Lapsi 11k mitä maitotuotteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jonna

Vieras
Heips, mitä kaikkea annatte jo maitotuotteista lapselle 11 kk ? Olen yrittänyt viiliä ja bulgarian jugurttia, mutta ei tykkää. Menee hukkaan isot purkit. Onko muita jugurtteja kuin bulgarian jurgurtti mitä voisi antaa ? Olen kyllä yrittänyt sekoittaa hedelmiä, soseita sekaan, mutta huonolla menestyksellä. Itsekään en pidä kummastakaan, joten sen vuoksi menee roskiin jämät.

bulgarian jogurtin sekaan hedelmäsosetta? Harva vauva sitä varmaan pelkältään syö. Neuvolan tätsky sanoi, että suurin osa siirtyy melkein samantien tavallisiin, maustettuihin jogurtteihin, kun lapsi ei syö sitä bulgarian jogurttia.
Olen antanut piimää, viiliä, jogua ja raejuustoa.

Ingmannilta on tullut pieni maustamaton jogurttipurkki...pehmeämmän makuista kuin Bulgarian jogurtti. Meidän poitsu 9,5 kk maistelee sitä innoissaan (sellaisenaan).

oletko koittanut laittaa sekaan banaania ? tai luumusosetta. Meillä menee niiden kanssa aika mukavasti...samoin vadelmien kanssa. Tosin aika reilusti saa noita laittaa koska bulgarian gugu on aika hapanta. Eilen kokeilin antaa piimää ja siitä meidän tyttö tuntui tykkäävän. Ikää 10 kk ja 12 pv. Raejuustokin menee. Oletko koittanut rahkaa tarjota, esim. noiden edellä mainittujan kanssa ??

tuon ikäinenhän voisi juoda jo tavallista maitoakin,kannattaa kokeilla sitäkin. meillä ei ainakaan edes huomattu eroa korvikkeesta siirryttäessä. meillä uppoaa bulgarian jugurtti ihan hyvin,mustikkaa joukkoon niin on oikein herkkua. ja viilihän ei ole niin hapanta. anna vaan sitkeästi,ei kannata antaa lapsen alkaa nirsoilemaan.

A-jugurteissa on maustamaton litran jugurtti. Vauva ja minä itse syödään sitä innolla! Siihen voi lisätä vaikka ruusunmarjasosetta. Meille sanottiin neuvolassa, että makeita jugurtteja ei pitäisi antaa. Sisältävät meidän terkan mukaan vauvalle liikaa sokeria.

Meille sanottiin neuvolassa, ettei maitoa saa antaa alle vuoden vanhalle. Hapanmaitotuotteita kylläkin ja niitä nyt pikkuhiljaa maistatan... Piimä on näköjään ihan kamalaa!! : )

Hapanmaitotuotteilla aloitettiin 10kk; piimää, raejuustoa, jogurttia, viiliä. Jos ei halua vielä antaa tavallista jogurttia, niin pilttihyllyillähän on vauvoille tehtyä jogua mikä käy.

11kk aloitettiin ihan tavallisen maidon juonti + muut maitotuotteet mukaan, kun mahalle sopi ja poika tykkäsi.

tuosta maidosta... aika jännää.. meillä 10kk neuvolassa taas kysyttiin että joko on tavallinen maito käytössä ja olihan se. kyllä on erilaisia nämä suomen neuvolat...

heips! Ei nuo ihan päivälleen tarvii mennä. Itse olen aina suunnilleen 10 kk iässä aloitellut maitotuotteet lapsille , ensin jugurtteja raejuustoo yms. ja tavallista maitoa joivat jo täysillä 11kk iässä. Nyt ovat jo isoja, maito on edelleen herkkua=). Nyt kuopus 4kk ja samalla tavalla aion tehdä kuin kahden isommankin kanssa.