Lapsi ei haluaisi mennä isän luokse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten suhtautua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten suhtautua?

Vieras
Olen eronnut lasten isästä jokunen vuosi sitten ja siitä lähtien esikoinen on tavannut isäänsä tasaisen epäsäännöllisesti 3-4 kertaa vuodessa. Viimeksi oli marraskuussa isällään pari viikkoa ja sen jälkeen ei ole isästä mitään kuulunut, vaikka silloin marraskuussa puhui, että joulun aikaan voisi lapsen ottaa luokseen.

Nyt sitten lapsi yhtä äkkiä on alkanut puhua, että hän ei halua mennä isälleen ja kun pari iltaa sitten tuosta alkoi puhumaan, niin itkua väänsi. Haluaa kuulemma olla äidin kanssa. Lapsi täyttää tänä vuonna 5 vuotta.
Minä en ole lapselle mitenkään haukkunut isää, enkä myöskään ole lapselle valittanut miten ikävä häntä tulee, meillä oikeastaan ei pahemmin isästä puhuta.
Kysyin syytä miksi ei isälleen halua, niin kuulemma isä komentaa. Lapsellä käsittääkseni on aika kova kuri isänsä luona kun siellä on ja isän tuntien voin uskoa hänen hermostuvan hyvinkin herkästi.

Viimeksi kun lapsi sieltä tuli, niin ekan viikon kyseli koko ajan "olenhan minä ihan kiltti, olenhan"

Isälle en oikein uskalla mitään asiasta sanoa, koska tiedän, että hän kääntää asian niin päin, että syy on minussa, minä olen manipuloinnut lasta ja minä en halua että lapsi sinne menee, joka ei siis pidä paikkaansa.

Lapsi ei siis tällä hetkellä ole isälleen menossa, mutta mietin, että mitä jos isä ilmoittaa että ottaa lapsen silloin ja silloin luokseen ja lapsi ilmoittaakin että hän ei sinne halua mennä, miten asiaan pitäisi suhtautua.

Sitä en usko, että lapsella olisi asiat huonosti isällään, siellä vaan on erilainen tapa toimia kuin kotona ja lapsi on hyvin paljon mun perään, on ollut aina enemmän äidinpoika kuin isän.

No minun mielestäni tuon ikäinen lapsi ei päätä tapaako vanhempaansa, mutta tokiisän taas täytyisi nähdä lastaan säännöllisesti eikä tuollaisia silloin tälläin -nyt mä tulen hakemaan -juttuja.
Ja tämä siis edellyttäen että lapsella kaikki hyvin isän luona.

[QUOTE="tiina";28037851]No minun mielestäni tuon ikäinen lapsi ei päätä tapaako vanhempaansa, mutta tokiisän taas täytyisi nähdä lastaan säännöllisesti eikä tuollaisia silloin tälläin -nyt mä tulen hakemaan -juttuja.
Ja tämä siis edellyttäen että lapsella kaikki hyvin isän luona.[/QUOTE]

Joo eihän tuo tietenkään päätä, mutta toisaalta tuntuu kyllä pahalta laittaa vastaanhangoitteleva lapsi isän mukaan, kun isä tulee hakemaan. Tällä hetkellä toivon, että isä ei ole ihan lähiaikoina hakemassa lasta, jos vaikka tuo isävastaisuus unohtuisi pian.
Minä en tarkalleen tiedä miten siellä isän luona menee, kun mulle ei koskaan mitään kerrota, mutta uskon, että siellä ei ole mitään pahaa ole tapahtunut.

Yhteistyössä