lapsi ei ota antibioottia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluamme terveeksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haluamme terveeksi

Vieras
moi! mun kolmevuotias tyttö tarvii nyt varmaankin antibioottikuurin. hänellä on flunssa jatkunut jo viidettä viikkoa. käytiin tietenkin aiemmin lääkärissä ja silloin ei katsottu, että hän tarvisi antibioottikuuria vielä.Luulen että ongelmat alkoi siitä, kun hän ei niistä nenää. vetää limat vaan sisälle ja olen yrittänyt lahjoa hänta ja selittää että niistää täytyy ja koittanut keksiä erilaisia nalleleikkejäkin, missä nalletkin tarvii niistää ja ei nää keinot tepsi mikään:(

nyt saamme varmaan huomenna antibioottikuurin..mutta hän ei suostu ottamaan nestemäistä lääkettä vaan sylkee sen kaiken pois. ei onnistu. kyllä on itkuja itketty kun hän ei ota lääkettä. onko olemassa jotainmuuta lääkettä kun nestemäistä vai onko ne tabletit tosi isoja?olin siis lähinnä ajatellut murskata pillerit ja laittaa vaikka suklaavanukkaaseen. tosin maku taitanee tulla läpi siitäkin. miten te muut äidit ja isät olette saanut lääkkeet niin, että lapsi ottaa ne? kiitos suunnattomasti vastauksista,toivottavasti joku vastaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras lisää:
meillä oli pieniä tabletteja. Oletko kokeillut kaakaoon laittaa lääkettä? Meillä toinen lapsi otti sen kanssa.

Noissa ruokaan sekoittamissa on se vaara että osa lääkeestä jää mukin pohjalle.

Voi kuule meidän 7v tyttö vetää ennemmin rään nenän sisään kuin antaa niistää tai itse niistäisi! Lääkkeitäkään ei mielellään ota. Pinenä annoin lääkkeet niin että oli selällään sohvalla ja makasin päällä ja laitoin ruiskulla poskeen.

Eikö 3-v:lle voi puhua jo "järkeä". Jos ei ota lääkettä niin ei parane, kesällä sitten ei pääse uimaan kun on kipeänä.

Meillä niistämistä harjoitelttiin tyyliin osaatkohan töräyttää niin kuin elefantti... oho kylläpäs hienosti törähti... kuului varmaan mummolassa asti :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras lisää:
meillä oli pieniä tabletteja. Oletko kokeillut kaakaoon laittaa lääkettä? Meillä toinen lapsi otti sen kanssa.

antibioottia ei saa ottaa maitovalmisteen kanssa sekaisin.

Väkisin sitten jos ei muuten, kerran olen joutunut nenästä kiinni pitämään jotta nieli sen jälkeen ymmärsi että lääkkeet otetaan ei ole vaihtoehtoja.

Yhteistyössä