Lapsi homekoulussa, mitä odotettavissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Uusi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Uusi"

Vieras
Pikkukaupungin ainoalla yläkoululla on todennäköinen sisäilmaongelma. Lapseni on nyt 7.luokalla. Kaksi nuhakuumetta on sairastanut tänä syksynä melko pian koulun alettua. Ei mitään päivittäistä oireilua (ainakaan vielä) Mitä on odotettavissa? Yksi opettaja on lähtenyt ja jotain tutkimuksia on tulossa. Ajattelen, että asiat etenevät varmaan hitaasti. Tapahtuneeko lapsen yläkouluaikana vielä mitään korjauksia? Kouluterveydenhoitajan kanssa olen puhunut, mihin muualle voisi ottaa yhteyttä? Olen valmis vaikka muuttamaan. En halua nuoren sairastuvan vakavasti. Suvussa on astma-ja allergiataipumusta.

Sukutausta huomioonottaen pitäisi väistötilaa kiirehtiä lapsellesi. Aluksi tulee oireita, sitten voi tulla esim. astma. Katso apua täältä http://homepakolaiset.fi/index.html

Systeri olisi ollut todella hyvä koulussa, mutta oli jatkuvasti kipeänä. Astmaepäilyä, allergiota jne.
Täällä oli 3/4 kouluista pahasti homeessa, missä tuo kävi. Myös moni päiväkoti puretaan homeen takia, ja meillä on parakkipäiväkoteja. Surullista.

Lapsi ollut aikoinaan home tarhassa. Siitä seurasi alkuun jatkuvaa kuumeilua,flunssia. Sitten alkoi iho oireilemaan ja hengitys muuttui vaikeaksi myös kotioloissa. Myöhemmin diagnoosina infektioastma ja vaikea atopia. Tarhassa kerkesi olla n.vuoden verran....
Lääkäri kirjoitti jo paperin,jossa vetosi terveydellisistä syistä tarhanvaihtoa.

Sisäilmaongelmia on monenlaisia, home on vain yksi ääriesimerkki. Sitten jos hometta todetaan niin en laittaisi kouluun jos on taipumusta. Meillä kaksi astmaatikkoa, siksi olen varuillani.

Yhteistyössä