Lapsi vierottuu itse iltatissistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Esikoisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Esikoisen äiti

Vieras
Hei, osaisikohan joku antaa neuvoja tai vinkkejä?

Meillä on 1v2kk tyttö, joka juuri sairasti ilmeisesti vauvarokon (korkea kuume 4pv, ja tänä aamuna oli pieniä punaisia näppyjä kasvoissa).

Olen tähän asti nukuttanut tytön aina illalla rinnalle, ja yöllä jos on herännyt, niin rinnalle taas nukuttanut. Nyt kahtena iltana tyttö on nukahtanut ensin rinnalle illalla, mutta noin 30min. jälkeen herännyt ja rintaa tarjotessa vain raivostuu. Toissailtana sitten nukahti minun viereen lattialla olevalle patjalle (ilman tissiä) josta nostin yöllä sänkyyn. Eilen illalla nukahti raivoamisen jälkeen omaan pinnasänkyyn, kun pötkötin patjalla vieressä (taas nukahti ilman tissiä).

Tänä aamuna heräsi kuuden aikaan ja annoin pillillä vettä kun vaikutti niin janoiselta. Tarjosin rintaa päälle, mutta tyttö menetti hermonsa kun ei sieltä oikein enää mitään tule, maito on niin vähissä. Koitin siinä muuten vielä nukuttaa mutta raivoamisen jälkeen noustiin ylös...

Tarkoittaako tämä nyt sitä että tyttö yrittää vierottautua itse tissistä? Aamulla kyllä varmaan pahoitti mielensä kun maitoa ei enää tullutkaan =,( Itsellänikin on haikea olo, mutta olisikohan mun nyt viisainta olla tarjoamatta tissiä enää ollenkaan? Teenköhän vain tytölle pahaa mieltä jos tyhjää tissiä koitan lohdukkeeksi tarjota?

Mitenkähän kauan menee ennenkuin illat ja yöt rauhoittuu? Asutaan kerrostalossa jossa muut varmaan herää huutoon mutta minkäs sille nyt voi =(

Kiitos paljon jo valmiiksi jos joku osaa auttaa! Mitä tissin tilalle illalla että saa rauhoittua kunnolla ennen nukkumaan menoa? Kirjojen lukuako? Satuja rauhallisella äänellä? Hyräilyä/laulua?

Mulla täällä kohta sama juttu edessä loppukesästä.Mutta tissihän varmaan tyhjenee siksi,kun sitä ei oo tyhjätty enää niin usein/paljon.Näinhän siinä käy,ku imetyskerrat vähenee..Itsellä tullut välistä tukoksia jo,kun on ollut sellainen päivä ettei oo paljon rintaa syöty..

On varmaan hyvä,jos tällä tavoin saat tytön itse vierottumaan tissistä..Jos kerran raivoaa noin paljon kun olet tarjonnut hänelle rintaasi,niin älä enää anna..kokeile hyräilyä tai lue jokin kiva satu rauhallisella äänellä.Syökö iltapuuron?

Maitolaituri.fi -sivuilta voi myös saada ihan asiantuntevaa opastusta ehkä paremmin ku täältä.Mä sieltä kerran sain aika hyviä vastauksia omaan ongelmaani.Ovat oikein imetysihmisiä siellä:)

Mun vastaus ei varmaan miellytä sua, mutta.... eiköhän noin ison ole jo aikakin irrottautua siitä tissistä!!
Lue ja hyräile illalla, kyllä se siihen tottuu, ku ite haluaa siitä tissistäkin luopua.
Miks se imetyksestä luopuminen on usein äideille kamalampaa kuin lapselle??

Kiitos vastauksista molemmille. Pitääpä katsoa tuo maitolaituri.fi =)

mä: En tosiaan tiedä, miksi se itsestä tuntuu niin haikealta, minulla ei ollut alunperin suunnitelmissa imettää yli yksivuotiaaksi, mutta näin nyt kävi.

Taidan tosiaan olla nyt tarjoamatta sitä tissiä ja kestää muutamat iltahuudot, jos hän oppisi nukahtamaan muuten =) Lisää vastauksia otetaan toki vastaan vielä!

Hei taas! Ajattelin tulla kertomaan tänne että ollaan nyt ilatissittelyt jätetty pois, eilen ja tänään nukahti niin että ensin luettiin kirjaa hämärässä huoneessa, sitten nostettiin tyttö sänkyyn ja mä jäin pötköttämään lattialle patjalle viereen. Hyräilin hiljalleen niin kauan että pahin huuto laantui. Sitten kun tyttö hieman rauhoittui, niin aloin hengittämään niinkuin "nukkuva". Syvään ja rauhallisesti, aika korostetun isosti. Siihen tyttö pikku hiljaa rauhoittui kokonaan ja nukahti itsekin.

Eilen illalla huutoa kesti noin 40 min, ja nukkui sitten heräämättä aamuun asti. Tänään ehkä 20-30min huutoa, saa nähdä herääkö. Normaalisti kyllä herää ainakin kerran yössä.

Toivotaan että tämä menisi näin helposti nyt, tosin takapakkiain voi varmaan vielä tulla...

Meillä aika sama homma menossa, tosin iltatissiä ei likka vaadi, mutta yötissiä ja päivätissiä kyllä. Ja kohta 1v vanha. Toisaalta olis kiva jo imetys lopettaa, mut toisaalta sen tuntuu lapselle olevan niin tärkeää et miksi pitäisi?
Yleensä tuossa 7 aikaan illalla on pahin tuo tissinkaipuu ja tyttö repii ihan mun paidan kaula-aukkoa tissiä saadakseen, jos ei tissiä tipu niin haluaa ainakin kädellä tissistä pitää kiinni. Huvittavaa. :laugh:

Oon sitä mieltä että kyllä se muksu siitä tissistä ennen pitkää irtoaa. ;)