Lapsi jatkaa oksentamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mä"

Vieras
Hei

Meillä oli hetki sitten perheessä ensimmäinen vatsatauti, jonka jokainen meistä sai. pikkusisko 3v oksensi reilu vuorokauden, jonka jälken maha oli pari päivää hieman kipeä, ja meni sitten ohi.
Mutta meidän 5v poika oksensi viikon ja tuo oksentaminen jäi jotenkin päälle. ensimmäiset 2vrk, oli selvästi vatsatautia, ja hän pelkäsi oksentamista ja itki kun tuli useasti tuo 'paha' pois. Sitten tilanne selkeesti rauhoittui, mutta joka ilta 17-19 aikoihin hän yhtäkkiä alkaa oksentaa. joskus tulee paljon ja joskus vähemmän. Nyt poika ei pelkää ja saa helposti oksennuksen tulemaan kunhan vaan yökkää.

onko jollain kokemusta, että vatsataudin jälkeen lapselle on jäänyt tuo oksentaminen päälle? tätä ei nyt onneksi ole kestänyt kauhean kauan, mutta alkaa todella ihmetyttämään tämä tilanne.

Kuulosta erikoiselta aina samaan kellonaikaan oksentaminen. Voisikohan tuo olla osttain psykosomaattista? Mahataudista saattaa jäädä vähän huono olo pariksi viikoksi ennen kuin suolisto palautuu täysin ennalleen. Ehkä poikasi vähän ylireagoi mahan tuntemuksiin. Voisitko antaa hänelle vaikka jotain "mahalääkettä" tai oikeaa lääkettä (vaikka ylimääräinen maitohappobakteeriannos) ja kokeilla auttaisiko se.

Täällä 1-vuotias oli hiljattain mahataudissa. Sitten oli muutama terve päivä, ja oksentaminen jatkui. Taas terve päivä ja taas oksensi. Kun soitin lääkäriin niin sanottiin että jotkut taudit voi kestää parikin viikkoa niin että välillä on parempia päiviä..

Mekin lääkärissä ollaan tietty käyty ja sanoivat et on liikkeellä mahatautia joka kestää pitkään. Poika on muutenkin tosi herkkä kaikelle niin jos nyt reagoi vaan herkästi kun maha ei vielä ihan normalisoitunut. täytyy nyt katsoa jatkoa ja yrittää vaikka kiinnittää huomiota muualle.
ja noi maitohappobakteerit ollaan otettu käyttöön kaikille...

No nyt tyttö rupes ripuloimaan, et kyllä täytyy vaan uskoa et tauti istuu vaan sitkeessä. Ihan hyvä kyllä kun tyttö valittanu ja itkeny masuaan jo tovin. tulee nyt sit toivottavasti pöpöt pois.

Meillä lapsi oksensi oksennustaudissa yhden päivän ajan useamman kerran ja sen jälkeen 4 päivää aina n klo 20.30.

Mä ajattelen niin, että päivän mittaan syödyt ruoat alkoi illalla ärsyttää vatsaa sen verran että ne tuli ulos. Vatsatautia se oli kuitenkin ja meni sitten ohi.

Kun minun 6v.oli vatsataudissa niin senjälkeen oli noin 6 päivää vatsa löysällä ja kipeä ruokahalukaan ei ihan heti palannut. Vatsa taudin jälkeen on tavallista että on vähän hrikko olo, mutta tuosta oksentamisesta en oo varma.Jos vaa jatkuu nii kannatan lääkäriin menemistä.paranemisia!

Yhteistyössä