Lapsi itkee kun hoitajat ei antanut hiihtää sen päiväkodissa:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törkeää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

törkeää?

Vieras
Meillä 5v poika ja niillä oli eilen hiihtoa. pojalla on sellaiset peltoset sukset mihin kenkä laitetaan. Ajattelin ostaa vasta eskariin tai kouluun kunnon sukset. Kun ei se hiihdä niin kauheesti nyt että sellasia tarvis... No päiväkodissa ei sitten annettu pojan hiihtää niillä,sanoivat että pitää olla kunnon sukset. ei hyväksy sellaisia kenkä suksia kun ne kuulemma lähtee jalasta irti kokoajan:O ei meillä vaan oo ikinä lähteny vaikka misä pusikoisa poika niiden kans rämpii! no niillä ois taas huomenna hiihtoa ja koko loppuviikko. poika tossa märisee kun ei tätit anna hiihtää, pitääkö mun sitte ostaa sille kahen suksi reissun takia kunnon mono sukset:D vai sanoa että meillä poika hiihtää niillä ja piste! säälittää poika mut täältä ei tähän hätään käytettyjä saa mistään ja uutena en raaski staa kun jää sitten pieneksi...

No mä asiasta sanoin, niin sano vaan se yks hoitaja että ne ei ala kokoajan laitta kenkää takasi että ne irtoaa kokoajan. sanoin että ei meillä oo irronnut,vaan sitte se vaan sano että ne ei tykkää niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja niimpä...;25464607:
No mä asiasta sanoin, niin sano vaan se yks hoitaja että ne ei ala kokoajan laitta kenkää takasi että ne irtoaa kokoajan. sanoin että ei meillä oo irronnut,vaan sitte se vaan sano että ne ei tykkää niistä.

Typerästi ovat toimineet. Näytä huomenna kuinka ne laitetaan, ja sanot ettet rupea ostamaan nyt uusia suksia. Heidän tehtävä ei ole asiasta edes sanoa!

Mä oon kyllä päiväkodin kans samaa mieltä että sellaiset sukset on ihan perseestä! Koko ajan sai olla laittamassa uudestaan jalkaan, lapset sai kunnon suksivehkeet, koska äidillä meni niihin keppeihin hermo. Myin ne vanhat sitten kirpparilla 5€ kahdet suksi parit. Melkein säälitti se ostaja...

• Tykkää
Reactions: Wandii
Mä oon kyllä päiväkodin kans samaa mieltä että sellaiset sukset on ihan perseestä! Koko ajan sai olla laittamassa uudestaan jalkaan, lapset sai kunnon suksivehkeet, koska äidillä meni niihin keppeihin hermo. Myin ne vanhat sitten kirpparilla 5€ kahdet suksi parit. Melkein säälitti se ostaja...

Saa olal mitä mieltä tahansa, mutta eivät voi käskeä ostamaan uusia

Mä hankkisin ne kunnon sukset, niillä on niin paljon kivempi hiihtää ja jälleenmyyntiarvo on hyvä. Mutta pyytäisi että siihen asti saisi hiihtää nykyisillä, kun uudet on hankittu. Huutonetistä voi löytää, tai kirppareilta.

Jotkut hiihtää paremmin noilla lenkkisuksilla ja kunnolla kiinni niin varmana pysyy, lapsella oikeus hiihtää niillä, laiskoja kun eivät viitsi laittaa. Nostaisin metelin, ovatko oikealla alalla, jos pahoittavat lapsen mielen sillä, etteivät viitsi!!!!!

[QUOTE="huh";25464634]Saa olal mitä mieltä tahansa, mutta eivät voi käskeä ostamaan uusia[/QUOTE]

Et vissiin huomannu kun kirjoitin että heti perään toisen viestin jossa luki että kyllä pitäisi antaa hiihtää jos muunlaisia ei ole...

meilläki ostin sellaset, mut lasten kuomat ei kyllä pysyneet (en tajunnu tietty ostaessa, että rajansa niilläkin), ostin sitten monot ja siteet, jotka mies ruuvas paikoilleen,

no kai menitte heti samana iltana omalle pihalle hiihtämään? Ja tänään ja huomenna?

Ole sitten keväällä tarkkana, kun väki alkaa myydä pieniä suksimia. Ja ostat muutamatkin sukset ja monot ( yhteensopivat, nnn vai sns!). Kympillä saa sukset ja vitosella monot. Samoin luisteja. Kun ostat halvalla niin voit ostaa joka kokoa ja myydä sitten ylimääräiset ihan hankintahintaan.
Työpaikoilla myydään ja ostetaan harrastusvälineitä yleensä tosi paljon.

Jos ne remmisukset eivät pysy jalassa, niitä ei ole säädetty kengälle sopivaksi (tapahtuu ruuvimeisselin avulla. Kun ne on säädetty, ne on helppo laittaa jalkaan ja pysyvät varmasti. Minusta ikävästi tehty hoitajilta kun eivät suostu päästämään lasta hiihtämään.

