Lapsi soitti itkupuhelun äsken isänsä luota,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
ovat mummolassa ja isä oli käskenyt valehtelemaan minulle yhdestä asiasta ja lapsi oli ihan kauhuissaan, että miksi hänen pitää valehdella - kuinka se ei ole oikein häntä tai minua kohtaan.

Ekaluokkalainen on tuo lapsi ja itki kuinka häntä pelottaa, kun isä on niin vihainen hänelle, jos hän kertoo minulle mitä mummolassa on tapahtunut.

Soittivat sitten myöhemmin yhdessä ja isä vakuutti kaiken olevan kunnossa, lapsi taas kuulosti siltä, ettei kaikki ole ihan niin kunnosssa ja sanoi, ettei halua enää lähteä mummolaan tämän jälkeen.

Välimatkaa on aika paljon, muuten voisin hakea lapsen kotiin, mutta minun pitää mennä töihin huomenna.

No kuulostaapa oudolta. Varmasti selvittäisin asian perinpohjin kun lapsi tulee kotiin. Soita lapselle ja kysy jaksaako hän olla lopun ajan mummolla, ja että puhutaan lisää sitten kun tulee kotiin, kahdestaan.

[QUOTE="vieras";25302289]No kuulostaapa oudolta. Varmasti selvittäisin asian perinpohjin kun lapsi tulee kotiin. Soita lapselle ja kysy jaksaako hän olla lopun ajan mummolla, ja että puhutaan lisää sitten kun tulee kotiin, kahdestaan.[/QUOTE]

Juuri noin sanoinkin lapselle, minulla olisi yksi vaihtoehto vielä, jos tuntuu ettei suju tuo olo mummolassa, mutta en nyt heti viitsi sitä käyttää.

Meillä on ollut ongelmana ennenkin, että olen opettanut ehdotonta rehellisyyttä lapsille ja siinä onnistunut, mutta isä aina toisinaan pyytää lapsia kaunistelemaan asioita minulle, vaikka ei olisi oikeasti syytäkään.

Enemmän tuntuu nyt siltä, että miehen kanssa on syytä jutella vakavasti ja ehkä lopullisesti.

Meillä tyttö itki äsken että hän on niin väsynyt, hän ei jaksa enää lähteä isille :( En tiedä teinkö oikein kun soitin lapsen isälle ettei tyttö tule tänään vaan vasta huomenna, antaa toisen huilia tämä ilta kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja pölli;25302321:
soita mummolle ja pyydä selittämään mitä on tapahtunut!

Ikävä kyllä siitä ei tässä tapauksessa ole apua - ei ole penaalin terävin kynä tuo mummo.

Tiedän mitä on tapahtunut, kyse on vähän siitä, että isä on antanut lasten ulkoilla ilman, että itse on ollut ulkona ja lapsi on vähän satuttanut itseään - ei mitään vakavaa, mutta kuitenkin.

Sovittiin kun lähtivät, ettei lapset ulkoile keskenään tuntemattomissa maisemissa ja isällä varmasti on aikaa olla heidän kanssaan.

Jos et hae lasta pois sieltä HETI, on huomenna turha jeesustella, että "olisi pitänyt, olisi pitänyt"! Tällä palstakirjoittelullako meinasit suojella lastasi?

Juuri tuollaisten välinpitämättömien vanhempien takia lapsille tapahtuu vaikka mitä!!!

Jos et hae lasta pois sieltä HETI, on huomenna turha jeesustella, että "olisi pitänyt, olisi pitänyt"! Tällä palstakirjoittelullako meinasit suojella lastasi?

Juuri tuollaisten välinpitämättömien vanhempien takia lapsille tapahtuu vaikka mitä!!!

En ole välinpitämätöntä nähnytkään, yritän vain ajatella järkevästi.

Ei ole kyse väkivallan uhasta tms. mutta toimin toki, jos näen aiheelliseksi.

Kyllä nyt ekaluokkalainen osaa ulkoilla yksin... Taitaa nyt olla kyse enemmänkin vanhempien väleistä tai paremminkin niiden kahnauksesta :( Ja tyttö parka on siinä välissä hädissään

[QUOTE="höh";25302469]Kyllä nyt ekaluokkalainen osaa ulkoilla yksin... Taitaa nyt olla kyse enemmänkin vanhempien väleistä tai paremminkin niiden kahnauksesta :( Ja tyttö parka on siinä välissä hädissään[/QUOTE]

Voit olla osittain oikeassa.
Olen sellainen, joka olettaa sovittujen asioiden olevan sovittuja ja mies taas on vähän erilainen tuon asian suhteen, mutta tuosta salailuun kehoittamisesta on muutamakin keskustelu käyty ja olen sanonut, ettei sellaiseen ikinä ole aihetta.

[QUOTE="äiti";25302511]Voit olla osittain oikeassa.
Olen sellainen, joka olettaa sovittujen asioiden olevan sovittuja ja mies taas on vähän erilainen tuon asian suhteen, mutta tuosta salailuun kehoittamisesta on muutamakin keskustelu käyty ja olen sanonut, ettei sellaiseen ikinä ole aihetta.[/QUOTE]

Joo ei tosta ulkoiluhommasta kyllä kannata olla vihainen mut valehteluun pakottamisesta kyllä ja se kannattaa sanoa ääneen.

[QUOTE="äiti";25302511]Voit olla osittain oikeassa.
Olen sellainen, joka olettaa sovittujen asioiden olevan sovittuja ja mies taas on vähän erilainen tuon asian suhteen, mutta tuosta salailuun kehoittamisesta on muutamakin keskustelu käyty ja olen sanonut, ettei sellaiseen ikinä ole aihetta.[/QUOTE]ehkä mies tietää, että teet kärpäsestä härkäsen ja siks pyytää, että lapsi salaisi asian

[QUOTE="äiti";25302567]Ihan noin kärkkäästi en sanonut, mutta oudolla pihalla pimeässä isä voi ihan hyvin olla mukana, kun aikaa on rajattomasti.[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä ylihuolehtivaiselta...

[QUOTE="äiti";25302567]Ihan noin kärkkäästi en sanonut, mutta oudolla pihalla pimeässä isä voi ihan hyvin olla mukana, kun aikaa on rajattomasti.[/QUOTE]

Hieman kuulostaa siltä, että haluat kontrolloida exääs edelleen. Antaisit hänen hoitaa asiat tavallaan, kun sentään mistään vakavasta ei ole kyse!

Yhteistyössä