Lapsi lähti mummulaan, nyt on hitsin huono omatunto...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kika"

Vieras
Oltiin äitini kanssa sovittu, että huomen aamulla tyttäreni menee heille hoitoon, itse meen lauantaina perässä. Tytön piti mennä bussilla. Illalla kuitenkin pikkuveljeni poikkesi meillä, ja halusi ihan välttämättä kuskata tytön tänään mummulaan, kun oli sinne itse kuitenkin menossa. Hän halusi viettää aikaa tytön kanssa, ja ajatteli, että on mukavampi ettei tarvitse yksin kulkea bussilla.
Sopihan se mulle tietty. Veli soitti mummun miehelle, koska mummu itse oli töissä. Ja sopihan se hänelle. Itsekin tälle miehelle vielä soittelin ja varmistin, että sopiiko varmasti, ja hyvin sopii, tietysti, vakuutteli mullekin. Niinpä se tyttö sit hyppäsi innoissaan autoon ja meni mummulaan jo tänään illalla..
Äsken sitten sain töistä palaavan äitini (eli siis mummun) kiinni, ja hän ei ollut niinkään innoissaan. Oli saunailtaa suunnitellut, vaan nyt taisivat mennä suunnitelmat uusiksi. Ai hitsit et mua nyt harmittaa et menin tytön päästämään heidän luokseen jo tänään, luulin ihan tosi, ettei mitään suunnitelmia olisi:(

Eipä tuolle nyt mitään voi, turha sitä on surra. Te kaikki muut toimitte hyvässä uskossa.

Esitä mummulle vielä huomenna pahoittellut ja selitä, että kun "vaarin" kanssa puhuitte niin luulit asian olevan heillekin ok.
Vie vaikka joku hyvä tuominen mkanasi kun menet lasta hakemaan,

Eipä tuolle nyt mitään voi, turha sitä on surra. Te kaikki muut toimitte hyvässä uskossa.

Esitä mummulle vielä huomenna pahoittellut ja selitä, että kun "vaarin" kanssa puhuitte niin luulit asian olevan heillekin ok.
Vie vaikka joku hyvä tuominen mkanasi kun menet lasta hakemaan,

Totta, ei se suremalla siitä miksikään muutu. On vaan sellainen olo, että olisi mun pitänyt ymmärtää, ettö "vaari" ei kuitenkaan miettinyt juttua loppuun asti, vaikka kuinka häneltä varmistelin.. noh, muistan tämän jatkossa.

[QUOTE="mimmi";24386299]No kai se mummu saunaan pääsee, vaikka tyttö on siellä ?[/QUOTE]

Pääsee toki:)
Mutta ilmeisesti suunnitelmissa oli saunoa pidemmän kaavan mukaan pihasaunalla, ja se ei välttämättä tytön kanssa onnistu. Toivon tietty totisesti, että heillä on kuitenkin mukava ilta:)

[QUOTE="mimmi";24386325]Ai sitä kutsutaan nykyään saunaillaksi :laugh: no, voihan se vaari munaa antaa, kun tyttö on nukkumassa.[/QUOTE]

Noh, nii, voihan se näinkin olla... En halunnut tietää tarkemmin! :D

Taidan heti aamulla vielä soittaa ja pahoitella. Olisi mun pitänyt ymmärtää, ettei "vaari" ehkä ollut ajatellut tilannetta loppuun asti. Itsellä ei ollut tänään mitään tarvetta lähettää lasta mummulaan, makaan flunssassa kotona, joten olisi ihan hyvin voinut olla kotonakin... mutta kun veli oli niin innoissaan tytön sinne viemässä, ja tietysti tyttö itsekin innostui.. huoh, taidan nyt murehtia tätä vähän liikaa, eihän sille mitään enää voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24386934:
Ihan ku mummon elämä loppuis tähän päivään, eikä saunomaan pääse enää koskaan...
Onhan niitä saunapäiviä vielä ;)
Älä siis sure ap. :)

just näin. Ja on kyllä törkeetä mummulta sanoa että oli suunnitellut sitä ja tätä... Lapsi on jo siellä, no can do, miksi piti vasiten pahoittaa ap:n mieli?

[QUOTE="vieras";24387919]just näin. Ja on kyllä törkeetä mummulta sanoa että oli suunnitellut sitä ja tätä... Lapsi on jo siellä, no can do, miksi piti vasiten pahoittaa ap:n mieli?[/QUOTE]

Siis tör-kee-tä, mummojen pitää olla valmiina hoitamaan lapsenlapsiaan 24/7 ja vanhemmilla on toki oikeus poiketa sovituista hoitoajoista suuntaan tai toiseen, mummon suunnitelmista viis.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Meillä mummo meinasi keväällä jättää tulematta lapsenlapsen synttäreille, koska järjestimme ne heidän saunapäivänään (lauantai) :). Siis ihan oikeasti. Totesin siihen, että se on meille ainoa mahdollinen päivä mutta että he voivat mielellään tulla jonain muuna ajankohtana ;). Tulivat kyllä kuitenkin loppujen lopuksi silloin kuin muutkin...

Jos teidän lapsenne ei siellä usein ole, en näkisi tuota kovin isona ongelmana. Saunaan pääsee kyllä muulloinkin. Eikä se, että lapsesi meni nyt vähän aikaisemmin tarkoita sitä, että vaatisit mummoa olemaan 24/7 hoitovalmiudessa, kuten joku ilkimys jo ehti kommentoida.

Yhteistyössä