lapsi viihtyy pk:ssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja takertunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

takertunut äiti

Vieras
Hakisin lapsen mielelläni päiväkodista klo 16 tienoilla. Viime aikoina tästä on tullut jatkuvaa kiukuttelua ja illat ovat menneet usein siihen. Päiväkoti kun on auki klo 17 asti ja useimmat lapset haetaan vasta tuolloin. Lapsi on mulle tosi vihainen siitä, että haen hänet aikaisemmin kuin toiset. Leikit menevät pilalle ja jäävät kesken. Kyseessä 4 v tyttö.

Nytkö se jo alkaa, se lapsesta irti päästäminen? Minulla on häntä niin ikävä, mutta hänen elämänsä parhaat hetket ovat siellä omien kavereiden kanssa.

Kai annan tässä hänelle periksi sitten... Menen vaikka kuntosalille joka iltapäivä ;)

Kyllä mun lapseni sanoo myös joskus, että tuu hakemaan niin, että hän kerkee leikkiä vähän aikaa pihalla.

Mutta minä olen jääräpää ja muuten pomo meidän perheessä niin minä haen lapseni heti kun ehdin. Yleensä lapsi ei ehdi ulos, koska haen hänet noin kello 15. Lapsi on ehtinyt olla päikyssä jo koko päivän ja ulkoillut aamulla kavereiden kanssa. Minä olen itsekäs ja tahdon viettää aikaa lapseni kanssa. Loppujen lopuksi lapsikin on ihan iloinen, että päästään ajoissa kotiin ja ehditään tehdä asioita yhdessä.

:( en lähtisi lapsen pompotteluun mukaan.
On omakin sanonut että ei lähde mutta mun mielestä on järjetöntä lähteä hakemaan lasta erikseen tuntia myöhemmin kun muuten hakeminen hoituu kotimatkalla.
Lapsi lähtee kotiin silloiin kun on aika ja eiköhän se 8h hoidossa riitä, ihan totta.
Keksikää yhdessä jotain kivaa hommaa päiväkotipoäivän jälkeen.

Meillä kyllä aikuiset päättävät hoitopäivän alkamisen ja päättymisen ajankohdat. Lapsen kiukuttelu ei aina johdu siitä mistä se pinnalta katsottuna vaikuttaa. Toki on ikävää, jos leikit keskeytyvät, mutta se voi olla vain yksi syy. Useimmiten lapset purkavat ikäväänsä vanhempaan kiukuttelulla. Meillä lapsi haetaan aina mahdollisimman pian, jos leikit jäävät kesken, totean, että niitä voi jatkaa seuraavana päivänä. Jos on jokin sellainen leikki kesken, jossa lapsi vaikka on odotellut omaa vuoroaan, voimme jäädä siksi aikaa että saa tehtyä sen mitä oli ajatellutkin.

Isä vie lapsen yleensä aamulla klo 9 aikoihin. Ei ole pitkä päivä siis, vaikka olisikin iltapv pitempään. Olen työelämässä, mutta pääsen töistä suht ajoissa.

Niin, kyllä minäkin olen tässä syksyn mittaan yrittänyt pitää kiinni omasta kannastani, koska ihan itsekkäästi oikeasti haluaisin olla pitkän illan lapsen kanssa. Todella ikävöin häntä. Mutta tyttö on sinnikkäästi sitä mieltä, että ensin leikit ja sitten äiti. Kai se on sitten hyvä niin ;) Kiva tietysti kun on tytöllä hyviä ystäviä.

Yhteistyössä