Lapsi päiväkotiin, toisen kanssa kotona??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päätit ottaa tän vanhan provon, vai? Tulee pitkä ketju.

Itse antaisin vanhemman olla 2pv/vk päiväkodissa jos hän on jo ollut siellä, eli että vanhat kaverit ja tädit säilyy. Jos ei ole, niin sitten johonkin kerhoon tms, jos sellaisia on tarjolla. Olen tämän palstan vähemmistössä :D

Jos esikoinen olisi vasta niin pieni, en laittaisi päiväkotiin. Ei hän saa sieltä mitään sellaista, mitä ei saisi kotonakaan. Onko nyt vielä kotihoidossa? Jos esikoinen olisi vaikka 5v, niin tilanne olisi hiukan eri.
Omalla esikoisen ja tokan ikäero 1v7kk ja ei tullut kyllä mielenkään laitta ensimmäistä hoitoon.... Nyt kolmas tulossa, isommat silloin melkein 5v ja reilu 3v ja kovasti harkinnassa, että jäävätkö kokonaan päikystä pois. Tosin, esikoisen kohdalla täytyy vielä neurologin ja puheterapeutin mielipidettä kysyä. Mutta jos jatkavat, niin sitten vaikka 10pv/kk, enemmän kuitenkin kotona.
Mutta jokainen toki tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Mitä mieltä ootte, esikoinen reilu 2v ja toinen tulee, laitan isomman päiväkotiin ja olen pienen kanssa kotona?

Olet hemmetin laiska ja viet työtä tekeviltä ihmisiltä mahdollisuuden saada lapsensa lähipäiväkotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Mulle sossu ehdotti et laittaisin esikoisen hoitoon ku tää pienempi syntyi mutten suostunut :)

Mikäs sossun asiakas sä olet? En ole ikinä kuullut,et tavallisissa ja normaaleissa perheissä sosiaalityöntekijät ehdottelevat hoitoratkaisuja.

Mulla 6v käy osin hoidossa ja 2x alle 3v kotona. Kun ison kanssa pitäis kovasti mennä sinne tänne ja pienemmät tykkää kotirytmistä niin tiedä sitten kenen lapsen ehdoilla pitäis mennä..

Meille on nyt kolmas tulossa. Esikoinen on ollut päiväkodissa 3pv/vk kun olen tehnyt kouluhommia. Kuopus on ollut joko mummolla hoidossa tuolloin tai sitten kulkenut mukana kouluhommissa. Kahden kanssa se olisi kyllä todella vaikeaa...

Nyt kun kolmas syntyy niin esikoinen on 3v.3kk ja toinen on 1v.9kk. Mun kouluhommat joutuu hetkeksi tauolle, mutta aijon kyllä pitää esikoisen edelleen osapäivähoidossa! Ihan siitäkin syystä että täällä on pk-paikat tosi kiven alla ja esikolla on ihana ryhmä ja hoitajat! Kun arki alkaa tämän pikku kolmosen ollessa noin vuoden ikäinen, niin toivon saavani kaikki kolme samaan tarhaan. En halua luopua hyvästä paikasta varsinkaan kun esikoinen tuntuu siitä saavan paljon irti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Mitä mieltä ootte, esikoinen reilu 2v ja toinen tulee, laitan isomman päiväkotiin ja olen pienen kanssa kotona?

Näinkö ajattelit luoda sitä yhteishenkeä lasten ja itsesi välille.
Oletko tosiaan tekemässä lisää lapsia TOISILLE. Jäät paitsi lapsen kaikkein antoisimmasta lapsuudesta! joku toinen saa päivän halit ja suukot. Jos et halua hoitaa lastasi, miksi teet lisää???
Se on valtava katkeruus lapsellasi, kun tajuaa, että äiti pitää enemmän pikkuisesta. Tiedän tapauksen, tosin oli kyse 4v. lapsesta, joka vietiin p.kotiin, että äiti sai "nauttia" vauvasta. Tämä lapsonen puri, repi ja löi pienempää päikkäristä tulessaan. Vanhemmat pisti pk:n syyksi lapsen käytöksen. Tämä subjektinen oikeus hoitopaikkaan oli kyllä hölmölästä kotoisin. 6 lasta itse halunnut ja rakkaudella hoitanut.

Yhteistyössä