Lapsi tuntemattoman kyytiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivoinen"

Vieras
Olen 3-vuotiaan pojan yh ja eksän kanssa on sujuneet tapaamiset ihan hyvin. Nyt on perjantaina hankala tilanne kun mä olen lähdössä laivalle ja lapsi menossa isälle suoraan päiväkodista. No eksä on ulkomailla työmatkalla ja piti palata sieltä huomenna. Nyt ilmoitti että joutuu lykkäämään paluutaan päivällä ja kone on Suomessa perjantaina klo 19 aikaan.

No fiksuna miehenä hän on sopinut tyttöystävänsä kanssa että tämä hakee lapsen päiväkodista ja hoitaa kunnes isä palaa. Eikä siinä mitään mutta mua vaan hirvittää ajatus että lapsi haetaan tyttöystävän autolla! Matkaa on kuusi kilometriä eikä muuta vaihtoehtoa ole. Turvaistuin kuulemma on jo autossa.

Henkilö on mulle täysin tuntematon, lapsi on toki hänet tavannut mutta en vaan mitenkään sulata ajatusta. Mulla itselläni ei ole edes korttia joten onkohan siinä syy etten luota yhtään.

Onko minulla mielestänne aihetta huoleen? Eksän mielestä asiassa ei ole mitään huolestuttavaa.

Sinullahan se huoli on eikä muilla, miten voit lähteä matkoille hurvittelemaan ilman että olet lapsellesi tukena? Oletteko miettineet sen eksän kanssa josko lapsi muuttaisi hänen tykö asumaan se voisi olla parempi lapsen kannalta kun jo tuosta tulee ongelmia sinulle.

Ei minusta ole mitään huolestuttavaa kun kerran kyseessä on kuitenkin tavallaan lapsen perheenjäsen ja lapselle tuttu ihminen. Ja luultavasti kyseessä ei kuitenkaan ole ajotaidoton sellainen ja jos kerran autossa on turvaistuin en sinuna huolehtisi liikaa :)

Tuli mieleen, että voihan se tuntematon tyttöystävä kuljettaa muutenkin lastasi kun lapsi on exän luona. Nyt vaan tiedät asiasta ja olet sen takia huolissasi. Periaatteessa tuossa ei ole sen enempää onnettomusriskiä kuin jos miehesi hakisi lapsen vai kuinka?

Minkä ikäinen tyttöystävä on ja onko hän ennen tavannut lasta? Kannattaa myös muistaa sanoa hoitopaikkaan kuka hakee ja antaa hänen puheliinumeronsa jos lapsi vaikka sairastuu.

Oletko varma ettei tuo tyttöystävä aja kun he yhdessä isän ja lapsen kanssa menevät jonnekkin ;)

Vai siis onko kyse hänen ajotaidostaan vai autosta?

Mun mielestä ei sun kannata panikoida.

Olisin kyllä huolissani ja en varmasti antaisi lastani henkilölle jota en koskaan ole nähnyt, kyllä siinä saisi laivareissut jäädä jos vaihtoehtona on lapsen heitteille jättäminen ja laivareissu.

Kaks vaihtoehtoahan tuossa on, ainakin. Jos isän uusi puoliso/naisystävä on jo tuttu lapselle, ei asiassa pitäisi olla mitään ongelmaa. Kiva, jos hän osoittaa noin suurta kiinnostusta lasta kohtaan.

Jos taas sen enempää lapsi kuin sinäkään ette tunne tätä uutta äitipuoleksi pyrkijää, otat itse lapsen laivalle mukaan. Ei siinä mitään ongelmaa ole. Et vain biletä siellä vaan vietätte lapsen kanssa yhdessä kivan risteilyn.

Oletan nyt, että isällä on virallinen tapaamisoikeus viikonloppuisin. Vai onko sellaista ollenkaan, jos olet kerran yh? En tiedä näitä juttuja niin tarkkaan.

Vähän riippuu tästä tyttöystävästä. Itse automatka ei mua niinkään huolettas, vaan se, että lapseni viettäisi minulle vieraan ihmisen kanssa noin pitkän ajan. Ainakaan oman exäni tyttöystävän huostaan en lastani noin pitkäksi ajaksi jättäisi. En, vaikka exä ja hän ovat olleet yhdessä jo vuoden. tiedän, että ihminen ei ole luotettava.

Eniten mua huolestuttaa tuo automatka. Tyttöystävän ikää en tiedä, eksä on kolmekymppinen itse, olisiko samaa ikäluokkaa. Eksä on jo hoitanut tiedon päiväkotiin hakijasta ja jätti jopa minulle hänen puhelinnumeronsa. Mutta en kuulemma saa soittaa paitsi jos on jotain tärkeää.

Ovat asuneet yhdessä vuoden verran joten lapselle hän on kyllä tuttu mutta eksä ei vaan ole koskaan minun halunnut häntä tapaavan vaikka olen pyytänyt.

En tietenkään olisi varannut risteilyä tälle viikonlopulle jos olisin tämän tiennyt. Aina on eksä hoitanut hakemisen päiväkodista omalla vuorollaan ja nämä ovat yleensä niitä viikonloppuja kun johonkin pääsen. Risteilyä en peru enkä lasta ota mukaan mutta olen vaan silti huolissani. Aion jollain tekosyyllä kuitenkin tälle naiselle soittaa illan mittaan, sanoi eksä mitä hyvänsä!

Ei mun mielestä oo syytä huoleen. Nainenhan on kuitenkin lapsille tuttu.

Tuli vaan mieleen, et mun äiti ja isäpuoleni on olleet yhdessä 37 vuotta.
Mun käsityksen mukaan isäpuolen entinen vaimo ( heillä 2 tytärtä ) ei oo ikinä nähnyt mun äitiä ja silti tytöt vietti meidän kanssa lomat ja viikonloppuja. Sillainkin et vaan mun äiti oli meidän kanssa.
Ei siinä mitään vaarallista ollut.

Yhteistyössä