Lapsi(8v) alkanut kävelemään unissaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti ihmeissään

Vieras
Menee nukkumaan ihan tavallisesti, menee vajaa tunti kun pomppaa jo ylös sängystä. Itkee, hortoilee ympäri asuntoa ja selittää jotain käsittämätöntä. Puheesta siis ei saa selvää kuin sanan sieltä, toisen täältä. Lopulta menee vessaan, tekee pissat ja suostuu takaisin sänkyynsä. Yleensä sitten nukahtaa samantien ihan kunnon uneen. Ja loppuyöstä ei enää "heräile".

Äskenkin heräsi, etsi minua, itkeskeli ja puhui jotain omiaan. Meni pimeään vessaan ja yritti pienemmän sisaruksen pottaan alkaa pissalle. Lopulta palasi sänkyynsä.

En ole yrittänyt herätellä lasta kun näitä kävelyjä tulee vaan ohjata takaisin sänkyynsä. Mutta ihmettelen miten nämä näin yhtäkkiä on alkaneet? Ennen ei ole kävellyt unissaan vaikka pienempänä paljon puhuikin nukkuessaan. Onko muiden lapsilla ollut tällaista?

Mun poika tekee välillä unissaan lähes samaa. Nyt niin myöhä etten millään jaksa pidempään kirjoittelemaan mutta on kiva kuulla että muuallakin tapahtuu tälläistä.

Mä en osaa muuta sanoa, mutta itse olen joskus ala-aste aikoina kävellyt unissani. Kävelin rappukäytäväänkin ja kolmannesta kerroksesta alaovelle...Se meni sitten itsekseen ohi. Pelottavaahan se toki on.

Alkuperäinen kirjoittaja mum:
Mun poika tekee välillä unissaan lähes samaa. Nyt niin myöhä etten millään jaksa pidempään kirjoittelemaan mutta on kiva kuulla että muuallakin tapahtuu tälläistä.

:flower: Itse olen hieman ulalla kun en tosiaan ennen ole unissakävelyyn "törmännyt". Alussa luulin että lapsella joku hätä mutta aika pian huomasin ettei ole hereillä lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti ihmeissään :
Menee nukkumaan ihan tavallisesti, menee vajaa tunti kun pomppaa jo ylös sängystä. Itkee, hortoilee ympäri asuntoa ja selittää jotain käsittämätöntä. Puheesta siis ei saa selvää kuin sanan sieltä, toisen täältä. Lopulta menee vessaan, tekee pissat ja suostuu takaisin sänkyynsä. Yleensä sitten nukahtaa samantien ihan kunnon uneen. Ja loppuyöstä ei enää "heräile".

Äskenkin heräsi, etsi minua, itkeskeli ja puhui jotain omiaan. Meni pimeään vessaan ja yritti pienemmän sisaruksen pottaan alkaa pissalle. Lopulta palasi sänkyynsä.

En ole yrittänyt herätellä lasta kun näitä kävelyjä tulee vaan ohjata takaisin sänkyynsä. Mutta ihmettelen miten nämä näin yhtäkkiä on alkaneet? Ennen ei ole kävellyt unissaan vaikka pienempänä paljon puhuikin nukkuessaan. Onko muiden lapsilla ollut tällaista?

Meillä 6-vuotias poika kävelee myös unissaan. Aivan samoin, nukkuu noin tunnin kunnes alkaa vaeltaa. Aluksi myös aina itki. Aika pian huomasin sen liittyvän pissahätään. Nykyisinkin poika kävelee unissaan ja myös itkeskelee, mutta kun kysyn pissattaako, menee vessaan ja rauhoittuu sen jälkeen nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä en osaa muuta sanoa, mutta itse olen joskus ala-aste aikoina kävellyt unissani. Kävelin rappukäytäväänkin ja kolmannesta kerroksesta alaovelle...Se meni sitten itsekseen ohi. Pelottavaahan se toki on.

Kieltämättä on aika hurjan näköistä (ja kuuloista) kun poika kulkee ympäri asuntoa ja puhuu jotain tosi sekavaa. Yhtenä yönä yritti mennä kirjahyllyn kaappiin sisään; oli vetämässä takkia niskaan ja selitti että on pakko lähteä "Pekan" (kaveri) luo. Ja tosiaan sinne pieneen alakaappiin oli menossa. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja sama täällä:
Meillä 6-vuotias poika kävelee myös unissaan. Aivan samoin, nukkuu noin tunnin kunnes alkaa vaeltaa. Aluksi myös aina itki. Aika pian huomasin sen liittyvän pissahätään. Nykyisinkin poika kävelee unissaan ja myös itkeskelee, mutta kun kysyn pissattaako, menee vessaan ja rauhoittuu sen jälkeen nukkumaan.

Helpottaa lukea ettei meillä ole ainoa tällainen yökukkuja. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja viipu:
Olen siis äskeinen mum..mun pakko mennä nukkumaan mutta saa laittaa y.viestiä jos haluat jutskailla enemmän..rauhallista yötä :)

Juu, löytyy minultakin "musta nikki". Voin kirjoitella jossain vaiheessa kun itsekin jaksan koneella olla kauemmin. :D Hyvää yötä sinnekin.... :wave:

mun 9v poika on ruvennut tekemään samaa lähes joka yö. Noin tunnin nukkumisen jälkeen alkaa huutamaan, unessa tapahtuu jotain pelottavaa. Puhe on selvää, vois luulla että on hereillä. Alkaa kiertää asuntoa ja käy vessassa. Lähes aina huutaa äitiä. Lopuksi menee takaisin sänkyyn ja nukahtaa. Nukkuu loppuyön rauhassa.

Yhteistyössä