?
:-)
Vieras
5v poikani kysyi minulta äsken, että "Tuleeko meille äiti tänä jouluna Joulu-ukko käymään". Kun vastasin, että saattaa se ukko hyvinkin tässäkin pirtissä tänä jouluna pistäytyä, nimittäin jos täällä on kilttejä lapsia. Sitten poikani kysyi, että "Miten se ukkeli tänne tulee, poron kyydilläkö se tänne tulee", niin 12v tyttäreni totesi, että "Vähintäin porolla, ellei sitten peräti sillä Lapin tulipeuralla tulla laukota ihan pirttiin asti". Siitä sitten nuo pienemmät sikiöt innostuivat oikein kovasti kyselemään erittäinkin siitä tulipeurasta ja Joulu-ukon tuomisista eli joululahjoista. Kun sitten nuo sikiöt menivät nukkumaan, niin tuo 3v tyttö kysyi, että "Ei kait se äiti haittaa kun minä olen ollut vähän tuhmana kun kusen yöllä vuoteeseen ja kaadoin silloin keväällä sen täyden voikirnun pirtin lattialle" ja tämän vieressä nukkuva 10v poika totesi, että "On se kylllä eri lysti juttu, että semmoinen Joulu-ukko on olemassa, että saadaan vähän tähänkin pirttiin jouluiloa meille pienemmille". Kun sitten muut sikiöt olivat nukahtaneet, niin tuo 12v tyttö tuli vielä kusiämpärillä käydessään kuiskaamaan minulle, että "Oli se hyvä, että minä keksin että se Joulu-Ukko tulee tulipeuran selässä vaikka pelkkää novelliahan sellainen tulipeura on".