin, clomienkin aikaan, vaikka on tuota etovaa oloa ajoittain, jonka vuoksi olen syönyt jopa vähemmän, kuin ennen clomeja, niin paino silti on noussut nyt n. kilon, vaikken juurikan syö paljoa ja clomi-annostus on nyt 1tbl kp 3-7.

16. vieras Vierailija

vastaanpa tänne vanhaan ketjuun minäkin...mulla juuri clomit aiheutti huonoa oloa, hikisyyttä ym. mitä niihin usein kuuluu, ja annostu vain yksi tabl/päivä. gonal-f myös olen piikitellyt ,jopa annoksella 225mg, joka jor eilu satsi, ei tullut niin minkäänlaista oiretta. tosin jälkeenpäin lievää hyprstimulaatiota, mutta käytön aikana ei mitään. eli tosi yksilöllistä on.

17. Garolus Vierailija

Minulla taas suurin sivuoire Gonal-F;n ja Orgalutranin käytössä on se, että olen aivan helisemässä seksihalujeni kanssa. Töissä ja kaupungilla näen yhtenään hyvännäköisiä miehiä ja jos joku sellainen sattuu sopivan lähelle, on täysi työ pysyä asiallisena, kun hormonit hyrrää kuin viimeistä päivää. Tästä halukkuudesta seuraakin sitten masennuksensekainen turhautuminen, sillä en pääse purkamaan halujani mihinkään. Mieheni ei ole kovin innokas seksinharrastaja ja muutenkin (tai ehkä juuri siksi?) himoni kohdistuukin enimmäkseen muihin miehiin, joiden kanssa olen tekemisissä. Huh, toivon jo että tämä alkaisi hellittää.

18. Garolus Vierailija

Minulla taas suurin sivuoire Gonal-F;n ja Orgalutranin käytössä on se, että olen aivan helisemässä seksihalujeni kanssa. Töissä ja kaupungilla näen yhtenään hyvännäköisiä miehiä ja jos joku sellainen sattuu sopivan lähelle, on täysi työ pysyä asiallisena, kun hormonit hyrrää kuin viimeistä päivää. Tästä halukkuudesta seuraakin sitten masennuksensekainen turhautuminen, sillä en pääse purkamaan halujani mihinkään. Mieheni ei ole kovin innokas seksinharrastaja ja muutenkin (tai ehkä juuri siksi?) himoni kohdistuukin enimmäkseen muihin miehiin, joiden kanssa olen tekemisissä. Huh, toivon jo että tämä alkaisi hellittää.

19. LapsellinenLapseton Vierailija

Mulla sivuoireita clomista tuli varmaan melkein kaikki mahdolliset. Apua niistä ei ole ollut, ei pelkistä clomeista eikä yhdessä terolutin kanssa. Nyt vika kierto näillä menossa ja jonossa inseminaatiohoitoon. Lisää kokemuksista ja omia kokemuksia jakamaan voi tulla blogiini http://josvainsaisimmesinut.blogspot.fi/

Nämä merkit paljastavat, että sinut on kasvattanut vahva nainen

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri