lapsi tippui, apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
2vuotias lapsi tippui sängystä, suoraan patteriin. takaraivo osui patteriin ja takaraivossa on haava, josta on tullut vähän verta. veren määrä on hyvin vähäistä, mutta sitä on tullut kuitenkin niukasti jo jonkin aikaa.. ei tarvitse pyyhkiä tms, että se verentulo ei ole vuotavaa ollenkaan.

en soittanut mihinkään, koska lapsi voi hyvin. ei ole mitenkään erillainen ollut illan mittaan.

onko huolta??

seisot koko yön lapsesi vieressä. mittaat pulssin 2min välein. kostut huulia 5min välein appelsiinilla. itse et saa räpsäyttää edes silmiäsi ettei jää vahtimatta

Alkuperäinen kirjoittaja smeagol2:
seisot koko yön lapsesi vieressä. mittaat pulssin 2min välein. kostut huulia 5min välein appelsiinilla. itse et saa räpsäyttää edes silmiäsi ettei jää vahtimatta

nyt vähän liioittelet. huulia ei välttämättä tarvi kostuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tippumisesta on aikaa jo 4 tuntia..

Onko lapsi käyttäytynyt sen jälkeen ihan normaalisti?

on käyttäytynyt normaalisti. alkuun tutkin sitä haavaa ja jatkuvasti sitä katselin, nyt loppu illasta ei enään antanut katsoa sinne ollenkaan.

Piti varmaan olla hauskaa. Ketään ei naurata.

Alkuperäinen kirjoittaja Lonely devil:
tippumisesta on aikaa jo 4 tuntia..

Onko lapsi käyttäytynyt sen jälkeen ihan normaalisti?

on käyttäytynyt normaalisti. alkuun tutkin sitä haavaa ja jatkuvasti sitä katselin, nyt loppu illasta ei enään antanut katsoa sinne ollenkaan.

Jos ei ole oksennellut tai mitään muutakaan outoa niin anna sitten nukkua.

inhottavaa tehdä toisen säikähdyksestä tuollasta pilkkaa:/ Tuollasessa tilanteessa on kyllä ihan normaalia olla huolissaan.

minusta on parempi katsoa kuin katua. kysymys minkä lääkäri minulta on kysynyt on että alkoiko lapsi heti itkee/huutaa vai vasta hetken päästä? ilmeisesti siksi, että jos on ollut hetken tajuton=ei huuda tai itke heti,vaan hetken päästä vasta.

- ja minusta on kyllä parempi herätellä parin tunnin välein ja tarkistaa että lapsi tosiaan herää ja on ihan normaali. kuin se että ei tee niin(minä ainakin noudatin ja tulen noudattamaan lääkärin ohjeita,ei ne turhaan niitä anna. )

Yhteistyössä