lapsi ei halua kerhoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja superpäivä taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

superpäivä taas

Vieras
Taas tei virheen. Luulin, että 3,5 lapsi on oikeasti väsynyt ja tulossa kipeäksi, kun sanoi, ettei halua mennä kerhoon. Lupasi mennä päikkäreille. Tuolla nyt rallattelee ja haluaa leikkiä. Ottaa niin päähän taas koko touhu. Muutaman kerran oon vienyt vaikka on sanonut, että väsyttää, mutta ei ole kiva jättää silloin kun huutaa, että en halua jäädä yksin tänne. Ei osaa sanoa muuta, että miksi ei halua. Kyllä muuten kuuntelisin lasta, mutta kun siitä tulee sitten jatkuva riesa, kun yrittää tuota samaa temppua useammin. Kerhotäti sanoo, että ihan hyvin pärjää porukassa ja on siellä reipas, en ymmärrä mikä tässä nyt mättää. Aloitti syksyllä kerhossa käymisen. Pienempi lapsi on kotona. Oon ihan poikki, kun tuntuu ettei mikään suju.

Meillä oli aikanaan ihan samanlainen tapaus. Muutaman kerran kokeilin viedä vaikkei olisi halunnut (vaikka alussa tykkäsi tosi paljon). Tuli vaan pojalla stoppi eikä halunnut. Puhuttiin asiasta, oliko joku kiusannut tms tms, mutta sanoi vain ettei jaksa käydä. Odotettiin vuosi ja sitten uusiksi. Sittenkään ei halunnut muutaman ensimmäisen kerran jälkeen. Oli ihan tyytyväinen kotona ja pihalla, ja erittäin sosiaalinen lapsi kyseessä. Esikouluun meni tosi innoissaan ja kävi sen todella motivoituneena loppuun asti. Eli meillä ei vain kerho sitten jaksanut kiinnostaa, mutta ei lapsi mitenkään siitä kärsinyt tai eristäytynyt tms. Kannattaa puhua lapsen kanssa ja kuunnella mistä syystä ei halua mennä. Näin meillä.

mä vein kerhoon ja toisen tätin kans hetki juteltii pojalle ja ku ei huomannu ni lähdin eikä sen jälkee ollu itkeny yhtää...muutaman kerran huusi sen jälkee,mut nyt menee jo reippaana ja tietääki millon kerhoon mennää =) meillä ei väsymys selitykset me läpi ku ei o sen jälkee 2v täytti nukkunu päikkäreitä!

Meillä kans kerhossakäynti tökkii 3v tytöllä. Sanoo ettei halua mennä kerhoon. En tiedä mitä tekis asian kans. Meinasin et lopetetaan ja katotaan ens syksynä uudestaan.

meillä myös pojan kanssa käydään jatkuvaa taistoa kerhossa käymisestä, on nyt jo 4,5v.
Lähtee reippaana kerhoon, mutta eron hetkellä jää itkemään äitin perään. rauhoittuu kuulemma hetkessä, taitaa olla periaate ja halu kokeilla kuinka äiti reagoi itkuun.
Tuon ikäinen tarvitsee jo kavereita, hyppii kotipäivinä täysin seinille.
Tottuu kyllä ajan kanssa, pakkohan se on jossain vaiheessa hoitohommat aloittaa joten muutaman tunnin kerho kevyt lasku.
Ota aikaa ja voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja superpäivä taas :
Taas tei virheen. Luulin, että 3,5 lapsi on oikeasti väsynyt ja tulossa kipeäksi, kun sanoi, ettei halua mennä kerhoon. Lupasi mennä päikkäreille. Tuolla nyt rallattelee ja haluaa leikkiä. Ottaa niin päähän taas koko touhu. Muutaman kerran oon vienyt vaikka on sanonut, että väsyttää, mutta ei ole kiva jättää silloin kun huutaa, että en halua jäädä yksin tänne. Ei osaa sanoa muuta, että miksi ei halua. Kyllä muuten kuuntelisin lasta, mutta kun siitä tulee sitten jatkuva riesa, kun yrittää tuota samaa temppua useammin. Kerhotäti sanoo, että ihan hyvin pärjää porukassa ja on siellä reipas, en ymmärrä mikä tässä nyt mättää. Aloitti syksyllä kerhossa käymisen. Pienempi lapsi on kotona. Oon ihan poikki, kun tuntuu ettei mikään suju.

Mulla kanssa meidän 3,5v kanssa väsyttävää kun tuntuu ettei mikään suju, päiväkodista jatkuvasti jotain negatiivista sanottavaa.
Sieltä kun ei edes voi jäädä pois kun töissä on käytävä.. no onneksi on taas kosta viikon loma.

mä vien vaan.
kyllä meidänkin 3,5 vuotias marisee aamulla ettei halua mennä, mutta sitten kun olla pihalla. niin äiti tuu jo :whistle:
ja kun tulee sieltä niin nään että on tykänny
ne nyt vaan yrittää äideille
niin kerhoa aloittaessa kun myöhemminkin..

Meillä tyttö innokkaana aina lähdössä kerhoon, mutta kyllä tytön kerhossa käy myös niitä, jotka jäävät itkemään, mutta aikalailla äidit taitavat kerhoon sitten jättää, jos ovat sinne asti tuoneet. Pari kertaa on tainneet kerhotädit soittaa joidenkin vanhempia hakemaan kesken pois, kun eivät ole halunneet kerhossa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
No miksi se pitää kerhoon viedä, jollei sinne tahdo?

Peesi tähän. Meillä nyt 3 v on ollut aika "mammanpoika" ei ole jäänyt yksin mihinkään, mummin luokse joskus pariksi tunniksi. Sitten muutama kk sitten käytiin ikeassa =) ja sinne pistin ipanan ja tykkäs tosi kovin. Käytiin toinen kerta ikeassa ja oli taas siellä hoidossa. Sain seurakunnan päiväkerhon paikan ja sinne halus mennä (eväät ja repppu ja muut on tärkeetä) ja on ollut useamman kerran ja tykännyt tosi kovin.

Eli yritän tässä sanoa, että lapsilla on varmaan omat "herkkyyskaudet" jolloin mikäkin sujuu. Jos tuntuu ettei halua mennä niin antaisin jäädä kotiin. Tulee taas aika kun varmaan haluaa. Toisaalta kerhoon menosta vois tehdä hurjan hauskan, just hyvät eväät mukaan ja kehutte paljon miten REIPAS JA ROHKEA hän on jne jne. Toi tehoaa usein myös.

Jos olisin ton nyt 3v 2kk laittanut kerhoon vaikka 2,5v niin lis ollut järkyttävä huuto ja taistelu.

Yhteistyössä