Lapsi on ollut pedissä jo kohta 1,5 tuntia eikä nuku vieläkään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiei

Vieras
Ja sama homma joka ilta. Kovasti pitäis jo nukkua kun aamuisin on aikainen herätys, mutta ei, ei ymmärrä nukkua. Kitisee, vinkuu, vääntää tekoitkua, pissattaa, janottaa, hölisee.... Ja aamulla tietenkin sitten nukuttaa ja itkettää, kun on nukkunut liian vähän.

Miten mä saisin sen nukkumaan ajoissa? Pitääkö laittaa jo kuudelta sänkyyn, että saa lapsen nukahtamaan kahdeksan maissa. Siihen jäis sitten vajaa kaksi tuntia yhteistä aikaa päivään...

Ja kyseessä kohta kolme vee...

meillä kaksi vuotias jota saanut nukuttaa jo kauan niin että kahdeksan aikaan viedään sänkyyn, nukahtaa klo 2 yöllä. arvata saattaa ollaanko ihan poikki, hermot menee jo. (itse olen raskaana) neuvolasta sanoi et voi liittyä johonkin uusiin pelkotiloihin ja lapsella on myös uhmaikä aika pahana... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ´´:
meillä kaksi vuotias jota saanut nukuttaa jo kauan niin että kahdeksan aikaan viedään sänkyyn, nukahtaa klo 2 yöllä. arvata saattaa ollaanko ihan poikki, hermot menee jo. (itse olen raskaana) neuvolasta sanoi et voi liittyä johonkin uusiin pelkotiloihin ja lapsella on myös uhmaikä aika pahana... :(

Voi ei! Saatteko nukkua aamuisin pidempään? Meidän pitää herätä töihin ja hoitoon... Mä kans luulen, että osittain tuo unen vastustaminen liittyy uhmaan ja siihenkin, ettei haluaisi lähteä aamulla hoitoon.

Mutta sitä en ymmärrä, että miksi lapsi ei usko järkipuhetta että olisi helpompi herätä aamulla JOS alkaisi illalla nukkua ajoissa...huoh... Okei, se on pieni lapsi, mutta silti ;-)

ei muksu ole vielä hoidossa mutta meillä on aamuisin usein menoa, joka aamu joutuu heräämään kuitenkin ennen 8. on kaamea näky kun toinen istuu mutta ei saa edes raotettua silmiänsä... huoh.

Meillä 1v8kk tytön kanssa ihan samanlaista. Monta tuntia saan 'painia' hänen kanssaan joka ilta. Seitsemän aikaan alan nukuttamaan, ja monesti on kello yhdeksän kun hän viimein nukahtaa. Ihan selvästi on väsynyt, mutta meillä tyttö vastustaa ihan täysillä tuota nukkumaan menoa. Välillä sanoo, että 'ei halua'. Ja keksii kaikenlaista, esim. pyytää vettä tai hokee 'kakka, kakka' vaikkei pottaan sitten tulekaan mitään. Mutta meilläkin aamulla herätys töihin ja hoitoon klo 6, joten ei tule mitään aamutoimista jollei lapsi mene ajallaan nukkumaan.
Itse toivon, että tuo jossakin vaiheessa tuosta asettuu. Myös meidän tyttö aloittelee uhmaikää. Jaksamisia teille!

pakko nyt kysyä et onko se 3vee saatava jo kahdeksalta nukkumaanm?miten olisi tuntia myöhemmin vaikka...en tietysti tiä teidän muusta tilanteesta, mutta näin meillä toimittiin kun ei vaan uni enää tullutkaan klo20...minkäs siell sit voi. unentarvekin vaihtelee..

Yhteistyössä