Lapsi oksensi sohvalle ja miten saan tän kauheen hajun pois:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puhdistuksen jälkeen suihkuta sohvaan hajuntappajaa, meillä Sonax hajuntappaja toimi ainakin pissan hajuun.

Sitä löytää autotarvikeliikkeestä ja huoltoasemilta ainakin.

Leivinjauheella!!!!
KYLLÄ!!!! Kuulit oikein. Ja se toimii!!!!

Meillä kans tapahtu vuos sitte samanlainen äksidentti ja vielä kylässä :O Eli mä ihan paniikissa sitä sohvaa jynssäsin tolulla-fairilla-mäntysuovalla ja aina vaan se oksun haju puski sieltä läpi. Sitte ku aikani googletin, niin löysin ton leivinjauhe-vinkin ja kokeilin. Puoli purkkia leivinjauhetta kaadoin tyynylle ja sit oikein hinkkasin ja taputtelin sitä, et menis syvälle. Annoin olla tunnin/kaks ja imuroin. Senki jälkeen se viä mun mielestä vähä viellä haisi, niin lisää jauhetta ja kastelin/hieroin/pesin/jynssäsin. Seuraavana päivänä ku tyyny kuivu, ni haju oli poissa(ja oltiin siis yökylässä, että mulla oli 'aikaa' jynssäillä' ja panikoida)

Suosittelen :)

Tääkin menee ohi aiheen, mutta joskus sattuu vahinkoja.
Kummankin lapsen kohdalla ensimmäinen oksentaminen on tullut silkkana yllätyksenä sekä minulle että lapselle itselleen.

Nyt kun ovat isompia, tunnistavat olotilan ja vahinkoja ei ole enää sattunut. Pienempänä niitä sattui.

[QUOTE="Mur";25742629]Tääkin menee ohi aiheen, mutta kannattaisko opettaa niille lapsille ettei oksentele muualle kun ämpäriin/pönttöön?[/QUOTE]

Jos tauti iskee yllättäen pystymetsästä, niin siinä ei välttämättä ole aikaa juosta pöntölle tai hakea ämpäriä.

Kun kuopus sairasti tossa viimeksi taudin, niin eka oksennus tuli sänkyyn, kun poika oli mennyt nukkumaan. Seuraavat poika sai osumaan vatiin, joka sängyn vierssä. Mutta ennen ensimmäistä oksennusta, mikään ei viitannutkaan siihen että poika olisi tullut kipeäksi.

[QUOTE="vieras";25742735]meillä osaavat oksentaa lattialle eikä sänkyyn, jos kiire tulee, sieltä se on helpompi puhdistaa[/QUOTE]

Ollos onnellinen sitte.....
Tai onnellinen siitä että lapset ovat vasta isompana sairastaneet mahatautia ja ymmärtävät 'varautua'.

Yhteistyössä