Lapsi pian 4 v ei ole vuoteen nukkunut päikkäreita, kun nyt sitten taas on kovasti väsynyt...normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiiru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiiru"

Vieras
Sairasti siis 6 päivää kestävän 40-asteen kuumeen ja järkyttävän yskän nyt tässä. Kuume loppui sunnuntaina, eiliseen oli kotona. On siis ainakin yli vuoden ollut nukkumatta päikkäreitä eikä koskaan ole ollut niin, että nukahtelee minne sattuu tms. Mutta tänäänkin oli päiväkodissa nukkunut vielä 2 tunnin päiväunet, eilen kotona lähes kolme tuntia ja normaalit yöunet vielä päälle... minua alkaa jo huolestuttaa että onko tämän ihan normaalia, siis voi olla normaalia jollekin kovalle nukkujalle, mutta että meidän tytölle...? Voisiko vielä olla univelkaa tms. kuumetaudin jäljiltä? Silloin ei kauheasti pystynyt nukkumaan kun yski niin kovasti. Ts. nukku tietysti normiyöunet ja parin tunnin päikkärit, mutta kun sitä kuumettakin oli lähes 40-astetta, niin olisi voinut nukkua vieläkin enemmän...

Nyt vielä syö vähän huonosti ja yskää vähän vielä on, mutta muuten ei niin kipeänoloinen ole.

Voi hyvinkin olla sairastelusta vielä väsymystä. Meidän ekaluokkalaisella oli viime viikolla tosi raju vatsatauti, oksensi vuorokauden sisällä n.30 kertaa. Vieläkin on siitä jäänyt väsymystä, eikä nämä lämpöiset ilmat yhtään ainakaan asiaa helpota.

Voi hyvinkin olla sairastelusta vielä väsymystä. Meidän ekaluokkalaisella oli viime viikolla tosi raju vatsatauti, oksensi vuorokauden sisällä n.30 kertaa. Vieläkin on siitä jäänyt väsymystä, eikä nämä lämpöiset ilmat yhtään ainakaan asiaa helpota.

Kiitos sinulle vastauksesta. Jotekin alan jo huolestumaan kun aina ollut tosi vähäuninen ja nyt tuntuu että sitä unta riittää ihmeestikin. Toisaalta päivä päivältä jaksaa enempi leikkiä sitten hereillä oloajan ja pikku hiljaa vasta nyt alkaa ruokakin vähän maistua. Oli sen 6 päivää oikeastaan syömättä kokonaan... :/

Mutta silti tulee huoli, että pitäisikö jo alkaa asiaa selvitellä enempi?! ja miten, ottaako ne edes terppa-asemalla tosissaan tällaisen takia?

luulen kyllä että lapsi on vain väsynyt sairauden jälkeen. onhan tuo aika rasitus olla 6 päivää noin korkeassa kuumeessa. mutta jos näyttää että väsymys jatkuu vielä muutaman päivän jälkeen, niin veisin kyllä lääkäriin

Aikuinenkin saattaa olla jopa kaksi viikkoa puolikuntoinen sairastelun jälkeen, saati sitten lapsi jonka pitäisi vielä kasvaa ja kehittyä samalla. Anna lapsen nukkua niin paljon kun nukuttaa ja syötä hyvin ja monipuolisesti, kyllä se kunto siitä paranee. Jos ei parane niin sitten lääkäriin tarkistukseen.

On kyllä tosiaan päivä päivältä minusta paremmin voinut. Eilen oli terve punakin palannut jo kasvoille. On vielä kovasti räkäinen, että sekin varmasti vetää kuntoa vielä alaspäin, tai ainakaan ei anna sen nousta kunnolla.

Joo, yritän relata ja annan lapsen kyllä nukkua niin paljon kuin nukuttaa! Eilen maistui ruokakin jo kohtuu normaalisti, jee!!

Kiitos teille. Alkoi vaan huolestuttaa ja mielessä kummitella jo pahemmatkin sairaudet...

minun 6 vee alkoi kans torkkumaan yhen äkin. Viimeks nukkunu päikkäreitä 5veenä. Ei ole sairastellut, mut oon aatellu et joku kasvukausi menossa ja tarvii enempi unta.. Mut kun teillä tuo sairaus ni veisin lääkäriin jos ei ala piristyä, ettei jotain jälkitautia ala pukkaamaan??

minun 6 vee alkoi kans torkkumaan yhen äkin. Viimeks nukkunu päikkäreitä 5veenä. Ei ole sairastellut, mut oon aatellu et joku kasvukausi menossa ja tarvii enempi unta.. Mut kun teillä tuo sairaus ni veisin lääkäriin jos ei ala piristyä, ettei jotain jälkitautia ala pukkaamaan??

diabetesta teillä?

Minusta taas sairauden jälkeen on ihan normaalia että on hetken väsyneempi. Jos viikkoja jatkuu niin sitten kannattaa kyllä viedä lääkäriin, eikös?

Yhteistyössä