Lapsivedestä

Ei välttämättä huomaa, jos on suihkussa tai pissalla. Ne vedet ei mulla ainakaan kerralla tullu, että kyllä sitä sitten ehti tajuun, kun sitä uudelleen lorahti, ettei se pissaa oo. Tulee lämmintä housuun, siltä se tuntuu.

Olin ammeessa kun vedet meni,ja kyllä sen huomas.
Kuulu tai tuntu sellainen napsahdus sit vedet holahti pihalle.
Valui sitä sitten pitkin iltaa,ei voinut erehtyä.

meni hiljalleen vedet eikä alkanut supistuksia. molemmista samalla tavalla ja olin yhteydessä laitokselle. vuorokausi-kaks tästä eteenpäin on alettu sitten käynnistelemään ja sitten nopeasti syntyneetkin.

Mulla meni vasta laitoksella, ja kyllä sen tosiaan huomas...kuulu vaan poks, ja sitten lämpimät hulahti alle. Mulla ainakin synnytys käynnisty siitä aika lailla välittömästi toden teolla, ei menny kuin puol tuntii niin oli lapsi maailmassa.

Mulla lorahti eka satsi lapsivettä sairaalan sänkyyn... Sanoin nolona hoitajalle, et multa tais tulla pissat alle :laugh: Hoitaja nosti peittoa ja totesi, että nätin väristä lapsivettähän tuo.
No loput lapsivedet valahti alle kun nousin sängystä ylös ja vielä kun lähdin käytävälle kävelemään niin lapsivettä holisi. Mulla oli siis esikoisesta liikaa lapsivettä, sillä on joku lääketieteellinenkin nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla meni vasta laitoksella, ja kyllä sen tosiaan huomas...kuulu vaan poks, ja sitten lämpimät hulahti alle. Mulla ainakin synnytys käynnisty siitä aika lailla välittömästi toden teolla, ei menny kuin puol tuntii niin oli lapsi maailmassa.

Mulla esikoisesta meni 6.5h ja syntyi,kahdesta seuraavasta joku 15min niin syntyi.

Mulla alko valskata lapsivettä kuukautta ennen laskettua aikaa. Kyllä sen tiesi, että ei se pissaa ole. Eka lapsi siis silloin kyseessä. Otin yhteyttä neuvolaan ja sanottiin, että pitää seurata lapsen liikkeitä tarkkaan.
Liekö kuvittelua, mutta lapsen liikkeet väheni, siis mun mielestä.
Menin uudestaan neuvolaan ja mut passitettiin sairaalaan ja synnytys käynnistettiin.

Mä uskon kyllä, että äiti tuntee lapsiveden tulon. Tunsinhan mäkin, nuori ekakertalainen.

Alkuperäinen kirjoittaja heliht:
entä jos menee vedet eikä ala supistaa? onko lapsella vaaraa?

Neljäntenä vuorokautena kuumeen noustua leikattiin kun ei alkanut syntyä. Tippaa en antanut suurentaa kun niin tärisytti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Jos vedet menee, niin kyllä sitten pitää lähteä synnyttämään...
Siellä lapsivedessähän se pikkuinen asuu.

sepä siinä just onkin että en tiedä oliko se lapsivettä vai virtsaa mikä lorahti..

Ekasta tuli kalvoihin reikä yhden aikaan yöllä ja alkoi vedet valumaan. Aamulla laitokselle ja seuraavana aamuna (eli vuorokauden kuluttua) alettiin käynnistelemään.
Toisesta tuli joskus puolenyön aikaan kalvoihin reikä, joskus kolmen aikaan laitokselle nukkumaan, aamulla tutkivat vielä ultralla ja siittä suoraan käynnistykseen.
Molemmissa synnytyksen kesto vajaa 4,5h

Mulle ainakin sanottiin synnärillä kun soitin että voi odotella supistuksia.
Ja sitten päivällä mennä näytille.
Vedet menivät 04.00.

sepä siinä just onkin että en tiedä oliko se lapsivettä vai virtsaa mikä lorahti..

Laita kuukautissuoja ja katso millaista vuotoa tulee.

No mulle sanos hoitaja et kyllä sen huomaa kun vedet menee. En sitte tiedä kun kummastakaan ei menny itellään, esikoisesta kyl hulahti kun puhkastiin, mut kakkosest ei tullu ku liru, vauva oli niin alhaalla tuloillaan et vedet tuli vasta kun vauva oli pihalla.

Lapsi tuli syöksyllä maailmaan. Sairaalassa kylläkin. Syntyi kalvopussissa, joten lapsivedet meni vasta syntymän jälkeen kun pussi rikottiin. Oli erikoinen näky. Tämä oli kuudes lapsi.

Sattui silmään tällainen vanha keskustelu. Ajankohtainen itselle kun sain neljänteni viikko sitten ja poika syntyi myös ylläolevan tapaan; kalvopussissaan. En ite nähnyt mutta mies sanoi että oli ollut hassu näky, kuin elmukelmuun yksittäispakattu vauva.. :D <3 Kuuntelin vaan kun kätilöopiskelija ja itse kätilökin ihmettelivät kuinka kestävät kalvot on ja kuinka niitä ei meinannut saada rikki sitten millään. Saksilla lopulta puhkoivat..

Mahtaakohan olla kovinkin yleistä..?

Yleisesti ottaen, aiemmissa täysaikaisissa raskauksissa synnytys alkoi reippaalla vesienmenolla eikä siitä voinut kyllä erehtyä.

Yhteistyössä