Outoa toimintaa päiväkodilta, mutta sen verran pitää sanoa tosiaan ettei tuollaisia suksia pitäisi ostaa kellekään saati 5v ikäiselle. Ei ihme ettei se lapsi hiihdä juurikaan, kun vehkeet on noin paskat. Meillä hiihtää kuopuskin, nyt 3,5v, ihan innoissaan ja hiihti jo vuosi sitten - ja kunnon monosuksilla.

Kokemuksesta voin sanoa että on inhottavaa lähteä hiihtämään porukan kanssa kun joka toiselta lähtee sukset jalasta 500m lenkin aikana.
Osa "remmisuksista" pysyy kunnolla mutta suurin osa ei :( joten siksi ollaan yksinkertaisesti toivottu että kaikki tuo monosukset.
Me ollaan tehty päätös että hiihtolenkille pihan ulkopuolelle lähtee ne joilla on monosukset ja ne joilla on remmisukset jää pihalle hiihtelemään.

Kakspiippuinen juttu....
Toisaalta päiväkoti toimi väärin, mutta toisaalta mun henkilökohtainen mielipide että ketään lasta ei saisi rangaista niillä muovi-side-suksi viritelmillä.

[QUOTE="hoitsu";25465590]Kokemuksesta voin sanoa että on inhottavaa lähteä hiihtämään porukan kanssa kun joka toiselta lähtee sukset jalasta 500m lenkin aikana.
Osa "remmisuksista" pysyy kunnolla mutta suurin osa ei :( joten siksi ollaan yksinkertaisesti toivottu että kaikki tuo monosukset.
Me ollaan tehty päätös että hiihtolenkille pihan ulkopuolelle lähtee ne joilla on monosukset ja ne joilla on remmisukset jää pihalle hiihtelemään.[/QUOTE]

Lisään vielä että pitäisi olla aina ne samat kengät jalassa mihin siteet on mitoitettu ja usein suksien irtoaminen johtuukin siitä että on "väärät " kengät mukana.

Meillä ainakin on lasten päiväkodista toivottu kunnon suksia just siksi että remmisuksilla ei tee mitään..ja kyllä kunnon suksia löytyy kirppikseltä ihan sopuhintaan kun ajoissa alkaa katsella.

Tietysti kurja lapselle mut itse en kyllä noin ison lapsen kohdalla nuukailisi enää varusteiden kanssa kun tosiaan käytettyjä saa edullisesti. Ja miksette kotona hiihdä? Mistä edes tiedät että remmisukset on hyvät jos ette kuitenkaan kotona edes hiihdä?

Ja toki olis asiallista että päiväkodista ilmoitettaisiin asia etukäteen etteivät pelaa remmisuksien kanssa.

[QUOTE="hoitsu";25465590]Kokemuksesta voin sanoa että on inhottavaa lähteä hiihtämään porukan kanssa kun joka toiselta lähtee sukset jalasta 500m lenkin aikana.
Me ollaan tehty päätös että hiihtolenkille pihan ulkopuolelle lähtee ne joilla on monosukset ja ne joilla on remmisukset jää pihalle hiihtelemään.[/QUOTE]
Toi on ihan reilu kompromissi, jos koette että niistä on niin paljon haittaa. Mutta jos ei pihassakaan saisi hiihtää... Lisäksi jos tiedetään, että lapsi hiihtää hyvin remmeillä, niin perustelu on kyllä heikko.

Meidän päiväkodissa on otettu onneksi kaikki mukaan. Meilläkin oli useat lapset käydeet remmisukset ekat kolme vuotta ja luulen että 3veenä taisi muksu hiihtää enemmän kuin muut oikeilla suksilla.... Alle 2vuotiaana hiihti juurikin päiväkodin pihassa :D onnellisena.

Taitaa olla todellakin kyse myös siitä, että ne siteet pitää säätää kenkiin sopivaksi (tosin meillä meni monta vuotta ja irtoavat sukset eivät todellakaan ollut ongelma). Eikä tappanut hiihtointoa, sai 4veenä oikeat sukset. Toki ne oikeast sukset ovat paremmat, mutta 500metrin hiihtoa varten ei ole mitään järkeä investoida 150euron pakettia. Sellaisilla suksilla mennään oikeille hiihtoretkille ja täälläkin moni kertoi että muksut eivät suostu kilsaakaan hiihtämään. Siinä ei kyllä voi sanoa, että monosuksi on tuonut onnen.

Meillä oli jokunen vuosi sitten sama tilanne. Me saatiin lainaks sit sukset kaverin kautta, mutta en olis ostanu kun meillä tuon ikäinen hiihti sen kaks tai kolme kertaa talvessa.
Lapsen päiväkotikaverin vanhemmat teki niin et laittoivat itse kiinni jotkut kirppistalvikengät niihin remmisuksiin(en muista oliko siinä jotan nippusiteitä tms, mut siis niin tiukasti kiinni ettei saanu mitenkään revittyä irti) ja sit ne remmisukset kelpas päiväkodillekin kun heidän ei niitä tarvinnu säätää eikä laitella vaan laps vaan otti normikengät pois ja sukset jalkaan ja pysyi.
Niin, ja meidän nuioremmat on kyllä hiihtanyt tosi hyvin remmisuksilla et jos ne on kunnolla säädetyt niin ei ne niin huonot ole.

Yhteistyössä