Lapsi ei ole laskeutunut, rv40 täynnä =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemukset?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemukset?

Vieras
Odottelen ensimmäistä, ja neuvolaterkka totesi että vauvan pää vielä aika ylhäällä eikä vauva ole siis laskeutunut. Petyin, koska mielessäni jo odotellut milloin pääsisi synnyttämään ja vauva kuitenkin jo täysiaikainen. Terkka totesi, että usein laskeutumisesta menee vielä viikko syntymään.. Joten odottelua vaan tiedossa :(

Millaisia kokemuksia, miten teillä laskeutuminen - syntymä -suhde mennyt? Kuulemma joskus niinkin, että vauva ei laskeudu ollenkaan ennen kuin lähteekin sitten syntymään. Mitenköhän yleistä tällainen on? Voiko vauvan laskeutumista jotenkin edesauttaa?

En tiedä kuinka yleistä on, ettei laskeutuisi, mutta minulla esikoinen ei laskeutunut "valmiiksi" ollenkaan, vasta synnytyksessä laskeutui.
Nyt odotan toista ja eipä tämäkään ole laskeutunut rv 39 +3.
Usein vauvat syntyvät yliaikaisena, joten ei huolta. Kyllä viikossakin ehtii tapahtuun vaikka mitä :D Tsemppiä sulle!

Mulla neljännessä raskaudessa vauva ei kerinnyt laskeutumaan kun synnytys käynnistettiin vasta-aineiden takia viikolla 38.
Sitä yritettiin ensin geelillä ja synnytyssaliin menin illalla yhdeksän aikaan, kolmen aikaan yöllä laitettiin tippa joka sitten niitä supistuksia voimistutti. Sittenkin se kesti puoleen päivään ja vauvan sydänäänetkin alkoivat heikkenemään juuri sen pitkän keston takia ja kun se oli niin ylhäällä ei helpolla lähtenytkään syntymään.
Loppujen lopuksi mulla oli lääkärikin mukana synnytyksessä ja juuri kun lääkäri aikoi ottaa vauvan päästä verinäytteen alkoikin syntymään ja kello oli 11.59.
Nopeesti kuitenkin syntys eikä ponnistusvaihe niin kauan kestänytkään. Poika on kylläkin jo 13-v mutta hyvässä muistissa on vieläkin koko synnytys. Ja se aivan ihana kätilö joka lohdutti meinaan mulla alkoi tulla aikamoinen väsymys ja voimatkin meinasivat mennä. Ja myös lääkärikin oli aivan ihana.

Äitini on kertonut, että en aikoinani laskeutunut ollenkaan, koska napanuora oli liian lyhyt. Synnytys käynnistettiin viikolla 38. Tuttavallani ei myöskään lapsi laskeutunut ollenkaan, hänen lapsi syntyi ihan "normaalisti" käynnistämättä

Minulla vauva ei myöskään laskeutunut ja syy oli liian ahdas lantio. Jouduinkin suunniteltuun sektioon rv 39+jotain. Olen siis lyhyt ja minulta otettiin lantiokuvat. En tietenkään tiedä näitä tietoja sinusta mutta kerroin kuitenkin:)

Ystävälläni muksu ei laskeutunut kunnolla, mutta synnytys käynnistyi supistuksilla rv 39+6. Kaikki meni muuten hyvin, mutta koska vauva oli liian korkealla, ponnistusvaihe venyi yli parituntiseksi, ja lopulta synnyttäjältä oli voimat aivan pois. Hätäsektio sali oli jo valmiina, mutta lopulta vauva otettiin ulos epparilla ja imukupilla. Traumoja ei kuitenkaan jäänyt ja muutamasta hetkisestä tilanteesta huolimatta kaikki sujui tosi hyvin.

Meidänkin poika lillutteli vielä ihan ylhäällä, ennenkuin synnytys käynnistyi lapsivesien menolla laskettuna päivänä. Kohdunsuu oli vielä ihan kiinni aiemmin samana päivänä. Ensimmäiset supistukset koko raskauden aikana alkoivat vasta vesien menon jälkeen. Poika lasketui siis vasta synnytyksessä. Ihan normaalia oli kuulemma tämäkin, vaikka lapsiveden menosta johtuen jouduttiinkin siirtymään pikaisesti sairaalaan. :)

Mulla ei oo kolme ekaa laskeutunu ennen syntymää.Synnytykset on ollu pitkiä,mut ei muuten ongelmia...Viimeinen oli taas aivan "tuloillaan" eli hyvin laskeutunu,ku menin synnyttämään.Ja nopein ja helpoin synnytys se olikin.

Mulla 4 raskautta ja kukaan lapsista ei ole laskeutunut ennen syntymää..
Tosin eka vain tuli luomuna,muut käynnistettiin mutta kaikki tulivat kovaa ja korkealta.
Ponnistusvaihe ei ollut sen pidempi,5-10 minsaa tuossa haarukassa kaikki.

Myös ystävälläni 2 lasta jotka tulleet korkealta,hän on aktiiviurheilija ja lääkäri oli sanonut että kudosten ja lihasten tyypistä/kireydestä hällä olis johtunut.

Hyvä puoli tuossa on se ettei lapsi paina kudoksia,näin kudokset eivät veny ja rasitu.
Esim mulla ei koskaan ole ollut virsanpidätysongelmia,ei ees heti synnytysten jälkeen.
Tä kuulemma osasyy.

Kyllä se vauva sieltä laskee,viimeistään tosiaan synnytyksessä.Sen ihan tunsi kun vaavi humahti alemmas.

Onnea synnytykseen!!!

Aivan tavallista on ettei vauva laskeudu ennen synnytystä. Eipä siitä stressiä kannata ottaa eikä varsinkaan viikkoihin kauheasti tuijotella. Laskettuaika on kuitenkin sinänsä keinotekoinen päivämäärä eikä ihan tarkasti kerro milloin vauva on alkunsa saanut.
Ja vauvahan on yliaikainen vasta viikoilla 42.

mulla ei laskeutunut vauva edes synnytyksessä. 10 lapsiveden tihkumisesta olin jo täydet 10cm auki mutta silti ei laskeutunut. sain vielä 3 lisäepiduraalia aikalisäksi eikä vauva silti laskeutunut ja mentiin tuosta n. 7 tunnin jälkeen sektioon. syyksi sanottiin, että vauvan pää oli väärässä asennossa eikä päässyt ikäänkuin oikeille jengoilleen kääntymään ja laskeutumaan alas päin. olikohan se termi sitten avosuinen tarjonta tms.

Yhteistyössä