Lapsi ei malta nukkua päiväkodissa enkä tajau miten voisin auttaa asiaa. Vinkkejä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vivian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
saattaisin kyllä tuollaisen soiton jälkeen ottaa puhelun johtajaan ja kysyä, että uskaltaakohan lasta jättää enää ollenkaan hoitoon kun pienistä itkuista ja nukkumaan menostakin soitetaan ja tehdään ongelma? Ovat kuitenkin koulutettuja ammatti-ihmisiä (ainakin luultavasti )

:O - jopas on päiväkoti....ja ryhmän hekilökunta :headwall:.

Ei suinkaan ole sinun tehtäväsi mennä sinne lastasi nukuttamaan, melkoista ammattitaidottomuutta osoittaa kyllä tuo peräänsoittaminen ja nukutusavun pyytäminen - uskomatonta touhua!! Ja tuokin korvaani särähti pahasti, että ette mukamas voi mennä hoitoon aamulla aikaisemmin, kun lapsen omahoitaja tulee vasta myöhempään töihin...:O mitä ihmettä?? Ei tuo omahoitaja systeemi tuolla tavalla toimi...Kuulostaa valitettavasti siltä, että paikassa on puurot ja vellit pahemman kerran sekaisin :(. Olepas yhteyksissä ryhmän lto:hon ja jos asia ei puhumalla etene, ts. tule yhteisymmärrystä tilanteeseen, niin ota yhteyttä pk-johtajaan.

Todella outoa tosiaan, että soittavat sinulle! Mä olen nähnyt paljonkin lapsia, jotka eivät alkuun osaa alkaa nukkumaan päiväunia. Onhan selvä, että uudet tilanteet ja rutiinit ottavat aikaa. Kyllä päiväkodin henkilökunnalla täytyy sen verran olla ammattitaitoa, että selviävät tuollaisesta tilanteesta. Ja se, että päästävät lapsen leikkimään nukkuma-aikana, ei kyllä auta oppimaan jatkossakaan nukkumisrutiinia. Sun kannattaa tosiaan pitää puolesi ja olla kovana, että he tekevät työnsä kunnolla.

[QUOTE="minna";24316304]Todella outoa tosiaan, että soittavat sinulle! Mä olen nähnyt paljonkin lapsia, jotka eivät alkuun osaa alkaa nukkumaan päiväunia. Onhan selvä, että uudet tilanteet ja rutiinit ottavat aikaa. Kyllä päiväkodin henkilökunnalla täytyy sen verran olla ammattitaitoa, että selviävät tuollaisesta tilanteesta. Ja se, että päästävät lapsen leikkimään nukkuma-aikana, ei kyllä auta oppimaan jatkossakaan nukkumisrutiinia. Sun kannattaa tosiaan pitää puolesi ja olla kovana, että he tekevät työnsä kunnolla.[/QUOTE]

Tuolla on varmasti otettu kasvatuskumppanuus liian tosissaan ja on ajateltu, että kerrotaan kaikki vanhemmille kirjaimellisesti ja mahd. äkkiä :P Mutta mitähän äiskät vikisevät, jos heille kerrotaan että, hoitsut yrittivät saada lasta rauhoittumaan... eikä itkusta meinannut tulla loppua. Eivät kuitenkaan päästä pois.

Ammattitaitoisten (vai?) hoitajien kesken kun yleensä tekevät niin, että jos itkua on tooooooooodella paljon, saattavat mainita. Sitten kun se on jo siedettävää, eli ei kestä yli puolta tuntia sanotaan, että ihan hyvin meni, ei mennyt kauan kun ville/minna nukahti.

Että silleen. Kun vanhemmilla on niin vaikea käsittää systeemeitä ja päiväkodin arkea, niin on parempi että hoitajat vaan myötäilevät kaikenlaista. Kun tekevät niin tai näin, tulee kuitenkin tuohtumus ja sanomista.

Nyt oli siis toka päivä menossa. Eilen mentiin vaan muutamaksi tunniksi ja tänään oli kymmenestä eteenpäin. Minun mielestä olisi ollut parempi tuoda heti aikaseen aamusta että olisi väsynyt ja saanut kunnolla leikkiä ennen kun viiään unille. Mutta kielsivät kun oma hoitaja aloitti vasta kymmeneltä. Mulle kanssa tuli sellainen olo, että mitä mä voin tehdä?? Kuulosti ihan siltä et ne olis halunnu et meen heti hakemaan. Mulla ei ole vielä työt alkanut kun jätin varta vasten muutaman lomapäivän tätä harjoittelukautta varten. Mutta kyllä mulla on tekemistä ollut kun ollaan muutettu ja muuta, ja olen lapsen kanssa kahdestaan. Mutta huomenna pitäisi olla jo eka "täysi" hoitopvä mutta ei oo kauheen luottavaiset fiilikset jos ne heti soittaa ku tulee pieniki probleema...
Meillä meni lapsen päiväkotitotutteluun yli kuukausi, ensimmäisenä viikkona oltiin molemmat siellä aamulla tunti, seuraavalla viikolla lähdin 5 min ennen tunnin täyttymistä pois ja palasin hakemaan lapsen. Riippuen huudon ja itkun määrästä poissaoloaika lisättiin joka päivä uudella 5 tai 10 minuutilla. Sitten lapsi olikin jo tunnin yksin, seuraavalla viikolla kaksi tuntia, sitten kolme jne kunnes nyt 5 tai 5 ja puol tuntia. Pikkuveljen syntymä aiheutti takapakkia mutta nyt haluisi usein jäädä vielä kavereiden kanssa leikkimään. Oli siis 1v 4kk kun aloitti.

Yhteistyössä