Lapsiperheen asuntona kerrostalo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ke

Vieras
Kertokaa asumisestanne - mikä on huoneluku, entä neliöiden määrä ja missä käytössä huoneet ovat? Asutteko kaupungin keskustassa ja jos, miltä arki tuntuu esim. lasten ulkoilun suhteen? Tuntuuko ahtaalta asua kerrostalossa useamman hengen voimin? Mistä olette onnellisia kerrostaloasumisessa?

Itse olen kasvanut aikuiseksi talossa, jossa meillä kaikilla lapsilla oli oma huone, oli useampi vierashuone, ruokasali, työhuone, kirjasto etc. En tiedä miten elämä alkaisi sujua kerrostalossa lapsen kanssa, vaikka muuten olemmekin onnellisia asunnossamme.

Me asutaan tällä hetkellä tytön kanssa kolmiossa 68,5m2, 6km keskustasta. Muutto 47,5m2 kaksioon 1km keskustasta edessä. Minusta tuo kolmio on liian iso ja kaukana keskustasta.. Vielä yhden-kahden lapsen kanssa voisin asua kerrostalossa mutta jos olisi enemmän niin sitten joko rivari tai omakotitalo. yhden lapsen kanssa ainakin vielä ihan unelma-asunto :). Tämä on minun mielipide

kolmio, 78neliötä, kaksi lasta, kaksi aikuista. ihan hyvin sopii asumaan, kaappitilaa sais vaan olla enemmän. :) ulkoilemassa käydään leikkipuistossa ja kävelessä tms. lapset vielä pieniä (alle 2v molemmat)

Voi luoja...

"Vielä yhden-kahden lapsen kanssa voisin asua kerrostalossa mutta jos olisi enemmän niin sitten joko rivari tai omakotitalo. "

Mistä näitä idiootteja oikein sikiää?!?!?

Rivarista muutettiin kt:on kun molemmat lapset oli alle 2v, ei olla kaduttu hetkeäkään.

Neliöitä on 76, joista kolme makkaria. Kaks tilavampaa ja yks vaatehuoneesta laajennettu. Pikkumakkari on tällä hetkellä työhuoneena, tästä saattaa aikanaan tulla vanhempien makuu"alkovi". Yksi makkari on leikkihuoneena/vierashuoneena ja yhdessä nukutaan kaikki neljä.

Keskustaan on matkaa n.3km, joka taittuu kävellen sutjakkaasti. Lähikauppaan,postiin,apteekkiin ja kiskalle n.700m.
Päiväkoti on n.200m päässä ja nyt remontissa oleva koulu 400m päässä, lapset on kouluiässä just ku se valmistuu.

Alue on rauhallinen ja piha ISO. Leikkipuistoja on myös useampi pienen kävelymatkan säteellä. Naapurusto rauhallinen.

Asumisen ihanuutta lisää pyykkitupa ja kuivaushuone, sekä mattojenpesutila. On ihanaa pestä ja kuivata isommat pyykit ja miksei pienemmätkin tuvalla, ei tarvi katsella kuivaustellinkejä nurkissa jatkuvasti. Piha- ja lumitöitä saa tehdä jos mielii, isompien tuiskujen aikana käy huoltoyhtiön koneet putsaamassa pihat.

Meillä mies tasaisin väliajoin haaveilee talosta, mutta mulla on varmaan ylitsepääsemättömän korkea kynnys lähteä tästä asunnosta minnekään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vee:
Voi luoja...

"Vielä yhden-kahden lapsen kanssa voisin asua kerrostalossa mutta jos olisi enemmän niin sitten joko rivari tai omakotitalo. "

no näin minusta, jokaisella on oikeus mielipiteeseen :). en jaksaisi asua kerrostalossa minkään jättiperheen kanssa kun halvempi ja käytännöllisempi on omakotitalo. Eri asia pääkaupunkiseudulla.

4h+k+s, 90 neliötä ja tilava hyvin rajautuva piha. 2 aikuista ja kolme lasta, suhteellisen hyvin mahdutaan, omakotitaloon verrattuna löytyy paremmin leikkiseuraa alle kouluikäisille.

Voi luoja...

No mikäs tässä sai sun pinnan noin palamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksistanne! Voisitteko muuten vielä mainita perheenjäsentenne lukumäärän ja onko tarkoitus hankkia vielä lisää lapsia?

eikös tämä perheenjäsenten lukumäärä käy ilmi jollakin tapaa joka vastauksessa :)? minulla ei ole aikomusta hankkia lisää lapsia vuosiin

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Voi luoja...

