Lapsi hoitoon vai ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fiiuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fiiuska

Vieras
En tee mitään päätöksiä tämän ketjun perusteella, mutta johonkin täytyy nyt purkaa ajatuksia ja ehkä saada näkökantoja asiaan..

Olen kotihoidontuella, mies tosi pienipalkkaisessa työssä (vajaat tunnit). Tullaan nippa nappa toimeen rahallisesti, mutta onhan meillä tosi tiukkaa näin. Vähän lisätienestejä saan keikkatöistä. Mieheltäkään ei oikeen saa asiaan juuta eikä jaata, hän voisi viedä lapsen hoitoonkin mutta ei vastusta sitäkään kovin että olen kotona. Hän itse ei halua jäädä kotiin. Houkuttelis niin kovin mennä töihin, saataisiin vihdoin ostettua oma asuntokin sitten. Toisaalta suunnitteilla olisi toinenkin lapsi jossain vaiheessa, joten ennen sitä oman asunnon osto ei ehkä ole järkevää.

Lapsi olisi 1,5 v. suunnilleen hoitoon mennessään, jos siihen nyt päädytään. Mies meinaa että lapsenyritys alkaa ensi vuonna, jolloin esikoinen ehtis olla hoidossa ehkä n. puoli vuotta, ja sitten jäisi taas kotihoitoon. Ja itse jäisin taas kotiin. Minä haluaisin toisen lapsen heti, niin olisi jotenkin selkeempää. Noh kuitenkin, onko jonkun lapset olleet hoidossa vain tuon puoli vuotta-vuoden, ja sit palanneet takaisin kotihoitoon? miten reagoivat? Olisi kyllä hyvä saada vähän säästöjä kerättyä uutta hoitovapaata varten.

[QUOTE="...";29108609]Miksi lisää lapsia jos on köyhä?[/QUOTE]

No, hoitovapaalla ollessa ollaan köyhiä, minkäs teet. Ei sitä hoitovapaalla kuitenkaan ikuisuuksia olla. En minä parin vuoden vuoksi jätä kauan kaipaamaani lasta tekemättä.

Sit itse aiheeseen....

Kyllä mä kävisin tuossa tilanteessa kääntymässä työelämässä. Puolessa vuodessakin saat jo vähän rahaa säästöön, ja töihinpaluu sitten kakkosen jälkeen helpottuu.

En veisi lasta päiväkotiin. On todella tarkat tutkimukset siitä miten alle 3 vuotiaan olo isossa ryhmässä tuottaa vaikeuksia myöhemmin lapsen elämässä.
Isot ryhmät palvelee ain päättäjiä , ei lasta.
Jos veisin hoitoon, katsoisin tarkaan hoitajan kotia tai pph:lle. Ja hänenkin taustan tutkisin tarkkaan.

MInusta kotiäitien ja uraäitien pitäisi yhdistää voimansa ja vaatia parempaa kodinhoidontukea kotiäideille ja uraäideille mahdollisuus viedä lapsensa päiväkotiin jossa ryhmät on oikeasti pieniä max 4 lasta perhe ryhmä ( ei sillain että 4 lasta / hoitaja ja kaikki lapset samassa tilassa. )

Yhdistettäisiin voimamme! Äidit ajamaan yhteisiä asioista oli kotona tai töissä!!

Alkuperäinen kirjoittaja påoi;29108762:
En veisi lasta päiväkotiin. On todella tarkat tutkimukset siitä miten alle 3 vuotiaan olo isossa ryhmässä tuottaa vaikeuksia myöhemmin lapsen elämässä.
Isot ryhmät palvelee ain päättäjiä , ei lasta.
Jos veisin hoitoon, katsoisin tarkaan hoitajan kotia tai pph:lle. Ja hänenkin taustan tutkisin tarkkaan.

MInusta kotiäitien ja uraäitien pitäisi yhdistää voimansa ja vaatia parempaa kodinhoidontukea kotiäideille ja uraäideille mahdollisuus viedä lapsensa päiväkotiin jossa ryhmät on oikeasti pieniä max 4 lasta perhe ryhmä ( ei sillain että 4 lasta / hoitaja ja kaikki lapset samassa tilassa. )

Yhdistettäisiin voimamme! Äidit ajamaan yhteisiä asioista oli kotona tai töissä!!
Professori Liisa Keltikangas-Järvinen: Alle 2-vuotiaan paikka ei ole päiväkodissa – Suomenkuvalehti.fi

Mene ihmeessä töihin! Ehdit tienatakin välissä jos heti tärppää lapsentekoyrityksessä :) Tuon ikäinen pärjää ihan hyvin päiväkodissa, meilläkin aloitti 1v2kk-ikäisenä (3pv/vko) eikä mitenkään traumatisoituneeelta näytä kun nyt 3-vuotiaana kotipäivinä kyselee, milloin saa taas mennä hoitoon :D

Yhteistyössä