Lapsi 3v, mies ei halua toista. Muita, kokemuksia? Muita 1-lapsisia perheitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi kullannuppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksi kullannuppu

Vieras
Itse haluaisin, tosin vaihtelevalla mielellä, mutta haluaisin ainakin yrittää vielä yhtä. Tuntuu kurjalta että lapsemme on ainoa ja ehkä siksi myös joskus yksinäinen. Läheisiä serkkuja on kaksi, mutta eivät ne sisarusta korvaa.

Mies on kannassaan ehdoton. Perustelee, että ei vaan tunnu hyvältä tehdä toista, että näin on hyvä. Tuntuu kurjalta.

En kuitenkaan lasta halua yrittää väkisin, eli rikkoa tätä perhettä, niin itsekäs en kuitenkaan ole.

Kuulisin mieluusti teidän muiden etenkin vastaavassa tilanteessa olevien mielipiteitä, kiitos.

Ihan ok, että on 1 lapsi. Mutta sinuna taivuttelisin miehesi toiseen lapseen
Tosin itse kuumeilen viidennestä eikä mies ikinä ole hanttiin pistänyt. Yhteistuumin lisäännytään.

Omasta puolestani ajattelen (tällä hetkellä), että yksi lapsi riittää. Olen itse primaariperheeni ainokainen ja olen viihtynyt yksikseni ja kavereitteni kanssa vallan mainiosti. Kai ajattelen, että lapsenikin "selviää" elämästä ilman sisaruksia. Tosin tiedän ainoita lapsia, jotka ovat jollain tavalla kärsineet siitä ettei ole sisaruksia.

1 lapsi on ihan ok. Niin meilläkin on.

Mutta jos sulla on vauvakuume niin neuvottelisin kyllä sinuna miehesi kanssa kovasti ja pyytäisin häneltä hyviä perusteluja. Ehkä saisit pehmitettyä miehen :)

meillä toivotaan toista lasta, mutta taidetaan toivoa turhaan.

Jos miehen pitää perustella niin sitten pitää sinunkin perustella. Jos kummankin perustelu on pelkkä halu, se on ihan riittävä. Jos mies ei lasta halua, ei häntä voi siihen pakottaa (tai se ei olisi reilua). Jos sinä väkisin haluat toisen lapsen etkä kannastasi luovu, sun on vaihdettava miestä.
Miksi automaattisesti aina sanotaan että pehmitä sitä miestä, eikö koskaan toisinpäin? Eikö voi sanoa että yritä nyt päästä siitä kuumeesta eroon ja tyydy toisen tahtoon?
Seuraava viesti kun yleensä on valitus siitä miten mies ei osallistu. No haloo, mitä sitten odotitte!?!?!

[QUOTE="vieras";22220260]Jos miehen pitää perustella niin sitten pitää sinunkin perustella. Jos kummankin perustelu on pelkkä halu, se on ihan riittävä. Jos mies ei lasta halua, ei häntä voi siihen pakottaa (tai se ei olisi reilua). Jos sinä väkisin haluat toisen lapsen etkä kannastasi luovu, sun on vaihdettava miestä.
Miksi automaattisesti aina sanotaan että pehmitä sitä miestä, eikö koskaan toisinpäin? Eikö voi sanoa että yritä nyt päästä siitä kuumeesta eroon ja tyydy toisen tahtoon?
Seuraava viesti kun yleensä on valitus siitä miten mies ei osallistu. No haloo, mitä sitten odotitte!?!?![/QUOTE]

Joo olen itsekin sortunut tuohon painostamiseen, mutta onneksi mies on sen verran fiksu ettei vain painostuksen takia siihen suostu, jos kerran sydän sanoo toista. Mutta harmittaa se piru vie silti! Tuntuu että jotain puuttuu vielä. Meillä olisi vielä yhden lapsen mentävä aukko, ihan selvästi. Joo meidän perustelut on ne, että minä haluan ja mies ei halua. Eihän toista voi tietty pakottaakaan.

tällä avauksella halusin kuulla kohtalotovereiden kommentteja ja muutenkin keskustelua je mielipiteitä.

Meillä on yksi lapsi, tällä hetkellä 3 vuotias. En ole haluamassa lapsia ainakaan seuraavaan 4-5 vuoteen, eikä mieskään halua. Joskus kyllä käy mietinnässä että mitä jos sitten toinenkin, mutta pitemmän päälle se ei tunnu nyt hyvältä. Nautin nyt kun olen töissä, maksetaan omaa taloa ja muutenkin elämä nyt hyvällä mallilla. Olitko ollut pitkään kotiäitinä ap, vai oletko vieläkin kotona lapsen kanssa?

Meilläkin on yksi lapsi. Poika on juuri täyttänyt neljä vuotta ja hoitaminen on helpottunut huomattavasti verrattuna viime vuoteen, jolloin kaikesta piti vääntää. Nyt elämä on aika mukavaa kaikin puolin ja pikku perheemme on onnellinen. Ehkä miehesi kaipaa aikaa nauttia nykyisestä perhe-elämästä ennen uutta tulokasta. Jospa uusi vauva sitten alkaisi houkuttaa, kunhan siihen ei painosteta. Sillä välin voikin sitten helliä miestä ja sehän tiedetään mihin se usein johtaa........

Meillä taas minä olen ehdoton että nämä kaksi riittää ja piste. Mies haluaisi ainakin yhden tai kaksi vielä, alunperin oli puhe että kumpikaan ei halua kuin max 2 lasta, kun kuopusta ruvettiin suunnittelemaan.

Meillä on vähän nurinkurinen tilanne: mies tahtoisi useamman lapsen (ja onkin hyvä, osallistuva isä), mutta minulla oli vaikeaa esikoisen vauva-aikana (vauvasta riippumattomista syistä tosin) ja pelottaa että nukkuisiko se toinen lapsi, tulisiko siitäkin vaativa tapaus...jne.

Sanotaanko näin että tulkoot jos on tullakseen, en tee aborttia jos tulen raskaaksi. Mutta se raskaus olisi kyllä vahinkoraskaus.

Teidän pitää yhdessä kunnolla keskustella asian plussista ja miinuksista ja siitä, mitä muutoksia se toisi elämäänne. Molempien olisi hyvä siis oikeasti kuvitella ja miettiä yhdessä, millaista se elämä olisi, jos teillä olisi kaksi lasta.
Jos edelleen tilanne on se, että sinä haluat lapsen, mie ei, voitte pohtia, onko asia sellainen, että siinä voidaan tehdä myönnytyksiä toisen hyväksi.
Eli käsket miestäsi miettimään, millaiseksi hän kokisi elämän, jos ihan "vain sinun mieliksesi" tekisi toisen lapsen. Jos tämä ei tunnu miehestä aivan poissuljetulta vaihtoehdolta, voitte harkita asiaa. Jos asia kuitenkin tuntuu miehestäsi täysin kielteiseltä, ei kannata väkisin painostaa.

Yhteistyössä