Lapsi ei nuku sisälle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti ihmeissään

Vieras
Meillä on 1v2kk ikäinen tyttö, joka ei rauhoitu millään nukkumaan sisälle päiväunia. Illalla nukahtaa yleensä aika helposti, mutta päiväunille ei saa sitten millään nukahtamaan. Vaunuihin nukkuu kyllä tosi nopeaan. Mikä neuvoksi? Yritänkö vain alkaa nukuttaa sisälle, meni siihen sitten 1-2 tuntia ja oppisiko näin vähitellen? Vai jatkanko ulkona nukuttamista vain niin kauan kun yhtään vaunuihin mahtuu nukkumaan? Entäs tosi huonolla ilmalla? Ei viitsisi ukonilmalla tai hirveään rankkasateeseen ulos pistää... Onneksi oli leuto talvi, että on saanut aina vietyä ulos. Kiitollinen olisin, jos hyviä vinkkejä tulisi!

Sama tilanne, lapsi on jo 2.v. Nukkuu edelleen päikkärit rattaissa. Nukahtaa kanssa illalla helposti, mutta päivällä sisällä nukkuminen on täyttä tuskaa. Jos sattuu lopulta nukahtamaan sisälle, niin unet ovat lyhyemmät. Mun hermo ei ole kestänyt sisälle opettamista, joten sen vuoksi laitan ulos rattaisiin... :)

mulla on ollut sama tilanne, siis 1v4kk kaksosten kanssa. muutama kuukausi sitten kyselin ihan samaa, vinkkejä sisällä nukkumiseen, kyllä mulle ainakin "kaikki" täällä vastasivat että ei muuta kun ulos vaan jos kerran siä nukkuu hyvin! ja oon sitä ohjetta noudattanutkin, pääsen niiiiiiiin paljon vähemmällä. toki kaksosten nukuttaminen yhtäaikaa sisälle on paljon vaikeempaa kun yhden... mutta saamani ohjeet ja vihjeet opastivat nukuttamaan ulos vaikka 3-vuotiaina, jos vaunuihin mahtuvat, ja niin aion tehdä. ehtivätpähän ne vielä sisälläkin nukkumaan myöhemmässä vaiheessa... ja mä oon kyllä vienyt kelillä kun kelillä, mm. rankkasateessa kärräsin vaunuja (ihanaa...), laitoin tietty vällyä ja sadesuojaa päälle ja sit katoksen katveeseen nukkumaan. ja hyvin nukkuivat!!

Onko sinun mahdollista nukuttaa vaunuissa sisällä? Jos tyttö on tottunut nukkumaan aina vaunuissa ja ulkovaatteissa, näin pysyisi ainakin yksi elementti, vaunut, ensin samana. Jonkin ajan päästä voisit kokeilla nukuttamista sänkyyn. Toimi meillä.

Me muutettiin englantiin ja täällä ei uskalla oikein nukuttaa ulkona. Meillä opittiin nukkumaan sisällä, kun otettiin aluksi kainaloon ja nyt nukkuu kyllä itsekseenkin sänkyyn.

Meillä tilanne toisin päin - sisällä nukutaan tosi hyvin päikkärit, mutta ulkona jää lyhyiksi. Ja olenkin huolestunut, pitäisikö ulkona vaikka väkisin nukkua? Kyseessä jo 1vee....

Edelliselle: ei ulkona tartte väkisin nukkua. Tehän kuitenkin varmasti ulkoilette päivän aikana muutenkin, ja lapsi saa siinä raitista ilmaa ja happea. Pienelle vauvalle se on eri asia, kun ulkoilu on yleensä sitä nukkumista. :)

Uni on pikkuvauvalle tärkeää, joten nukkuvatpa sitten sisällä tai ulkona, hyvä.

Meillä myös 1v joka ei nuku ulkona, mutta sisällä hyvin, joten sen mukaan on pvrytmi sitten jäsennetty. Vauva taas nukkuu ulkona muttei sisällä, joten hän kuorsaa parvekkeella=)

nukkua sisällä? Miksei vaunuissa ulkona? Kai ne vaunut jotenkin saa suojaan ja vaatteita lapselle?
Itselle ei oli tullut mieleenkään nukuttaa meidän hyvin ulkona nukkuvaa tyttöä sisälle. Vasta kolmen ikävuoden jälkeen hän siirtyi sisälle nukkumaan lyhkäiset päikkärit. Ja silloin kaikkien pitää olla hiljaa...

Ulkona nukuttaminenhan vaatii oman pihan, tai siihen sopivan parvekkeen. Joten ehkä meillä ei koskaan ole tottunutkaan nukkumaan pitkästi ulkona...sehän ois vaatinu sitä että olisin jaksanut kiertää tosi pitkään vaunujen kanssa kortteleita ympäri. Sisälle on vaan siinä mielessä helppo laittaa, ja itse sitten myös samalla vaikka nukkua, tai tehdä ruokaa ym.

Jossain vaiheessa kuulin radiosta että ollaan tekemässä tutkimusta ulkona nukuttamisesta... Onkohan tähän asiaan tullut jo jotain raporttia?!

mäkin oon tykänny vaan et lapset nukkunu päikkärit mahd. vanhaksi ulkona, saa sisällä touhata mitä tykkää. Meil nukkunu 2vuotiaaksi ja sen jälkeen siirtyminen sisäpäikkäreihin meni ilman ongelmia. Hoidossa menivät sänkyyn pötköttämään niinkuin muutkin ja kotona nukahtivat sit viereen.

Meillä 1v2kk nukkuu ulkona kaikki päikkärit, en vaan jaksa yrittää sisälle kun ei siitä mitään tule. Saanpahan sitten "mölötä" täällä sisällä rauhassa unien ajan. Mä laitan kyllä ulos millä ilmalla tahansa, tonne pihalle katoksen alle. Meillä on tosi lämpöinen lämpöpussi, siellä kyllä tarkenee vaikka olis 20 astetta pakkasta. Tietty sitten vaunujen päälle vällyjä, on siellä ihan lämpöisessä pesässä.

Yhteistyössä