Lapsia kaksi vai kolme?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kahden äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kahden äiti"

Vieras
Mulla on siis jo kaksilasta. Haaveilen kuitenkin kolmannesta, mutta järki jotenkin sanoo, että kaksi olisi parempi. Miten te olette päätyneet omiin lapsilukuihinne?

No meillä ei olla päädytty vielä mihinkään kun meillä on lapsia 2 ja vielä ainakin se kolmas halutaan. Tai mä haluan, mies vois tyytyä kahteenkin mutta jos kolmas tulee niin saa miehen puolesta tulla. Ei vielä siis, meillä tuo toinenkin on vasta vauva ja esikoinenki täyttää vasta enskuussa 2v.
Mulle on aina ollu itsestään selvää että ainakin 3lasta, jos vaan saadaan. En tiiä miksi, 2 tuntuu jotenkin liian pieneltä perheeltä. Ja useamman sisaruksen haluan lapsilleni suoda.
Mä itse haluaisin ehkä vielä neljännenkin, tai vaikka viidennenkin mutta en tiedä miä mieltä mies on :-)
Mietin tietenki että jaksaakohan sitä vielä tähän vauva-aikaan vielä ainakin sen yhden kerran lähteä, onhan tämä aika työlästä alussa kun vauvaa joutuu syötämään niin paljon, kantelemaan ja rytmit on mitä sattuu. Mutta tiedän että katuisin jos ei kolmatta tulis niin pakko olla ajattelematta liikaa, hetken vauva-aikakin loppujen lopuksi vaan kestää.

Meillä on kolme. Alkuun olin ihan varma että kaksi riittäisi mutta vauva kuume iski ja pahasti :) Ja nyt meillä on 2 poikaa ja 1 tyttö <3 Ihanaa kun saatiin vielä emäntä taloon :D Mies halusi yrittää vielä kerran tyttöä ja sieltä se tuli :)

No järkisyistä varmaan kaksi on parempi, helpompi reissata, mahtuvat paremmin autoon ja asuntoon jollei ylimääräisiä neliötä, mutta joskus tunteet menevät järjen edelle ;)
Meillä kolme, asunto käy ahtaaksi, autoon kyllä mahtuvat vaikka alussa sai taistella istuinten kanssa ja kyllä tässä on tarkoitus lähteä pidemmälle reissulle kolmen kanssa lentokoneella ennenkuin pienin 2 vuotta. :D
Kotimaan ja rapakon takaiset reissut nyt onnistuvat hyvin kolmenkin kanssa.
Kyllä se sisin sanoo montako on hyvä, ei kahta ilman kolmatta. :)
Vielä tämän kolmannen tullessa oli ajatuksena että vielä neljäs mutta taitaa jäädä noihin järkisyihin vedoten, mutta never say never.. ;)

Toista odottaessa iski jo vauvakuume, että lisää ois vain saatava... Aika näyttää kuin arki lähtee pyörimään kahden kanssa, mutta jos ei suurempia tule niin minun puolesta lapsia vois olla se kolme, miksei neljäkin.

Kyllä sitä halutessaan asumaan mahtuu! Tavara se on mikä kotia ahtaaksi tekee, ei ne ihmiset! Auto on sitten vähän toinen juttu kaikkine istuimineen... Mutta esim mummolaan voi hommata kirppikseltä varavaatetta ja vaunuja valmiiksi. Ei tarvitse mukanaan aina kulettaa.
Enemmänkin huolettaa rahan riittäminen. Muttei tässä vielä oikeasti ole joutunut pihtaamaan, eli joustovaraa löytyy jos haluaa.

Toista odottaessa iski jo vauvakuume, että lisää ois vain saatava... Aika näyttää kuin arki lähtee pyörimään kahden kanssa, mutta jos ei suurempia tule niin minun puolesta lapsia vois olla se kolme, miksei neljäkin.

Kyllä sitä halutessaan asumaan mahtuu! Tavara se on mikä kotia ahtaaksi tekee, ei ne ihmiset! Auto on sitten vähän toinen juttu kaikkine istuimineen... Mutta esim mummolaan voi hommata kirppikseltä varavaatetta ja vaunuja valmiiksi. Ei tarvitse mukanaan aina kulettaa.
Enemmänkin huolettaa rahan riittäminen. Muttei tässä vielä oikeasti ole joutunut pihtaamaan, eli joustovaraa löytyy jos haluaa.

No tavarahan lisääntyy sitä mukaa kun uusi lapsi tulee, lisää yksi sänky ja lelut + vauva-aikana vauvavermeet yms.

Kahden lapsen jälkeen ei ollut sellaista varmuutta siitä, että lapsiluku on täynnä.
Järki empi, epäilin jaksamista, tein asiasta yhden suurmmista sisäistä kriiseistäni.. kun mietin, että vieläkö kolmas.
Vauvahaave, halu tulla äidiksi vielä kerran, sellainen tyhjän sylin / jotakin vielä puuttuu tunne.. vei voiton. Tulin vielä kerran äidiksi, mies isäksi. Lisää rakkautta, lisää rakkaita. Valinta oli oikea. :heart:

• Tykkää
Reactions: Äitikissa
Meillä kaksi. Esikoinen on erittäin haastava ja kuopuskin on temperamenttinen eli ei tosiaan enää enempää meille!!! Huh, yritämme hoitaa näistä normaalit ihmiset.

Jos me oltais käytetty lapsenteossa järkeä, niin meillä ei olisi yhtään lasta. Oikeasti, mitä järkeä tässä touhussa on? Itse odotan nyt neljättä. Jos haluat, niin teet.

Yhteistyössä