B
"basilika"
Vieras
Ei siis ihan vielä ole ajankohtaista mutta toisen topikin myötä aloin taas pohtia asiaa. Antaako lapsen itse valita vai päättääkö hänen puolestaan kumpaan menee. Minä eikä mieheni kunpikaan kuuluta mihinkään seurakuntaan tai kirkkoon. Itse olen kuitenkin käynyt uskonnontunneilla (koulussa jossa kävin ei ollut et opetusta) ja ihan viihdyttäviä tunteja olivat. Muistan ala-asteella, että oli kivaa kun oli "satutunti" eli opettaja kertoi raamatun tarinoita ja sitten piirrettiin niistä. Yläasteella perehdyttiin eri uskontoihin, ei muistaakseni painotettu mitään tiettyä uskontoa erityisesti. En siis ole edelleenkään koe olevani mitenkään "kristitty" ja uskovani mihinkään Jumalaan tai Jeesukseen, mutta en koe näitä asioita mitenkään kielteisinäkään. Siis ne saavat uskoa jotka uskovat, mutta itse en todellakaan voisi kuvitella uskovani mihinkään Jumalaan. Miehelläni ei myöskään oikein ole mielipidettä siitä kumpaan ryhmään lapsen kannattaisi mennä, hän itse on ollut et tunneilla peruskoulussa.
Pitäisikö siis vain heittää kolikkoa?
Pitäisikö siis vain heittää kolikkoa?