Lapsi hoitoon vieraalle vai vieras kotiin hoitamaan lastani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töihin

Vieras
Eli meillä on nyt hoitaja jo valmiina.

Ajatuksena oli, että 1 ja 3 vuotiaat tytöt menisivät hänelle hoitoon. Nyt tuli mieleen, että kannattaisko ehdottaa hänelle, että hän tuliskin meille kotiin hoitamaan. Onko ihan tyhmä idea ja onko jollain toiminut tällänen?

Toki hoitajalla työaika pitenis 1h/päivä, mutta palkka taasen nousis.
Lapset sais nukkua aamulla niin pitkää kun haluttaa ja ei tarvis nousta hoitoon. Sitä kassien yms raahaamista ei olis. Ja iteltä tuntuis jotenkin tämä vaihtoehto paremmalta. Lapset sais olla omassa kotona.

Kysy hoitajan mielipidettä, joku tykkää mielummin hoitaa omassa kodissa ja joku taas
lasten kotona. Riippuu varmaan myös mikä olisi sitten hoitajan työmatkan pituus ja kulkeeko
millä tavalla sitten teille.

Mie oon hoitanut lapsia lasten kotona, tykkäsin paljon.

Mä veisin mielummin hoitoon, en tykkäisi ajatuksesta että joku vieras touhuaa meidän kotona sillä aikaa kun oon itse poissa.
Jos hoitaja olisi joku läheinen (esim. lapsen isovanhempi), niin sit vielä voisin ajatella tuotakin vaihtoehtoa, että hoitaja tulisi meidän kotiin.

Itellä ei ole kokemuksia, mutta itse veisin hoitoon. Minäkään en tykkää, jos joku vieras häärii mun kotona. Tosin olishan se helppoa, mutta ei. Me ollaan kuskattu lapsia päiväkotiin ja yhtä hyvin sitä kuskaa sitten vieraalle.

Meillä on ollut hoitaja kotona jo kolmisen vuotta, ja tykätty on! Miten ihanaa, ettei ole aamulla stressiä lähdöistä, kun hoitaja tulee kotiin. Lapset saattavat olla joskus yöpuvuissakin, kun hoitaja tulee. Meillä lapsi oli aika pieni, kun menin töihin ja täten hoidon aloitus ei ollut niin kova paikka, kun kuitenkin sai olla omassa kotona. Mielestäni tämä on lapsen kannalta ehdottomasti paras järjestely.

Sitten ne miinukset. No tottumista se toki vaatii, että vieras ihminen asettuu teille taloksi. Sillä taloksi hänen on asetuttava, ja teidän hänet omaksi otettava, kun tulee päivittäistä hoitotyötä teille kotiin tekemään. Teidän on siis sopeuduttava myös hänen tapoihinsa, vaikka toki teillä asioista päätäntävalta onkin. Mutta se avoimuus ja keskusteluyhteys on pidettävä auki, jotta kaikilla on mukava olla tämän järjestelyn kautta. Mua ihan itkettää, kun tiedän, että hoitosuhteemme päättyy piakkoin.. en halua ajatella sitä vielä.

Yhteistyössä