Lapsi sairaana ja paljon lääkkeitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanessa-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vanessa-73

Jäsen
03.07.2007
42
0
6
Vajaa 2v lapsellamme on ollut kuumetta jo 5. päivää ja tänään kun kävimme lääkärillä oli diagnoosi virusperäinen flunssa ja korvatulehdus molemmissa korvissa. Saimme korvia varten Clavurion antibiotit. Koska kuumetta on ja varsinkin iltaisin taas nousi sinne 38 hujakoille (menee varmaan pikku hiljaa jopa 39 asteeseen) niin annoin Clavurionin lisäksi Pronaxenia ja Panadolia.

Tuntuu vaan että lääkearsenaali on jo niin iso, miten pienet lapset kestävät niin paljon lääkkeitä? Olen antanut Pronaxenia vaan iltaisin lauantaista lähtien ja Panadolia iltaisin ja välillä kerran päivällä.

Poika on usein kuumeflunssassa joten Pronaxenia ja Panadolia kuluu..ja nyt sitten vielä antibiotit päälle.

Kaipa pienet kestävät useita lääkkeitä yhtäaikaa annettuna?

Panadol on aika mieto lääke (mutta vatsaystävällinen) ja ainakaan meidän pojalla ei pelkkä Panadol kuumeseen riittänyt. Itse olen tehnyt niin että olen antanut Pronaxenia aamulla ja illalla vielä Panadol-supon, Pronaxenilla on 12 tunnin vaikutus aika joten siksi yöksi suppo. Monet kaverini antavat myös antibiottia+panadolia ja pronaxenia ja se on ihan ok, kun ei se lapsi kuitenkaan ihan joka viikko kipeä ole. Lastentautien professorilta tätä asiaa kysyin ja hän itse ensin ehdotti että antakaa kumpaakin; sekä Pronaxenia että Panadolia.

Itse olen sitä mieltä että jos lapsella on paha olla, hän on kuumeinen ja ei saa nukkua, niin totta kait sitä oloa saa ja pitääkin helpottaa ja ilman tunnon tuskia olen kuumelääkkeitä antibiootin rinnalla antanut, ja meidän poika oli tuolloin vasta 2 kk! Sukulaisen lapset ovat saaneet kaikki mahdolliset taudit ja lääkkeet ja silti ovat olleet tällä hetkellä jo pitkään terveitä, sairastelu-kierre loppui viime talvena.

Meillä oli kuopus (1v3kk) neljä päivää kovassa kuumeessa. Kuume pyöri 38-39,5 asteen välillä kokoajan ja lääkettä kului paljon. Annoin nestemäistä panadolia kolme kertaa päivässä ja parina päivänä vielä kerran pronaxenia (jota voi antaa huoletta samanaikaisesti, koska niissä on eri vaikuttava lääkeaine)
Eilen oli ensimmäinen kuumeeton päivä ja tänään päästiin taas ulos =)

Yhteistyössä