lapsi on alkanut sanoa r paikalla d

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kohta 5v ei osaa sanoa r-kirjainta. Muuten puhuu sujuvasti ja oikein, on puhunut jo vuosia. Nyt on ihan vastikään itsekseen alkanut sanoa joissakin sanoissa r paikalla d:n. Ennen korvasi vain sanoi sen tilalla L:n. Esimerkiksi tänään puhui porosta, sanpo podo. Ennen polo. Eikö sanota et d:n osaaminen edesauttaa r:n oppimista? Opetteleeko tuo nyt sitä vai?

[QUOTE="ope";22513221]D:n kautta me sitä puheopetuksessakin treenataan :).[/QUOTE]

No näin mäkin olen ymärtäny. Mut tyttö kyllä keksi tuon ihan itse. kuinkahan kauan menee et oppii? Vai voiko siihen sanoa mitään aikaa? Välillä vahingossa ikäänkuin sorahtaa, mut ei yrittämällä.

No näin mäkin olen ymärtäny. Mut tyttö kyllä keksi tuon ihan itse. kuinkahan kauan menee et oppii? Vai voiko siihen sanoa mitään aikaa? Välillä vahingossa ikäänkuin sorahtaa, mut ei yrittämällä.

Jaa'a, ihan lapsikohtasta. Suurin osa alkaa vaan yht äkkiä käyttämään sitä ärrää.
Mä sanoisin, että älä ainkaan hirveästi stressaa siitä, tai muistuttele että kyllä se varmaan sieltä kohta jo tulee yms.. Kyllä se tulee sitten kun on tullakseen, ja jos ei niin eskarissa, tai viimeistään ekalla pääsee puheopetukseen :).

[QUOTE="ope";22513303]Jaa'a, ihan lapsikohtasta. Suurin osa alkaa vaan yht äkkiä käyttämään sitä ärrää.
Mä sanoisin, että älä ainkaan hirveästi stressaa siitä, tai muistuttele että kyllä se varmaan sieltä kohta jo tulee yms.. Kyllä se tulee sitten kun on tullakseen, ja jos ei niin eskarissa, tai viimeistään ekalla pääsee puheopetukseen :).[/QUOTE]

Juu en ole stressannut. Tosin tänään en voinu olla repeilemättä kun tohkeissaan selitti siitä PODOSTA. Naurettiin tytön kanssa yhdessä ihan hyvässä hengessä.

Juu en ole stressannut. Tosin tänään en voinu olla repeilemättä kun tohkeissaan selitti siitä PODOSTA. Naurettiin tytön kanssa yhdessä ihan hyvässä hengessä.

Ihana :D..
Mun omat lapset ovat vielä alkutekijöissään tuon ärrän suhteen, ja ärrä on vielä ihan vaikka mitä.. Porkkana on ponkkala, välillä sen kirjaimen yli hypätään surutta ja rakas on akas, ja välillä ärrää paikkaa sellanen hillitön kurkkumurina :D.
Suutarin lapsellakaan ole kenkiä.. no mun lapset on vasta pieniä :)!

Yhteistyössä