Lapsi, ja äidin menojalka vipattaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Olen ollut vähän ihmeissäni, kun ystäväni "nuori" äiti saa esim tällaisissa palstoissa kuulla kuinka nuorten äitien menojalka vipattaa ja siksi ei pidä tehdä lapsia, vasta kun se on ohi.
Niin ihmetyttää se, että oletteko te muut 30+ äidit sitten niiiiiiin vanhoja että se menojalka on lopettanut tyystin sen vipattamisen :D

Olenko jotenkin outo, kun kyllä minun tekee mieli edelleen joskus lähteä ulos ystävien kanssa, ihan siinä missä tämän "nuorenkin" äidin. Mutta se on ok kun minä lähden, se ei jos hän lähtee? En ymmärrä tätä logiikkaa?

Pitäisikö mun olla nyt vaan himassa mielelläni 18vuotta ja kutoa villasukkia? :D Olenko mä niin vanha jo? :O

Ainiin ja sitten nää muut 30+ äidit aina perustelee ikäänsä "menot on jo eletty" niin onko tosiaan muilla näin? Ei minulla ainakaan, kaikkea mukavaa irrotteluakin vielä luvassa, silloin tällöin.

nooh, kyllä mullakin välillä se menojalka vipattaa.. mutta istun alas ja odotan että se menee ohi :D

tottapuhuen, mie olen käynyt noissa baareissa niin paljon ikävuosina 16-20 että se on niin nähty, ei se musakki, ihmiset, puheenaiheet ym ole muuttunut mihinkään siitä..
viimeksi käynyt reilu 2v sitten, mutta silloinkin kavereiden takia..
humalatilakin on niin koettu ettei sitä ennää jaksa :D

Aina niin kauhean kärkkäästi ylistetään sitä omaa ikäänsä ja alennetaan nuoret äidit romukoppaan niin mikäs nyt on? Missä ne kärkkäät puolustelut kuinka lapsia ei voi tehdä 20-28vuotiaana? ;)
Kumottiinko se ainoakin perustelu? :O

Itsellä ei ole kyllä mitään syytä lähteä katselemaan kännisten ihmisten örvellyksiä mihinkään menopaikkaan.
Kyllä nyt kolmekymppisenä täytyy sanoa, että jos pitää viihteelle lähteä niin se kyllä tarkoittaa ihan muuta kuin ravintoloissa istumista juoman edessä...

Mä olen lähdössä syömään, teatteriin ja sitten parille johonkin keskustan pubiin. Noi yökerhot ei enää vedä - paitsi laivalla, jostain kumman syystä? - mut kyllä mä haluan joskus ulos tuulettumaan. Niin ja tuo vauva on vaan 3,5kk, joten kivittäkää. Ikääkin mulla jo 35v. Seuraava kertakin on jo tiedossa, kahden kuukauden päästä.

Täytyyhän sitä joskus ulkoutua kämpästä ja haistella vähän muutakin kuin kotisohvan tuoksuja... Joku menee kavereiden kanssa syömään, joku teatteriin, joku leffaan, joku pubiin, joku kaverille ja joku sinne yökerhoon. Tai lenkille, uimaan, punttikselle, jumppaan..... kaikki mikä virkistää ja auttaa jaksamaan on hyvästä.
Ei ole lainkaan väärin vetää kännejä ja örveltää humalassa, kunhan lapset ei ole mukana tässä touhussa. Eikä se kännääminen katso ikää.... Jopa 60 vuotiaat örveltää humalassa siinä kuin kakskymppiset. ;) Ja tämän olen ihan omin silmin nähnyt... :D

Kyllä mulla ainakin menojalka vipattaa, mutta aika erilai kuin täällä selkeesti ajatellaan. Eli ei mua ainakaan kiinnosta ryyppääminen, vaan ennemminki ois kiva käydä pari biisiä tanssimassa ystävien kanssa. Mutta nykyään tulee sitten käytyä oikeestaan liikunnallisilla tanssitunneilla (zumba jne), joten oikeestaan nykyään tekeekin mieli sitte tonne lähteä kun kuulee h yvän biisin. Näin ollen se menojalan vipatuskohde on vaihtunut, voi käydä näinkin ;)

Ennemmin jos nyt sitten menojalka vipattaa niin sanotusti, niin se tarkoittaa sitä että ois kiva lhteä kahvilaan kaverin kans. Mun mielestä se on oikeestaan ihan sama mitä haluaa pariks tunniks lähteä tekemään. Jos joku haluaa mennä baariin, niin eipä ole multa pois. Ja jos joku lähtee sen sijaan liikkumaan tai kahvilaan, niin fine. Pääasia on, että ne akut latautuu itselle sopivalla tavalla eikä siitä tule jälkiseuraamuksia.

Eli kukin tavallaan! Toinen rentoutuu sitten käsityökurssilla ja vipatus on ennemmin sinne päin.

Yhteistyössä