Lapsi työttömänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuumetta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kuumetta"

Vieras
Valmistuin viime keväänä koulusta ja töitä ei vieläkään ole löytynyt muutamaa pätkää luukunottamatta. Olen aina ajatellut että haluan ensin työpaikan ja tehdä töitä muutaman vuoden, sitten vasta lapsi/lapset. Nyt kuitenkin on alkanut tuntua että olisiko sittenkään tyhmää hankkia nyt lapsi ja sitten myöhemmin etsiä töitä toivottavasti paremmalla menestyksellä. Mies on töissä ja hänellä on jo pitkään ollut kovempi vauvakuume kuin minulla. Mitenhän tuollainen rahallisesti onnistuisi? En halua olla riippuvainen miehen rahoista..

[QUOTE="kuumetta";25900865]Osaisikohan kukaan sanoa tuohon että miten rahallisesti onnistuisi?[/QUOTE]

Mä uskon, että rahallisesti varmasti onnistuisi, jos mies käy töissä. Mutta ammatillisesti teet itsemurhan! Hanki ensin vakituinen työ tai edes sen verran kokemusta, että pääset ansiosidonnaiselle. Nimim. jälkiviisas

[QUOTE="argh";25900834]Pistää taas vihaksi nuo "hankkia lapsi" ja "tehdä lapsi". Kuulostaa niin helpolta tilaustyöltä.[/QUOTE]

Joillakin meistä se on niin helppoa. Olen pahoillani niiden puolesta, joilla näin ei ole. Se ei kuitenkaan ole niiden vika, joille on siunaantunut erilaiset mahdollisuudet. Rakkaita lapset ovat meille tekijöille ja hankkijoille siitä huolimatta.

[QUOTE="vieras";25903242]No jos olet tyytyväinen tämän hetken tuloihisi, niin tee lapsi, ei ne siitä nouse ennenkuin töihin menet.[/QUOTE]

Mutta kyllähän ainakin lapsilisän saa? Vuokran jälkeen jää 300 euroa, siitä tietysti ruokia ym, joten jos ei mitään muuta saisi niin jää lapsi tekemättä.. Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta vaikea myös hahmottaa paljon lapseen oikeasti menee rahaa kk? Ja juu, jos hankin tai anteeksi saan lapsen, niin pidän kyllä huolen että sillä on kaikki mitä tarvitsee ja vähän päälle, että siksi haluankin lapsen vasta sitten kun on rahaa pitää huoli kaikesta..

[QUOTE="vieras";25903283]Mä uskon, että rahallisesti varmasti onnistuisi, jos mies käy töissä. Mutta ammatillisesti teet itsemurhan! Hanki ensin vakituinen työ tai edes sen verran kokemusta, että pääset ansiosidonnaiselle. Nimim. jälkiviisas[/QUOTE]

Voisitko kertoa että miten sinulle sitten kävi? Meinaan tuota että jos olet jälkiviisas..
Miehellä juu on hyvä palkka, mutta vaikka saisimme lapsen niin haluan silti maksaa puolet asumismenoista ja muista kuluista, koska en halua olla riippuvainen miehestä..

[QUOTE="kuumetta";25903296]Mutta kyllähän ainakin lapsilisän saa? Vuokran jälkeen jää 300 euroa, siitä tietysti ruokia ym, joten jos ei mitään muuta saisi niin jää lapsi tekemättä.. Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta vaikea myös hahmottaa paljon lapseen oikeasti menee rahaa kk? Ja juu, jos hankin tai anteeksi saan lapsen, niin pidän kyllä huolen että sillä on kaikki mitä tarvitsee ja vähän päälle, että siksi haluankin lapsen vasta sitten kun on rahaa pitää huoli kaikesta..[/QUOTE]

No eipä sillä 300e paljon juhlita, siitä otat pois vaipat, vaatteet, terveyskulut, lääkkeet, vaunut, turvakaukalot jne....

[QUOTE="kuumetta";25903315]Voisitko kertoa että miten sinulle sitten kävi? Meinaan tuota että jos olet jälkiviisas..
Miehellä juu on hyvä palkka, mutta vaikka saisimme lapsen niin haluan silti maksaa puolet asumismenoista ja muista kuluista, koska en halua olla riippuvainen miehestä..[/QUOTE]

Ja kothoidontuki on noin 300e ja siihen lisäosaan otetaan huomioon miehen tulot.

Mäkin haaveilin että olisin monta vuotta töissä ennen perheenlisäystä.

Ei menny niinku suunnittelin. Sairastuin ja olen ollut pari vuotta työstä pois. Nyt pääsisin taas töihin mutta tarkoitus on alkaa myös yrittämään lasta. Ikä tulee vastaan joten en halua enää odottaa vuosia. Toivon todella että pärjäämme.

[QUOTE="vieras";25903320]No eipä sillä 300e paljon juhlita, siitä otat pois vaipat, vaatteet, terveyskulut, lääkkeet, vaunut, turvakaukalot jne....[/QUOTE]

Tottakai mies varmasti maksaisi vaunut, turvakaukalot ja muut isoimmat jutut..

Yhteistyössä