Lapsi 3v3kk tekee housuun tahallaan?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivotonta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivotonta

Vieras
Voi prkl!

Mulla menee nyt hermo kohta lopullisesti tuon pojan kanssa. Ei minkäänlaista omatoimisuutta vessa asioinnin suhteen, jos en tunnin välein ole muistuttamassa ja viemässä vessaan, tulee pissat housuun.

Kuivana siis pysyy armottomalla kyttäyksellä, mutta kakka tulee housuun aina, ei mitään yritystä edes vessaan menosta.

Mitä hittoa mä teen? Olen yrittänyt lahjoa pastilleilla, tarroilla ja vaikka millä, mikään ei tehoa häneen.

Tämä on mun kolmas lapsi, kaksi vanhempaa ovat oppineet kuiviksi n. 2,5 vuotiaina.

Mä alan epäileen et tällä kolmannella on jossain nyt vikaa ja pahasti.

Voi että ahdistaa ja aivan kauhee paskamutsi-fiilis :(

Niin ja se jäi sanomatta, et monta kertaa on kokeiltu ottaa vaan vaippa pois, et kyllä sitten oppii kun on märän ja inhottavan tuntoista, mut EI!
Yli viikonki ollaan oltu ilman vaippaa, mut ei mitään tulosta oppimisen suhteen...

Onhan toi veemäinen tilanne, mutta pitäis kuitenkin jaksaa muistaa et lapset on tuossa asiassa yskilöitä ja jotkut oppii selvästi myöhemmin. Ei se sen nuorimman kohdalla tarkoita mitään, että vanhemmat sisarukset oppi tietyssä iässä. Aikalailla olet kaikkesi ilmeisesti yrittänyt ja varmasti tunteesi ovat näkyneetkin. Mä ehkä sun asemassa pistäisin selvän tauon kaikkeen kyttäämiseen. Ottasin vaipat täysin takaisin käyttöön ja jättäisin aivan kokonaan noteeraamatta. Ihan vaikka muutaman kuukauden tauko ennen uuttaa yritystä. Itselläni oli esikoisen kohdalla vastaavaa epätoivoisuutta, mutta yks aamu lapsi vaan oli itse valmis ja halusi isojen poikien housut. Vasta siis kun olin itse luovuttanut.

Neuvolankin "kipuraja" taisi olla aika korkea tässä asiassa? 4-5?

Yhteistyössä