Lapsilla ei kavereita päiväkodin ulkopuolella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kahden äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kahden äiti"

Vieras
Lapsillamme on kavereita päiväkodissa muttei kodin ulkopuolella. Itselläni on paljonkin ystäväperheitä joilla on samanikäisiä lapsia, mutta asuvat sen verran kaukana ettei arki-iltoina tule lähdettyä heille. Joskus satunnaisesti käydään kyläilemässä tai meillä käy lapsiperheitä, mutta kaipaan sellaista säännöllistä näkemistä, esim. naapurin lapsia. Sellaista että voi arki-iltoinakin poiketa kylässä molemmin puolin (lapset siis, en minä). Tyttö ja poika ovat 4-ja 5 vuotiaat.

Meidän naapurustossa asuu tasan kaksi lasta jotka eivät ole meidän lasten ikäluokkaa. Nyt aloittivat uudessa päiväkodissa. Osa varmaan asuu ihan lähelläkin. Jos lapseni saa uusia kavereita sieltä, niin miten etenen että he voisivat kenties nähdä vapaa-ajallakin? Enhän tiedä muuta kun etunimet. Molemmat ovat saaneet jo ainakin yhdet kaverit sieltä. Kertokaa tyhmälle miten toimia :D

Ei ole meidänkään eskarilaisella kavereita päiväkodin ulkopuolella. Eikä ole minusta kyllä ongelma. Illat on sen verran lyhyitä ja viikonloput myös, että menee aika ihan mainiosti oman perheen kanssa.

En minäkään paskaksi äidiksi itseäni sen takia kutsu, mutta kun lapset kaipaa jo kavereita. Jospa niitä tosiaan tulisi pikkuhiljaa ainakin muutama niin olishan se mukavampaa :) Onneksi ovat pienellä ikäerolla ja todella läheiset, keskenäänhän ne pääasiassa kotona leikkii kokoajan.

Voithan sopia niiden päiväkotikavereiden vanhempien kanssa, että teidän lapsi voi mennä kaverin luokse tai kaveri tulla teille. Muistan, että itselläni oli eskari-ikäisenä kavereita naapurin lapsista, mutta äiti vei minua myös kauempana asuvien eskarikavereiden luo leikkimään.

Jos et tapaa kavereiden vanhempia päiväkodissa, niin jätä vaikka kaverin lokeroon omat yhteystietosi ja pyydä kaverin vanhempaa soittamaan ja sopimaan kyläilystä. Voit vaikka mainita asiasta hoitajalle, jotta tietävät kertoa kaverin vanhemmalle lokerossa odottavasta lapusta. :)

Mä oon yrittänyt saada lapselle kerhostakin kavereita myös vapaa-ajalle sillä, että ehdotan vaan jollekin kivan tuntuiselle äidille (ja sellaiselle, jonka lapsen kanssa mun lapsi viihtyy), että vaihdettaisko numeroita jos tulisivat meille joskus leikkimään. Silleen niitä kavereita tulee lapsellekin. Mun lapsi 4v ja toistaiseksi lapsi ei ole vielä vieraillut kenenkään luona ilman mua ja meillekin vierailulle on aina tullut lapsen äiti mukaan.

Mä oon kyllä normaalisti melko ujo mutta viime keväänä oli pakko ottaa itteensä niskasta kiinni ja alkaa toteuttaa tuota, koska lapsi oikeesti kaipaa leikkiseuraa samanikäsistä. Kiva se on sitten ollut kuitenki itellekin nähdä muita aikuisia vaikka alkuun onkin aina vaikee alkaa tekee tuttavuutta :)

Yhteistyössä