Lapsi avaa autoistuimen vyöt

  • Viestiketjun aloittaja Janek73
  • Ensimmäinen viesti
Janek73
Apua, onko jollain kikkakolmosia siihen, kun lapsi saa itse auki istuimensa turvavyöt. MEil on viel kaksi erilaista istuinta, toisessa painetaan sisäänpäin ja toisessa niinkun alaspain ja molemmat saa kaksivuotias napsautettu auki itse. Onko muilla samoja ongelmia ja vielä tärkeämpää, ratkaisua siihen. Onkohan olemassa jotain "suojia" tms. mitä saisi siihen päälle???
 
ei suojia
Parasta kai että pysäytät auton ja laitat lapsen kiinni uudelleen. Voi olla itselle ärsyttävää mutta lapsi kyllä jossain vaiheessa oppii ettei istuimesta saa irtautua ennen kuin auto on pysähtynyt. Eli en tiedä kannattaako vain estää lapsi irrottamasta vöitä vai opettaa hänelle että se on vaarallista ja ettei niin saa tehdä. Lapsellehan voisi antaa jotain mielekästä tekemistä automatkan ajalle, jotain mitä "saa" tehdä vain silloin kun turvavyöt on kiinni. Eli lahjontaa ja kiristystä..! Hyviä hermoja kuskille toivottaen...
 
tiipii...
yritä etsiä tuolta hieman vanhemmista keskusteluista, tästä oli joskus juttua täällä. Joku oli kai ommellut jotkut omakehittämät systeemit niihin, mitkä esti sen avaamisen tms..
 
hgfd
Kyllä tuohon pitäisi joku muu ratkaisu keksiä, kuin että aina vaan pysähtyy. Moottoritiellä kun esim. se pysähtyminen on vaarallista ja kiellettyä! Joku ommeltu suojus olisi varmasti ihan toimiva keino....
 
JAnek73
Kyllä lapsella tekemistä autossa on, isot kasat leluja mukana...hänen mielestään vaan kivempi leikki on irrottaa vyöt ja tulla roikkumaan siihen etupenkkien väliin. Joo, mä en kans kyl oikeen tota pysähtymistä pidä ratkaisuna...sitä saa koko ajan olla stoppaamassa. Välillä reisut menee paremmin..mut, sit taas. Ehkä pitää kaivaa ompelukone esiin...
 
vierailija
Apua, onko jollain kikkakolmosia siihen, kun lapsi saa itse auki istuimensa turvavyöt. MEil on viel kaksi erilaista istuinta, toisessa painetaan sisäänpäin ja toisessa niinkun alaspain ja molemmat saa kaksivuotias napsautettu auki itse. Onko muilla samoja ongelmia ja vielä tärkeämpää, ratkaisua siihen. Onkohan olemassa jotain "suojia" tms. mitä saisi siihen päälle???
Avaako lapsi turvaistuimen vyötä vai auton turvavyötä
 

Yhteistyössä