Mulla kärähti toi ajatus siitä miten ainoastaan omakotitalossa kasvaa onnellinen perhe. Joo-o, voi kasvaa, mutta pian täällä ei kasva mitään, kun ääliöt pykää ensin liikaa loapsia ja sitten ylisuuria taloja hevonkuuseen ja ajavat kahdella autolla peräkkäin hypermarketteihin kuluttamaan. Eikö saatana soikoon teidän kotiäidin surkastuneisiin aivoihin mene että teidän ihannoima elämäntapa on kestämätön!!!

Asutaan Turun jokirannassa 50-luvun kerrostalossa. Kolme lasta pienessä kolmiossa. Päätös tähän tuli siitä, että lapset halusivat tiettyyn kouluun ja minä halusin kaiken tarpeellisen kävelymatkan päähän. Itse en näe mitään ongelmaa asua tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Voi luoja...

Mulla kärähti toi ajatus siitä miten ainoastaan omakotitalossa kasvaa onnellinen perhe. Joo-o, voi kasvaa, mutta pian täällä ei kasva mitään, kun ääliöt pykää ensin liikaa loapsia ja sitten ylisuuria taloja hevonkuuseen ja ajavat kahdella autolla peräkkäin hypermarketteihin kuluttamaan. Eikö saatana soikoon teidän kotiäidin surkastuneisiin aivoihin mene että teidän ihannoima elämäntapa on kestämätön!!!

relax :hug: :D

anna mä arvaan? Herra Majuri harmaana?

4 lapsen kanssa asuin kerrostalossa , neliöitä 80 , oma sauna. Lapsilla oli yhteinen makkari , mulla oma , sit oli leikki/opiskeluhuone ja olkkari. Hyvin toimi ja mahduttiin olemaan. En olisi halunnut rivariin tai omakotitaloon , ei kovin turvallista asumista yksin lapsilauman kanssa. Maantaloasunnoissa ei paljon pidetä ikkunoita auki yöaikaan , ja niihin tehdään eniten murtoja päivisinkin. Näin ainakin kaupungissa , maalla on ehkä eri juttu. Ilman autoa en todellakaan olisi lähtenyt muksujen kanssa maalle tai kauas palveluista asumaan , köyhä asuu siellä missä kaikki on lähellä.

Meillä on kolme lasta. Nuorin on nyt 7 ja vanhin 14. Asumme 82 neliön kerrostaloasunnossa, 4 h + k. Asunnossamme on kolme makuuhuonetta, iso olohuone, pieni keittiö (ruokailutila olohuoneessa) ja pieni kylppäri ja parveke.
Ydinkeskustaan on noin 800 metrin matka eli asumme kaupungin keskustassa. Asukkaita tässä kaupungissa on tosin vain hieman alle 60 000. Kaikki on lähellä: lasten koulut, harrastukset, uimahalli, kirjasto, keskustan kaupat, ruokakaupat, työpaikat, pururata ja muut ulkoilumaastot. Olen erittäin tyytyväinen asunnon sijaintiin ja arjen sujuvuuteen. Parantamisen varaa on asunnon kunnossa, sillä voisimme remontoida vielä eteistä ja keittiötä ja lisätä kaappitilaa. Kylppäri on myös aika pieni, mutta onneksi se on remontoitu ja tila on hyödynnetty hyvin.

Meillä on yksi vanha auto, jota käytämme kun ajelemme esim. maaseudulle tai teollisuusalueen rautakauppoihin tai kauemmaksi. Ruokakaupassa käymme useimmiten kävellen.

Välillä haaveilen omakotitalosta tai rivitaloasunnosta, mutta olen kuitenkin erittäin tyyvyäinen arkeemme täällä. Kesällä kaipaan omaa pihaa, mutta talvella ei "pihattomuus" haittaa lainkaan.

Meillä asutaan noin 1,5 kilsan päässä keskustasta 4 huoneen+ keittiön omassa kerrostaloasunnossa. Erittäin siistit ja viihtyisät pihat, neliöitä noin 95. Kaksi aikuista ja lapsi, emme kaipaa omakotitaloon, tämä on todella helppoa. Voi muuallakin kasvaa onnellinen perhe kuin omakotitalossa. Se taitaa olla suomalaisten ihanne. Meillä on kuitenkin iso kesäasunto ja oma ranta, jonne voimme halutessamme mennä.

Asumme n. 10km keskustasta (Helsinki), 75 neliötä ja meillä siis yksi lapsi (eli 3 perheenjäsentä). :) Ei ole kaupungin kämppä eikä toisaalta mikään luxus asuntokaan- juuri sopiva, 90-luvun alussa rakennettu taloyhtiö jossa paljon lapsiperheitä. Olen oman lapsuuteni asunut okt:ssa ja tiesin jo nuorena, että itse en tahdo sellaiseen. En ole tippaakaan kiinnostunut esim. pihan hoidosta, rikki menneiden asioiden korjaamisesta jne. Viihdyn näin!

Yhteistyössä